۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13326
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
  • ارسال توسط :
اطلاع رسانی شفاف نقش مهمی درپیشگیری از شیوع کرونا دارد
اطلاع رسانی شفاف نقش مهمی درپیشگیری از شیوع کرونا دارد

اطلاع رسانی شفاف نقش مهمی درپیشگیری از شیوع کرونا دارد

13هزار دقیقه تلاش شبکه قزوین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا به یکی از دغدعه های مهم مردم تبدیل شده و در این میان فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شفاف توسط رسانه‌ها نقش موثر در پیشگیری از شیوع این ویروس و مهار آن دارد.
حسن اکبری ، مدیردفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین؛ گفت: رسانه استانی با توجه به جایگاه و وظیفه خطیر و نقش مهم خود در ارتقای دانش و آگاهی مردم باید به عنوان نماینده افکار عمومی آحاد جامعه را با اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا و مخاطرات حضور در اجتماعات و معابر عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس آشنا کند.
وی افزود: در همین راستا سیمای مرکز قزوین در سه ماهه نخست سال جاری و تا به امروز با پخش ۵۲۰۰ دقیقه برنامه به این موضوع پرداخته است. شبکه قزوین در برنامه های انعکاس، بوی عیدی، پسته خندان، تا آسمان، چهلستون، رنگ زندگی، سلامت مینــودری، ،۱۶۲ شــفا خـانه ،شمیم سحر، صمـــیمانه، طبیبانه، نـــفس مــــاه، نور باران، و هم سفره ایم به موضوع اطلاع رسانی و آموزش شیوه های مقابله با ویروس کرونا پرداخته است.
مدیر دفتر و روابط عمومی اظهار داشت: اطلاع رسانی شفاف و بهینه نقش مهمی در فرهنگ سازی موثر برای پیشگیری از شیوع این بیماری دارد و رادیو قزوین هم در کنار این امر با تولید و پخش مطالب آموزشی برای ارتقای آگاهی های شنوندگان استان قدم بر می دارد.
وی افزود: رادیو قزوین هم در سه ماهه نخست امسال و تا به امروز با تولید و پخش ۷۶۰۰ دقیقه برنامه اعم از بخش ها، میان برنامه ها و برنامه های تامینی مختص اطلاع رسانی به شنونده ها با موضوع پیشگیری و آموزش نحوه مبارزه با ویروس کرونا در برنامه های تولیدی و هم در تمام برنامه های زنده صبحگاهی و شبانگاهی ،پخش پیامهای اطلاع رسانی با همین موضوع در برنامه «روی خط باشید»، گفتگو با مسئولین به نسبت اقتضاء برنامه در خصوص اطلاع رسانی لحظه به لحظه و دقیق از اخبار ستاد ملی مبارزه با کرونا و اخبار پیرامون رویدادها و تعطیلی ها و برنامه «کلبه مهر» هم به موضوعات پزشکی مرتبط با کرونا به این موضوع پرداخته است.
اکبری اظهار داشت: رسانه باید به عنوان نقطه ارتباط بین مردم و مسوولان اخبار و مطالب صحیح و لزوم رعایت موارد پیشگیرانه را از مسوولان ذیربط به مردم و انتظارات و انتقادات به حق و صحیح مردم را به متولیان امر منعکس کند.معاونت خبر هم با پیروی از این الگو در سه ماهه نخست سال جاری با تولید و پخش ۶۵۰ دقیقه گزارش خبری با موضوع کرونا، ارتباط زنده در هر بخش خبری با ستاد پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم در بخش گفتگوی خبری ساعت۲۰، تولید و پخش گفتگوی ویژه خبری به صورت زنده با همین موضوع با دعوت از مسئولین امر به این موضوع پرداخته است.
اکبری گفت: معاونت فضای مجازی هم با تهیه و تولید پادکست با پیرامون شیوع و مبارزه با کرونا در قالب موشن گرافیک، تولید اینفوگرافیک راههای پیشگیری و علائم بیماری کرونا، تولید گزارش تصویری با عنوان حقایقی درباره کرونا در قالب عکس نوشت و بازتولید و انتشار برنامه تلویزیونی فرصت برتر با هدف تقطیع دروس آموزشی دوره های ابتدایی و متوسطه اول و دوم در تمامی بسترهای مجازی به این امر می پردازد.