۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » اخبار استانی » جامعه
  • شناسه : 404
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
  • ارسال توسط :
اعتیاد سرمایه های اجتماعی کشور را نابود می کند
اعتیاد سرمایه های اجتماعی کشور را نابود می کند
استاندار قزوین :

اعتیاد سرمایه های اجتماعی کشور را نابود می کند

در جهان کنونی سه تجارت پر سود با گردش مالی بالا شامل نفت. سلاح و مواد مخدر است که سود سرشاری را نصیب سوداگران می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، “عبدالمحمد زاهدی”  در همایش مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق ع گفت :در جهان کنونی سه تجارت پر سود با گردش مالی بالا شامل نفت. سلاح و مواد مخدر است که سود سرشاری را نصیب سوداگران می کند به همین دلیل هر نوع ریسکی را توجیه پذیر می کند.
وی گفت: سران باندها معمولاً در حاشیه امنیت هستند و دیگران آسیب می بینند اما در مجموع می توان گفت اعتیاد یک موضوع چند وجهی است.
استاندار تصریح کرد: اعتیاد اولاً سیاسی است و ریشه ورود مواد مخدر به کشور ما در گذشته های دور هن سیاسی بود و عمده مواد مخدر از طریق انگلیس وارد شرق شد و حجم گسترده ای از مردم ما را به تریاک آلوده کردند و شاید امروز هرویین و شیشه معضل شده اما در گدشته منشا مواد دیگر و اعتیاد همین تریاک بود.
زاهدی گفت: ریشه کار در گسترش اعتیاد سیاسی بود و امروز هر چند یک کنواسیون جهانی برای مقابله با آن تشکیل شده اما عزم جدی در این زمینه نیست و اگر اراده جهانی بود مواد مخدر ریشه کن می شد.
زاهدی بیان کرد: چون مواد مخدر تجارت سود آوری است، بسیاری را وارد این عرصه کرده و مافیای بزرگی شکل گرفته و امروز هر نوع مفسده و آسیب اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد.
وی افزود: بسیاری از آسیب ها قابل برگشت است اما وقتی کسی معتاد شد برگشت وی ممکن نیست و آمارها نشان می دهد حدود ۲۰ درصد معتادان بهبود می یابند.
زاهدی گفت: معتاد تلاش می کند رفتار خود را هنجار بداند لذا به گسترش آن کمک می شود که باید مراقب این وضعیت هم باشیم.
استاندار بیان کرد: مهمترین معظل اجتماعی که پیامدهای سیاسی. امنیتی اخلاقی دارد اعتیاد است و در نهایت اعتیاد سرمایه های اجتماعی کشور را نابود می کند لذا مبارزه باید با جدیت باشد.