۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شعر و موسیقی » قزوین
  • شناسه : 19798
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
  • ارسال توسط :
اعضای هیئت داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف معرفی شدند
اعضای هیئت داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف معرفی شدند

اعضای هیئت داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف معرفی شدند

پیش‌ از این سید حسین میثمی به عنوان دبیر نخستین دوره جایزه ملی عارف منصوب شده بودند.

اعضای هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین منصوب شدند.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، پس از پیشنهاد دکتر حسین میثمی دبیر جایزه ملی عارف، محمد حسین اسماعیلی در احکام جداگانه ای،داریوش پیرنیاکان، سیامک جهانگیری، دکتر هومان اسعدی و رضا پرویززاده را به عنوان هیئت داوران نخستین دوره این رویداد هنری منصوب کرد که در کنار دکتر میثمی داوری این رویداد را انجام خواهند داد.

پیش‌ از این سید حسین میثمی به عنوان دبیر نخستین دوره جایزه ملی عارف از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین منصوب شده بودند.

در متن حکم اعضای هیئت داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف آمده است:

« نظر به پیشنهاد دبیر جایزه عارف و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده شما در حوزه موسیقی و تصنیف، به موجب این ابلاغ به عنوان«عضو هیئت داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف» منصوب می شوید. شایسته است بر اساس آیین نامه ، با هماهنگی رئیس و دبیر جایزه در خصوص داوری آثار ارسالی این جایزه اقدام لازم را معمول فرمایید.»

آشنایی با اعضای هیئت داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف: داریوش پیرنیاکان: نوازنده تار و سه تار و ردیف دان، از این هنرمند بیش از ۱۶ آلبوم موسیقی و چهار مجموعه تصویری به بازار آمده است که هفت آلبوم با آواز محمد رضا شجریان همراه است.

علاوه بر این آلبوم‌ها تکنوازی تار در ماهور و سه گاه، (شور دشت با صدای صدیق تعریف)، سخن تازه با صدای شهرام ناظری و‌آلبومی تازه با حمید رضا نوربخش اشاره کرد. او همچنین سمت ها و مسئولیت های مختلف اداری نیز برعهده داشته است که عضویت در هیئت مدیره خانه موسیقی، عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران، عضویت در شورای تخصصی و مشاور موزه موسیقی و داوری در جشنواره های مختلف فجر و موسیقی نواحی ایران و دبیری ششمین جشنواره موسیقی جوان از آن جمله است.

دکتر هومان اسعدی:موسیقی دان، پژوهشگر و مدرس موسیقی. وی فارغ‌التحصیل دوره‌ کارشناسی رشته‌ موسیقی و کارشناسی‌ارشد پژوهش هنر، با گرایش پژوهشی موسیقی، از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دوره‌ دکتری تخصصی پژوهش هنر، با گرایش پژوهشی موسیقی، از دانشکده‌ی هنر دانشگاه تربیت مدرس است.

هومان اسعدی عضو جامعه بین‌المللی اتنوموزیکولوژی، انجمن بین‌المللی پژوهشگران آسیای مرکزی، گروه مطالعاتی «مقام» و گروه مطالعاتی «منابع تاریخی موسیقی سنتی» در شورای بین‌المللی موسیقی سنتی یونسکو، عضو و نماینده‌ شورای بین‌المللی موسیقی سنتی یونسکو، سرپرست کمیته‌ ملی مجموعه‌ بین‌المللی ادبیات موسیقایی یونسکو در ایران، عضو و رئیس اسبق هئیت مدیره‌ی کانون پژوهشگران خانه‌ موسیقی ایران، و عضو هیئت تحریریه‌ فصلنامه‌ موسیقی ماهور است.

سیامک جهانگیری: سال ۱۳۵۰ در شهرستان چالوس استان مازندران متولد شد. او موسیقی و فراگیری ساز نی را نزد عبدالنقی افشارنیا از ۱۲ سالگی آغاز کرد. قطعه‌ی«سوار» از ساخته‌های سیامک جهانگیری در زمان دانشجویی (زمستان ۱۳۷۴) است که در سال ۱۳۷۶ توسط پنج نی و یک نقاره و تنبک، در تالار رودکی اجرا گردید. در این قطعه سعی‌شده، ضمن استفاده از خصلت‌ها و توانایی‌های تکنیکی و صوتی ساز«نی»، یک ترکیب صوتی، در خصوص گروه«نی» در نظر گرفته شود.

این نوازنده نی و ردیف‌دان همچنین اجراهایی با گروه دوستی و گروه هم‌آوایان به سرپرستی حسین علیزاده داشت و در کنار آن کنسرت‌هایی را نیز با کیهان کلهر و یویوما در طرح بزرگ جاده ابریشم اجرا کرد. از آثار او می‌توان به آلبوم‌های سور و سوگ، شیونگ و در خیال کپاچین‌های البرز، تنها، خانه‌ام ابری است، اشاره کرد. تازه‌ترین اثر او نواختن ردیف نی بر اساس ردیف آوازی عبدالله خان دوامی است که در نوع خود کاری متفاوت است که از سوی انتشارات ماهور به بازار موسیقی عرضه شده است.

رضا پرویز زاده: نوازنده کمانچه و آهنگساز موسیقی سنتی متولد ۲۴ تیر ۱۳۵۳ در خرم آباد است. نوازندگی کمانچه را در سال ۱۳۶۹، به صورت شفاهی، از نوازندگان محلی لرستان فرا گرفت. سال ۱۳۷۶برای تحصیل در مقطع کارشناسی موسیقی ایرانی و سال ۱۳۸۴ برای ادامه تحصیل در رشته ی نوازندگی ساز ایرانی، مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه هنر تهران شد. در طی دوران تحصیل از اساتیدی همچون داریوش طلایی ، علی اکبر شکارچی، شریف لطفی، خسرو مولانا، ساسان فاطمی و محسن حجاریان درجهت تحصیل دانش موسیقی و اصول نوازندگی بهره برد.

برخی فعالیت های اجرایی وی عبارتنداز: اجرای موسیقی دستگاهی و محلی لری در “سن مارتین” و ” پاریس” به همراه گروه “نکیسا” ، نوازندگی در گروه “هفت گاه” به سرپرستی آقای داریوش طلایی در همایش بین المللی هنر مکتب اصفهان و همایش بین المللی عبدالقادر مراغی، نوازندگی کمانچه برای فیلم سینمایی “آتش سبز” به کارگردانی محمدرضا اصلانی و آهنگسازی محمدرضا درویشی، نوازندگی کمانچه در آلبوم موسیقی “ارگ خاموش” به آهنگسازی فریبرز رستمی و تنظیم امیر اسلامی، نوازندگی کمانچه در کنسرت گروه های سه گانه شیدا (بازسازی)، به سرپرستی محمدرضا لطفی، شرکت در فستیوال “space of Mugham” به همراه گروه موسیقی ایرانی “نیستان” باکو ۲۰۰۹ . وی هم اکنون به تدریس در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران مشغول است.