۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بانکداری » دولت
  • شناسه : 13690
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۲۱
  • ارسال توسط :
افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان از اول مهر ماه
افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان از اول مهر ماه

افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان از اول مهر ماه

آنچه از آغاز مهر ماه به اجرا می‌رسد، رضایت همکاران ما را در بر خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت همه پاداش بازنشستگان کشوری و لشکری در همه رده‌ها خبر داد.

نوبخت در استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما افزود: در قانون برنامه ششم برای متناسب سازی حقوق شاغلین تحت عنوان همسان سازی؛ تکلیفی بر دولت قائل شده ایم، طی سال ۹۶ تا ۹۹ هر ساله مبلغی هم علاوه بر افزایشی که برای شاغلین در نظر گرفته می‌شد برای بازنشستگان هم اضافه می‌شد، اما با توجه به این که برای شاغلین در اسفند ماه سال قبل، افزایش امتیازات فصل دهم اجرا شد، فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین زیاد‌تر شد به همین جهت از برخی شخصیت‌های بازنشسته و با تجربه دعوت کردیم تا ما را یاری نمایند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تأیید گفته‌های مجری مبنی بر این که همه بازنشستگان کشوری و لشکری از اول مهر ماه معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلین فعلی را دریافت خواهند کرد، افزود: طبق کارشناسی‌های انجام شده، جدولی تهیه شد که طبق آن دریافتی طبقه به طبقه و گروه به گروه اعضای بازنشسته حداکثر ۹۰ درصد شاعغلان خواهد بود.
نوبخت در بیان میزان کف و سقف دریافت‌های بازنشستگان خاطرنشان کرد: آنچه از آغاز مهر ماه به اجرا می‌رسد، رضایت همکاران ما را در بر خواهد داشت. ضمناً با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی، تأمین سرمایه همسان سازی بیمه شدگان تأمین اجتماعی هم صورت می‌گیرد.
او افزود: دولت موظف شد همه طرح‌های ناتمام خود اعم از عمرانی و اجتماعی را به اتمام برساند، در همین راستا آقای روحانی به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد تا مطالبات ایثارگران را ظرف ماه‌های آینده تسویه کنیم و همچنین سازمان برنامه و بودجه موظف شد نسبت به کادر درمان (پرستاران) مضاف بر مطالبات کارانه ها، فوق العاده ویژه‌ای هم برای کادر درمانی ستاد کرونا و همچنین بازنشستگان درمانی در نظر بگیرد.

نوبخت ادامه داد: برای بازنشستگان غیر از همسان سازی که از آغاز مهر عملیاتی می‌شود، برنامه ریزی کرده ایم قبل از آنکه مهر آغاز شود همه پاداش بازنشستگی در همه رده‌ها پرداخت شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حدود مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی بازنشستگان در نظر گرفته شده است، ضمناً در سال جاری شاهد افتتاح بسیاری از طرح‌های عمرانی ناتمام خواهیم بود که این افتتاح‌ها سبب رفاه مردم خواهد بود.