۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » گیلان » نظام سلامت
  • شناسه : 9366
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۵۶
  • ارسال توسط :
اعلان فراخوان در گیلان برای جذب پزشک و پرستار
اعلان فراخوان در گیلان برای جذب پزشک و پرستار

اعلان فراخوان در گیلان برای جذب پزشک و پرستار

این که سرد یا گرم شدن هوا تأثیری بر روند افزایش این بیماری داشته باشد هنوز به اثبات نرسیده است

با ادامه بحران کرونا در گیلان، کمبود امکانات و نیروی انسانی و درخواست پشتیبانی از وزارت بهداشت، لزوم اختصاص بیش از نیمی از ظرفیت بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی و درخواست مجمع نمایندگان گیلان برای قرنطینه شدن این استان این روزها در رأس اخبار این استان شمالی کشور قرار گرفته است.

از دست دادن تعدادی از پرستاران و پزشکان این استان به‌دنبال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی، کادر درمانی این استان را با مشکلاتی مواجه کرده است تا حدی که شنیده شده برای جبران کمبود نیروی پرستار و پزشک، اعلان فراخوان داده‌اند.

از دکترمحمدرضا نقی پور، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان پیگیر این موضوع شدیم. وی با تأیید این مطلب افزود: مشکل فعلی استان کمبود نیروی انسانی و کادر درمانی است. برای جذب پرستار و پزشک حتی از استان‌های همجوار فراخوان داده‌ایم و امیدواریم جامعه پرستاری و حتی همکاران بازنشسته در این حرفه برای کمک‌رسانی به بیماران اعلام آمادگی کنند و در این حوزه با توجه به شرایط حاکم، یاری رسان باشند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه ممکن است در تجهیزات بیمارستانی با محدودیت‌هایی مواجه باشیم، افزود: خط قرمز ما این است که کم و کاستی در خدمات‌رسانی به بیماران نداشته باشیم. در این راستا بیمارستان سیار با ظرفیت ۸۰ تخت را در محدوده بیمارستان رازی رشت با همکاری نیروی دریایی سپاه راه‌اندازی کردیم که خوشبختانه تمامی امکانات و تجهیزات یک بیمارستان را دارد. در صورت لزوم تعداد تخت‌ها را به ۱۲۰ تخت هم می‌توانیم افزایش دهیم.
دکتر نقی‌پور با ابراز خوشحالی از اینکه هنوز مجبور نشدیم از این بیمارستان جهت بستری بیماران کرونایی استفاده کنیم، ادامه داد: نقاط دیگری از استان را هم به این منظور ظرفیت‌سازی کردیم. اقامتگاهی درهتل المپیک رشت با ۲۰۰نفر ظرفیت آماده کردیم. دراین اقامتگاه بیمارانی که دوره حاد بیماری را در بیمارستان گذرانده‌اند، جهت گذران دوره نقاهت بستری می‌شوند. در شهرهای تالش و لنگرود هم بیمارستان‌هایی را برای درمان بیماران کرونایی آماده کردیم که البته بیمارستان تالش راه‌اندازی شده و آماده خدمات‌رسانی است و بیمارستان لنگرود نیز در حال آماده‌سازی است.
اودرپاسخ به این سؤال که با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای هفته آینده که استان‌های شمالی کشور بارش‌هایی را خواهند داشت، این وضعیت جوی بر روند افزایش بیماران احتمالی کرونایی تأثیرگذاراست یا خیر، اظهار داشت: اینکه سرد یا گرم شدن هوا تأثیری بر روند افزایش این بیماری داشته باشد هنوز به اثبات نرسیده و در حد گمانه زنی است.