۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » حقوقی- قضایی » قزوین
  • شناسه : 29801
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
  • ارسال توسط :
اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی شدند
اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی شدند

اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی شدند

اعضای هیات منصفه مطبوعات در راستای اجرای مفاد اصل ۱۶۸ قانون اساسی تعیین می‌شوند .

اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین روز دوشنبه با حضور علی شعبانی رییس کل دادگستری و فریدون پروینیان معاون قضایی دادگستری استان معرفی شدند.

اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی شدند

رییس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم، گفت: بعد از جلسات متعدد و پیگیری های صورت گرفته برای حل مشکل هیات منصفه و پیگیری در حوزه قوانین و مقررات، کسب ارشاد از مرکز و اجرای صحیح و درست فرایند آن، کارها به سرانجام رسید و ۱۴ نفر با ابلاغ ناصر سراج معاون سیاسی رییس قوه قضاییه به عنوان عضو هیات منصفه مطبوعات استان قزوین انتخاب و معرفی شدند.

شعبانی گفت: خوشبختانه تعداد پرونده های جرایم مطبوعاتی در استان زیاد نیست ولی به هر حال رسیدگی به همان تعداد اندک پرونده ها نیز باید با نظر هیات منصفه مطبوعات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات، روند کار در استانها به این شکل نبوده که مشارکت جمعی با دخالت و نظر پنج مقام استانی صورت گیرد، افزود: ما به لحاظ اینکه خرد جمعی در این امر دخیل باشد اعضای هیات منصفه استان را با نظر پنج مقام استانی انتخاب کردیم تا نتیجه انتخابات مطلوب تر باشد.

شعبانی اضافه کرد: در انجام این فرایند در یک بخشی از کار اشتباه صورت گرفت و برای ۴۰ نفر ابلاغ انجام شد ولی بعدا متوجه شدیم که بخشی از کار اشتباه بوده و آن را اصلاح کردیم.

وی افزود: برخی از افرادی که به آنها ابلاغ صورت گرفته بود، گلایه مندی هایی داشتند که آن را مطرح کردند و امیدواریم در دوره های بعدی هیات منصفه مطبوعات مشارکت داشته باشند و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی شدند

در ادامه این مراسم قاسم اللهیاری، محمدرضا امامقلی، حامد آقاحسینی، محمدرضا خردمند، جابر خرم نیا، روح الله شریفی، مهدی مهدیخانی، محمدرضا آرام، سعید تاسا، احمد خورگامی، هادی درزی رامندی، آرش شایسته نیا، کبری علیخانی و محمد فلاح صفری در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردند که بدون درنظر گرفتن گرایش های شخصی یا گروهی و با رعایت صداقت، تقوی و امانت داری در راه احقاق حق و ابطال باطل انجام وظیفه نمایند.

۱۴ عضو جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین در ادامه احکام خود را از رییس کل دادگستری قزوین دریافت کردند.

 اعضای هیات منصفه مطبوعات در راستای اجرای مفاد اصل ۱۶۸ قانون اساسی و ماده ۳۶ قانون مطبوعات مصوب سال ۷۹ تعیین می‌شوند و رسیدگی به جرایم مطبوعاتی باید حتما با حضور اعضای این هیات برگزار گردد.