۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 20294
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
  • ارسال توسط :
اعزام زائران حج منوط به دستور ستاد ملی کرونا است
اعزام زائران حج منوط به دستور ستاد ملی کرونا است

اعزام زائران حج منوط به دستور ستاد ملی کرونا است

با توجه به شرایط کرونایی تقریباً تمامی فعالیت‌های سازمان حج و زیارت تعطیل شده است.

وقایع خبری-رئیس سازمان حج و زیارت کشور در مراسم معرفی رئیس جدید سازمان حج و زیارت استان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط کرونایی تقریباً تمامی فعالیت‌های سازمان حج و زیارت تعطیل شده است.

آقای رشیدیان افزود: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع و حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوبت عمره در کل کشور آماده اعزام هستند که با به پایان رسیدن کرونا اعزام حجاج انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هزار و ۵۰۰ نفر در نوبت حج تمتع و ۵هزار نفر حج عمره هستند ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی برای ساماندهی و اعزام، اسکان و حمل و نقل زائران برنامه ریزی شده و اجرای آن منوط به دستور ستاد ملی کرونا است.

وی با اشاره به اینکه دو هزارو ۵۰۰ دفتر زیارتی در کشور در حال فعالیت هستند گفت: این دفاتر آمادگی دارند که در شرایط بحرانی  به زائرین و مشتاقان زیارت خدمات ارائه دهند.
ریس سازمان حج و زیارت کشور همچنین در خصوص تسهیلات به کارگزاران و دفاتر زیارتی گفت: کارگزاران و دفاتر زیارتی آسیب دیده از کرونا از تسهیلات ویژه استفاده کنند.
رشیدیان افزود: تسهیلات دفاتر زیارتی ۱۲۰ میلیون تومان و شرکت‌های کارگزاری حدود ۱۲ میلیون تومان است.
وی در دیدار با استاندار کهیگلویه و بویراحمد هم گفت: سازمان هواپیمایی کشوری سال گذشته رکورد بی نظیری داشته و همه سفر‌های حجاج کشور با کمترین تأخیر و با تعجیل به مرکز اعزام شدند.

علیرضا رشیدیان افزود: ما خواستار اعزام مستقیم زائران از استان مبدا به مقصد هستیم و سازمان هواپیمایی کشور باید در این زمینه ما را همراهی کند و گام‌هایی نیز برداشته شده است.
وی تعداد کارگزاران حج در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۲۱۰ نفر برشمرد و گفت: این افراد به عنوان بازوی توانمند در مدیریت بحران می‌تواند همراه دولت باشند. در این مراسم از خدمات حسین نیک روش قدردانی و سید محسن قوامی نژاد به عنوان رئیس جدید سازمان حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد.