۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » بهداشت و درمان » جامعه » دانش و فناوری
  • شناسه : 10905
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
  • ارسال توسط :
اعلام زمان برگزاری آزمون‌هایی که به دلیل کرونا لغو شد
اعلام زمان برگزاری آزمون‌هایی که به دلیل کرونا لغو شد

اعلام زمان برگزاری آزمون‌هایی که به دلیل کرونا لغو شد

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ خرداد سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

تعدادی از آزمون‌های کشوری به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و بنا به دستور وزارت بهداشت برای کاهش مراکز تجمع لغو شد که زمان جدید برخی آزمون‌ها اعلام شده است.

تعدادی از آزمون‌های کشوری که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و زمان جدید برگزاری این آزمون‌ها از سوی وزارت بهداشت و سازمان سنجش اعلام شده است و اکثر این آزمون‌ها در خردادماه برگزار می‌شود.

کدام آزمون‌ها در اسفندماه ۹۸ لغو شد

کنکورهای دکتری، علوم پزشکی پایه، امتحانات علوم پایه دندانپزشکی، امتحانات پیش کارورزی، امتحانات جامع داروسازی، امتحانات جامع داروسازی، آزمون دستیاری پزشکی از جمله آزمون‌هایی بودند که قرار بود در اسفندماه سال ۹۸ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری آنها به تعویق افتاد.

کدام آزمون‌ها در فروردین ماه ۹۹ لغو شد

پیش از این قرار بود در روز ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ آزمون های جامع داروسازی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و آزمون پیش کارورزی برگزار شود.

همچنین آزمون‌های صلاحیت بالینی پزشکی و آزمون زبان انگلیسی که قرار بود در ۲۹ فروردین ماه ۹۹ برگزار شود، لغو شده است.

کدام آزمون‌ها در اردیبهشت ماه ۹۹ لغو شد

دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری ابتدا قرار بود ۱۵ اسفند ۹۸ برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد. زمان جدید ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ بود که بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آزمون دستیاری در اردیبهشت ماه ۹۹ نیز برگزار نخواهد شد و به تعویق افتد اما هنوز زمان دقیق آن متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز ph.D)) سال ۹۹، آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ نیز آزمون‌هایی بودند که برگزاری آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

کدام آزمون‌های بین‌المللی لغو شد

آزمون‌های بین المللی UKVI ،Life Skills ،IELTS ،GRE Subject ،GRE General و TOEFL با هماهنگی با موسسات ETS و IDP در ایران تا ۲۰ ماه آوریل ۲۰۲۰ برابر با اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار نخواهد شد.

کدام آزمون‌ها در خردادماه ۹۹ برگزار می‌شود

آزمون میان دوره جامع علوم پایه و پیش کاورزی: مرکز سنجش آموزش پزشکی پیش از این در تقویم آزمون خود ویرایش دوم اعلام کرده است که آزمون (الکترونیک) میان دوره پیش کارورزی و آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در ۸ خرداد ۹۹ برگزار می‌شود.

کنکور دکتری: بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ با تعداد ۱۷۷ هزار و ۲۶۱ نفر داوطلب در صبح جمعه ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی: بر اساس اعلام مرکز امور نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، آزمون مرحله غربالگری المپیاد که قرار بود روز جمعه ۲۲ فروردین ۹۹ و به شیوه الکترونیک برگزار شود به روز جمعه ۹ خرداد ۹۹ موکول شد. با توجه به زمان بندی جدید درباره گزارش پروژه بر اساس موضوع اعلام شده (مرحله اول آزمون گروهی) امسال لغو شده و دانشجویان پذیرفته شده در مردادماه ۹۹ به رقابت می‌پردازند.

آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی: آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ در رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ خرداد سال ۱۳۹۹ به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

کنکور کارشناسی ارشد: کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد. همچنین از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت مجدد ثبت‌نام برای متقاضیان این آزمون در نظر گرفته شده است که زمان و نحوه انجام مهلت مجدد ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در هفته اول اردیبهشت ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

«پیش از این زمان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ به دلیل مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۹ فروردین به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳ و ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ تغییر یافته بود.»

آزمون فلوشیپ پزشکی: مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ وفق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹ برگزار می‌شود.

مرحله شفاهی (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش‌های PMP و OSCE و مصاحبه ساختارمند یا سایر روش‌های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روزهای ۲ تا ۴ تیرماه ۹۹ در یکی از دانشگاه‌های سطح تهران برگزار خواهد شد.