۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 35669
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
  • ارسال توسط :
البسه نامتعارف از فروشگاه‌ها جمع آوری می‌شود
البسه نامتعارف از فروشگاه‌ها جمع آوری می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

البسه نامتعارف از فروشگاه‌ها جمع آوری می‌شود

این طرح مقطعی نبوده و به صورت مستمر در طی سال اجرایی خواهد شد .

وقایع خبری: تولید، توزیع و فروش لباس‌هایی که استفاده از آن در ملاء عام خلاف شرع است جرم محسوب شده و در حکم قاچاق است.

حسین رجبی ، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در تشریح این خبر گفت: یکی از شگرد‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه نظام و فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی، تغییر سبک زندگی و ترویج بی بندوباری با نهادینه سازی پوشاک نامتعارف و زننده است؛ یعنی پوشاکی که استفاده از آن خلاف شرع و فرهنگ کشور و موجب جریحه دار کردن عفت عمومی می‌شود.  

وی افزود: تولید زیرزمینی و قاچاق اینگونه پوشاک منجر به این شده که در بسیاری از فروشگاه‌ها عرضه شود و تهیه لباس برای افرادی که عفت عمومی را رعایت می‌کنند، محدود می‌شود و متاسفانه برخی نوجوانان و جوانان نیز بدون توجه و اطلاع از پشت پرده این تهاجم فرهنگی، اقدام به تهیه و استفاده از این پوشاک نامتعارف نموده و در ملاء عام حاضر می‌شوند.  

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: بر اساس مواد قانون رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آن در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می‌کند و همچنین وفق ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی تولید، توزیع و فروش و نگهداری برای فروش چنین لباس‌هایی جرم است و برای آن مجازات‌های متعددی پیش بینی شده است.  

رجبی همچنین تصریح کرد: در همین راستا طی مکاتبه‌ای با پلیس نظارت بر اماکن عمومی اعلام گردید که با همکاری سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به کلیه تولیدکنندگان و فروشندگان البسه نامتعارف ابلاغ شد که ضمن اصلاح روند تولید، از تولید و فروش البسه‌های نامتعارف خودداری کنند و فروشگاه‌های عرضه نیز ظرف مدت ۱۰ روز اینگونه البسه را جمع آوری کنند.  

وی اظهار داشت: در صورت عدم توجه و اجرای این دستور، دستگاه‌های متولی مذکور ضمن بازدید از مراکز تولید و فروشگاه‌های سطح شهر؛ در اجرای ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به جمع آوری اینگونه البسه اقدام و تعیین تکلیف خواهند شد.  

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: این طرح مقطعی نبوده و به صورت مستمر در طی سال اجرایی خواهد شد و با متخلفان در چارچوب قوانین کیفری و تعزیراتی برخورد می‌شود و دادستانی بر اجرای این دستور نظارت می‌کند.