۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 18677
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۸:۲۳
  • ارسال توسط :
امروز شاهد عقب نشینی استکبار جهانی در منطقه هستیم
امروز شاهد عقب نشینی استکبار جهانی در منطقه هستیم

امروز شاهد عقب نشینی استکبار جهانی در منطقه هستیم

همه شهدای جمهوری اسلامی ایران جان خود را در دفاع از این میهن اسلامی فدا کردند .

در دفاع از اسلام باید دشمن شناسی را بلد باشیم و با ولایت پذیری، مطیع محض بودن، روحیه شجاعت بتوان دست دشمنان را کوتاه کرد و این از خصوصیات بارز شهید سلیمانی بود.

به گزارش “وقایع خبری” ؛ سرهنگ حمزه برین معاون اجرایی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع بسیجیان، دهیاران و مسئولین بخش رازمیان الموت غربی گفت:
دی ماه مزین شده به نام شهدای بزرگی همچون شهید احمدی روشن، شهید علیمحمدی و شهید فخری زاده از دانشمندان صنعت هسته ای و سالار شهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و رحلت عالم جبهه بصیرت علامه مصباح که گرامی میداریم یاد و نام این شهدا و این عالم ربانی را و ان شاءالله ادامه دهنده راهشان باشیم.

برین در ادامه افزود: همه شهدای جمهوری اسلامی ایران جان خود را در دفاع از این میهن اسلامی فدا کردند و دین خود را به این نظام ادا کردند. خون تک تک شهدا در شکل گیری، ثمر گرفتن، استمرار و استقامت این نظام نقش اساسی داشته و دارد.
امروز شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها به عنوان یک فرد بلکه به قول امام خامنه ای مدظله العالی به عنوان یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز شناخته معرفی می شود. اینکه مقام ولایت این شهید را یک مکتب معرفی میکند وظیفه ما این است که این مکتب را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه بیان کرد: همه ما باور داریم که شروع این انقلاب برگرفته از قیام عاشورای سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام بود و اعتقاد داریم که این انقلاب متصل به ظهور بقیه الله الاعظم خواهد شد در مسیر انقلاب و تمدن سازی اسلامی، امثال شهید سلیمانی ها هستند در مکتب اسلام ناب تربیت شده اند و زمینه سازی می کنند. مکتب شهید سلیمانی گره خورده به مکتب اسلام و اگر درست تبیین کنیم منجر به انسان سازی و تحول می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ۹ دی ماه تا ۱۹ دی ماه را دهه بصیرت نام می بدن و اول الگوی بصیرت، حضرت زهرا سلام الله علیها هستند که در در اوج تاریکی و خفقان به روشنگری و به دفاع از ولایت و امامت می پردازد.
زمانی که آمریکا فتنه داعش را در عراق و سوریه ایجاد کرد خیلی از دولتمردان داخلی و خارجی بر تغییر حاکمیت در سوریه باور داشتند و برخی ها می گفتند با دشمن همراهی کنیم چون بشار اسد رفتنی هست و نباید تلاش کنیم در برابر این سیل مقاومت کنیم. شهید سلیمانی تنها کسی بود که استراتژی مقاومت و استقامت را باور داشت و گوش به فرمان ولی خود در این مسیر اقدامات موثری را انجام داد و امروز شاهد این هستیم نه تنها در سوریه بشار اسد نرفته بلکه آمریکای جنایتکار با میلیاردها دلاری که هزینه کرده بود تا دولت سوریه، عراق، افغانستان، یمن و … را به دست بگیرد، دست خودش از منطقه کوتاه شده و مجبور به ترک از این کشورها شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ادامه گفت: بین مفهوم مقاومت و استقامت فرق وجود دارد. مقاومت فردی است و میزان تحمل فرد در برابر سختی ها و رنج ها را مقاومت می گویند ولی استقامت با اتصال به قدرت خدا و قدرت ایمان و اعتقاد بوجود می آید. کسی که باور قبلی به خداوند نداشته باشد در راه خدا استقامت نمی کند آیه قرآن می گویند کسانی که می گویند پروردگار ما الله هست سپس در راهش استقامت می ورزند تا فرشتگان بر آنان نازل شود و بهشت پاداش آنان است.
آمریکای جنایتکار مدعی تغییر در خاورمیانه و نظم نوین جهانی بود ولی امروز شاهد عقب نشینی استکبار جهانی در منطقه هستیم و این ها از نقش موثر وجود امامت و ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی است.

نام و یاد حاج قاسم پس یک سال هنوز در دل ها زنده هست و آرام نشده ایم و این مساله نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام و غیر اسلام حتی در روسیه برای حاج قاسم عزادار هستند. اگر قرار هست از مکتب اسلام دفاع کنیم باید دشمن شناس باشیم و این از خصوصیات بارز شهید سلیمانی بود.