۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 19814
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
  • ارسال توسط :
امروز سالروز تولد مرد هزار نقش سینمای ایران است
امروز سالروز تولد مرد هزار نقش سینمای ایران است

امروز سالروز تولد مرد هزار نقش سینمای ایران است

استاد علی نصیریان در سال 1336 با فاطمه بیات همسرش ازدواج گرد.

علی نصیریان متولد ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ در تهران است . در سال ۱۳۲۹ همزمان با درس دبیرستان به کلاس های هنری جامعه باربد رفت و در آنجا موسیقی، تئاتر و ادبیات فراگرفت، سپس در کلاس های تئاتر سعدی حضور یافت .

بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تئاتر سعدی بسته شد و نصیریان مجبور بود به هنرستان هنرپیشگی برود، جایی که طب الگوی کنسرواتوار هنرهای دراماتیک پاریس ساخته و اداره می شدبعد از ۳ سال تحصیل در سال ۱۳۳۵ اولین نمایشنامه اش را نوشت .

در سال ۱۳۳۶ در اداره هنرهای دراماتیک وزارت فرهنگ هنر شاهنشاهی استخدام و سپس با شاهین سرکیسیان آشتا شد که نقطه عطفی در زندگی هنری اش بود .

نصیریان بعد از ورود به وزارت فرهنگ بعنوان سرپرست شش گروه تئاتری نزدیک به ۵۰ تئاتر نمایشی برای تلویزیون ساخت که حتی برای اجرا به پاریس نیز دعوت شدند .در سال ۱۳۴۸ با فیلم گاو داریوش مهرجویی وارد پرده سینما شد .

استاد علی نصیریان در سال ۱۳۳۶ همزمان با استخدام خود با فاطمه بیات همسرش ازدواج گرد، این ازدواج بصورت سنتی و با معرفی یکی از اقوام انجام شد. ثمره این ازدواج سه پسر می باشد که همگی خارج از کشور زندگی می کنند.

ستاد نصیریان قبل از انقلاب در بیش از ۷ کار سینمایی باز کرد، بعد از انقلاب ۵۷ مشکلی نداشت و در سال ۱۳۵۹ با بزرگترین پروژه تلویزیون یعنی سریال هزار دستان به بازیگری بازگشت .نصیریان برای نسل جدید با سریال میوه ممنوعه در سال ۱۳۸۵ شناخته شده، حضورش در نقش آقا بزرگ در سریال شهرزاد نشان داد همچنان دود از کنده بلند می شود.او به شدت در این نقش درخشید و مورد تحسین قرار گرفت

در سال ۱۳۳۵ جایزه نمایشنامه نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته گرفت، در سال ۱۳۸۰ بعنوان چهره ماندگار عرصه هنری شناخته شد.سال ۸۴ نشانه درجه یک هنری معادل دکترا از سید محمد خاتمی (رئیس جمهور وقت) دریافت کرد و در نهایت سال ۱۳۹۴ نشان سرو هنر برای یک عمر تلاش هنری به وی اعطا شد.