۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » قزوین
  • شناسه : 31886
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
  • ارسال توسط :
افزایش ۱۲۴ درصدی عوارض پرداختی به شهرداریها و دهیاریهای استان قزوین
افزایش ۱۲۴ درصدی عوارض پرداختی به شهرداریها و دهیاریهای استان قزوین

افزایش ۱۲۴ درصدی عوارض پرداختی به شهرداریها و دهیاریهای استان قزوین

برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است .

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۵۱۱ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان پرداخت شد.

عزیز الله عباس پور، در این باره اظهارداشت: تخصیص عوارض شهرداریها در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در نیمه اول امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از ۵۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان به صورت مستقیم واریز شده است.

عباسپور تصریح کرد: عواید پرداخت مالیات، به توسعه استان به ویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک می کند و بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاری ها تخصیص می یابد که این منابع پیامدهای بسیار اثربخش و سودمندی را در حوزه توسعه زیرساخت های شهری برای استان ها به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب ‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارداشت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

عباسپور گفت: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه ای فقط برای عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می شود که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه آثار و نتایج پرداخت مالیات افزود: برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است لذا باید این باور در مردم ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تاثیر بسزایی دارد و لازم است شهرداری ها اطلاع رسانی لازم به مردم در خصوص نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده را داشته باشند.

عباسپور بیان کرد: این امر می تواند نقش زیادی در اعتماد سازی مردم و تشویق و ترغیب آنها به پرداخت مالیات و در نهایت بالا بردن سهم مشارکت مودیان در عمران و آبادانی شهرها داشته باشد.