۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اقتصاد » کارگری- کارمندی
  • شناسه : 4335
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۷:۴۴
  • ارسال توسط :
اشتغال زایی محور کمک مالی به مددجویان است
اشتغال زایی محور کمک مالی به مددجویان است

اشتغال زایی محور کمک مالی به مددجویان است

کمیته امداد نقش پل ارتباطی را میان نیازمندان و نیکوکاران دارد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: رویکرد امروز کمیته امداد امام (ره) منحصر به کمک مالی نیست بلکه تلاش شده است تا کمک مالی به صورت غیرمستقیم و از طریق ایجاد فرصت شغلی برای مددجو باشد تا با اتکا به توانایی هایی خویش به رفع محرومیت در زندگی خود بپردازد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ سید مرتضی دهقانی بیان کرد: کمیته امداد نقش پل ارتباطی را میان نیازمندان و نیکوکاران دارد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های مختلف جامعه، به رفع فقر و محرومیت بپردازیم.

وی ادامه داد: جمعیت مددجویان تحت حمایت کمتر از دو درصد از جمعیت استان را شامل می شد که در حال حاضر به حدود ۱۰ درصد رسیده است ولی از طرفی بیش از ۴۰ درصد از جمعیت استان نیز در قالب طرح های مختلف به نیازمندان کمک می کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این سخن بدان معناست که حدود نیمی از جمعیت استان ارتباط مستقیم با این نهاد دارند که اغلب در قالب طرح های مختلف به نیازمندان مساعدت می کنند.

وی عنوان کرد: رویکرد امروز کمیته امداد امام (ره) منحصر به کمک مالی نیست بلکه تلاش شده است تا کمک مالی به صورت غیرمستقیم و از طریق ایجاد فرصت شغلی برای مددجو باشد تا با اتکا به توانایی هایی خویش به رفع محرومیت در زندگی خود بپردازد.

دهقانی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان و آموزش های مبتنی بر نیاز و نظارت های پس از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در قالب سیاست توانمندسازی در حال اجراست.

وی توضیح داد: حتی برخی از مددجویان به لحاظ شرایط زندگی چون سرپرستی فرزند و یا سن بالا به خصوص در میان زنان سرپرست خانوار امکان حضور در بیرون از منزل برای کار را ندارند که برای این عده از مددجویان فرصت های شغلی چون نصب دستگاه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر نیز براساس طرحی دیگر موضوع تولید محصولات خشک شده سبزی و میوه با تحویل دستگاه های مرتبط به مددجویان در حال اجراس که پیش بینی می کنیم در مرحله نخست ۱۰۰ نفر از مددجویان در این زمینه مشغول به کار شوند.

وی تأکید کرد: امروز عرصه اشتغال زایی در کمیته امداد از برجستگی بیشتری برخورد دار است به همین دلیل از طریق روش های مختلف در تلاش هستیم تا بستر درآمودزایی مددجویان را فراهم کنیم.

دهقانی خاطرنشان کرد: علاوه بر اشتغال زایی مستقیم برای مددجویان بسته تشویقی برای کارفرمایان نیز همچنان فعال است و کارفرمایان با بکارگیری هر یک از مددجویان در واحدهای تولید و خدماتی به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه معاف شده و این حق بیمه از سوی این نهاد پرداخت می شود.

وی یادآورشد: سیاست توانمندسازی مددجویان در این نهاد رویکرد ارتقای زندگی مددجویان را دنبال می کند ولی تفاوت این سیاست با سیاست های گذشته اجرای حمایت های مختلف با رویکردی است که به حفظ عزت و شخصیت مددجو و کمک به نقش آفرینی اجتماعی و اقتصادی در جانعه منجر می شود.