۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 15720
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
  • ارسال توسط :
امروز جامعه ما را سالمندی و کاهش میل به  ازدواج و فرزند آوری تهدید می‌کند
امروز جامعه ما را سالمندی و کاهش میل به  ازدواج و فرزند آوری تهدید می‌کند

امروز جامعه ما را سالمندی و کاهش میل به ازدواج و فرزند آوری تهدید می‌کند

برخی موضوعات مانند کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج باید به طور جدی مورد ارزیابی‌های دقیق قرار گیرد.

وقایع خبری- هدایت‌الله جمالی‌پور  در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت: با توجه به اهمیت این کارگروه، عملکرد آن امید بخش بوده اما اعضای آن ماموریت‌های محوله را باید به طور جدی پیگیری کرده و با برنامه‌ریزی‌های جامع و مدون به دنبال اهداف از پیش تعیین شده باشند.

وی با اشاره به اهمیت نقش جوانان در توسعه یک کشور، افزود: حوزه جوانان در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و تاثیرگذار است و به همین خاطر برخی موضوعات مانند کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج باید به طور جدی مورد ارزیابی‌های دقیق قرار گیرد.

جمالی پور با اشاره به اینکه علت اصلی کاهش رغبت جوانان به ازدواج و ریشه‌یابی این مساله باید از سوی دستگاه های فرهنگی کشور مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، تصریح کرد: علت کاهش ازدواج تنها به مسایل اقتصادی مربوط نیست و باید آنچه که میل و رغیت جوانان را به این سنت حسنه کاهش می‌دهد، در این کارگروه مورد بررسی و ریشه یابی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: برخی از مشکلات ازدواج به دغدغه‌های اقتصادی در خانواده‌ها و جوانان مربوط  است و مسوولان باید تدابیر لازم برای تسهیل در این حوزه را  فراهم کنند.

وی، بهره‌مندی از حوزه جوانان را به عنوان یک فرصت بزرگ و طلایی برای کشور یاد کرد و با بیان اینکه این موضوع در طول تاریخ به ویژه در دهه‌های اخیر نیز به اثبات رسیده، افزود: باید برای حل مسایل و مشکلات مختلف جامعه از جمله در حوزه های اجتماعی از ظرفیت و توانمندی این قشر بیشتر بهره بگیریم.

 جمالی‌پور، فضای مجازی نقش بسیار مهمی در رفتار جوانان جامعه اسلامی ما دارد اما تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت در بحث همبستگی اجتماعی و اموری که برای مردم مهم است، استفاده درستی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در موضوع اوقات فراغت جوانانمان نیز هیچ برنامه‌ای نداشتیم و لازم است تا متولیان امور دانش‌آموزی و جوانان برنامه‌های متنوعی را برای این قشر رقم بزنند و دستگاه‌های متولی نیز به ‌صورت جدی وارد عمل شوند.

استاندار با اشاره به اینکه امروز جامعه ما را سالمندی و کاهش میل به ازدواج و فرزند آوری تهدید می‌کند، تصریح کرد: موضوعات یاد شده متاسفانه جمعیت امروزی کشور و استان را تحت تاثیر خود قرار داده، در حالی که مسایل یاد شده ارتباط مستقیمی با شرایط اقتصادی و رفاه اجتماعی دارند اما این مدلی که امروز در جامعه شکل گرفته نامتعارف بوده و باید اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه حوزه‌های اجتماعی با توجه به ظرفیت موجود باید در شرایط کنونی به کمک دولت بیایند، افزود: این نوع حمایت‌های اجتماعی باید موجب کاهش بار دولت شود و در حوزه سالمندی نیز مراکز جامع نگهداری سالمندان در استان شکل بگیرد تا در ۱۰ سال آینده به مشکل برنخوریم.