۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 16283
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
  • ارسال توسط :
افزایش شمار جانباختگان یعنی آژیر خطر برای همه
افزایش شمار جانباختگان یعنی آژیر خطر برای همه

افزایش شمار جانباختگان یعنی آژیر خطر برای همه

کشورمان در عرصه پزشکی، درمان، دارو و تجهیزات جایگاه ارزنده‌ای در دنیا دارد .

رئیس جمهور گفت: هر وقت تعداد جانباختگان کرونایی افزایش یافت یعنی نواخته شدن آژیر خطر برای همه؛ اگر عدد فوتی‌ها از ۲۰۰ به ۳۰۰ برسد، به معنای آژیر خطر است.

روحانی در جلسه با مسئولان وزارت بهداشت و متخصصان بیماری کرونا افزود: مردم ما نباید بترسند از این که تعداد مبتلایان ما در یک روز از ۴ هزار به ۸ هزار نفر رسید، زیرا این مهم نیست، اما اگر آمار فوتی‌های ما از ۲۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر رسید این به معنی آژیر خطر برای همه ماست.

رئیس جمهور افزود: این که تا چه زمانی با این گرفتاری مواجهیم باید مبنا را بر بدبینی بگذاریم و بگوییم مثلا تا یک سال دیگر با آن مواجهیم که البته اگر زودتر بتوانیم آن را مهار کنیم یا جهان بتواند واکسن یا داروی موثری در اختیار بشر قرار دهد شرایط دیگری است.
روحانی اضافه کرد:، اما فعلا مبنا را بر این می‌گذاریم که امسال و شاید سال بعد نیز با این بیماری مواجهیم.
رئیس جمهور تاکید کرد:، اما این که برای مواجهه با این مشکل چه باید کنیم کار اصلی باید تغییر در سبک زندگی باشد؛ هر راه حل دیگری که پیش روی خود بگذاریم ولو این که ممکن است مفید و موثر باشد، اما اساس مساله تغییر در سبک زندگی است و همه باید باور کنیم که شرایط امسال و سال ۱۴۰۰ با شرایط سال‌های پیش متفاوت است و با شرایط جدیدی مواجهیم.
روحانی گفت: برخی از مردم می‌گویند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن مستمر دست‌ها تا چند هفته دیگر باید ادامه داشته باشد؟ در حالی که باید مبنا را بر این بگذاریم که شاید تا دو سال دیگر نیز با این مشکل مواجه باشیم و باید خود را آماده کنیم.
رئیس جمهور افزود: اگر می‌خواهیم جشن عروسی بگیریم باید سبک قبلی را کنار بگذاریم، زیرا اگر بخواهیم با سبک گذشته مجالس را برگزار کنیم دچار مشکل می‌شویم.
روحانی گفت: بپذیریم که سبک برگزاری مراسم تغییر کرده و بر پایی مناسک مذهبی و دینی با قبل متفاوت است و دیگر نمی‌شود در سالن‌ها یا در مسجد و حسینیه کنار یکدیگر جمع شویم و شرایط مسافرت و رفت و آمد نیز با گذشته متفاوت است.
رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: ارائه خدمات به مردم تا حد ممکن باید الکترونیکی باشد و اگر دستگاه دولتی بتواند خدمات الکترونیکی ارائه کند، اما حضور افراد را الزامی کند با تنبیه شدید مواجه می‌شود چنانکه حتی برای متخلفان تا انفصال از خدمت نیز درنظر گرفته ایم.وی افزود: مهمترین مساله این است که مردم را به پذیرش شرایط جدید قانع کنیم.
رئیس جمهور گفت: کشورمان در عرصه پزشکی، درمان، دارو و تجهیزات جایگاه ارزنده‌ای در دنیا دارد و مقالات علمی و تحقیقی متخصصان ما در سطح دنیا منتشر می‌شود بنابراین در شرایط کنونی مردم باید به دیدگاه بزرگان بخش پزشکی اعتماد کنند.