۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 16467
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۱۸
  • ارسال توسط :
امروز معتمد آریا  پنجاه و نهمین سالروز تولدش را جشن می گیرد
امروز معتمد آریا  پنجاه و نهمین سالروز تولدش را جشن می گیرد

امروز معتمد آریا پنجاه و نهمین سالروز تولدش را جشن می گیرد

او تاکنون چهار بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

امروز پنجاه و نهمین سالروز تولد بازیگر شاخص و محبوب سینماست. فاطمه معتمدآریا از سال ۵۳ وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و با گروه تئاتر این کانون و بعدها با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا همکاری می‌کرد.

حضورش در تلویزیون با عروسک گردانی «مدرسه موش‌ها» در سال ۱۳۶۰ اتفاق افتاد و ۴ سال بعد با بازی در فیلم «جدال» وارد سینما شد. «جهیزیه‌ای برای رباب» و «تحفه‌ها» فیلم‌های بعدی او بودند و پس‌از آن با بازی در سریال‌های «گل پامچال» و «آرایشگاه زیبا» در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ به شهرت رسید.

معتمدآریا با گزیده کاری و همکاری با کارگردانان شاخصی مانند بهرام بیضایی، رخشان بنی اعتماد، بهمن فرمان آرا و ایرج طهماسب شناخته شد و «مسافران»، «هنرپیشه»، «یک بار برای همیشه»، «همسر»، «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «مهر مادری»، «بانوی اردیبهشت»، «دختر شیرینی فروش»، «گیلانه»، «یک بوس کوچولو»، «تقاطع»، «پریناز»، «اینجا بدون من»، «قصه‌ها»، «یحیی سکوت نکرد»، «آباجان»، «بنفشه آفریقایی» و «جان دار» از مطرح‌ترین فیلم‌هایی است که او در آنها بازی کرده است.

بازی معتمدآریا در سریال‌های «زیر تیغ» و «آشپزباشی» هم بسیار مورد توجه قرار گرفت. او تاکنون ۴ بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در بخش‌های بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است. برای فیلم‌های «برهوت»، «مسافران»، «هنرپیشه» و «همسر».