۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تغذیه
  • شناسه : 18458
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
  • ارسال توسط :
اسفناج، دنیایی از خواص و فواید بی نظیر
اسفناج، دنیایی از خواص و فواید بی نظیر

اسفناج، دنیایی از خواص و فواید بی نظیر

وقایع خبری– مفید برای اعضای داخلی بدن و سلامت و زیبایی پوست و لاغری در کنار درمان بیماری‌های مختلف بخشی از دنیای پُرخاصیت اسفناج است. فواید و خواص اسفناج این سوپرخوراکی خوشمزه– سلامت قلب:اسفناج به علت داشتن امگا ۳ فواید دلگرم کننده‌ای برای سلامت قلبی دارد که به طور مستقیم طول عمر را افزایش می‌دهد. […]

وقایع خبری– مفید برای اعضای داخلی بدن و سلامت و زیبایی پوست و لاغری در کنار درمان بیماری‌های مختلف بخشی از دنیای پُرخاصیت اسفناج است.

فواید و خواص اسفناج این سوپرخوراکی خوشمزه
– سلامت قلب:
اسفناج به علت داشتن امگا ۳ فواید دلگرم کننده‌ای برای سلامت قلبی دارد که به طور مستقیم طول عمر را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مقدار اسید فولیک زیاد اسفناج موجب کاهش سطح هموسیستئین می‌شود که به طور مستقیم خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

اسفناج، دنیایی از خواص و فواید بی نظیر

– فیبر رژیمی:
اسفناج کالری بسیار پایینی دارد که فیبر را جذب می‌کند. این، سیستم گوارشی شما را سالم نگه می‌دارد، که همه چیز برای سلامتی ماست. داشتن معده سالم و یک تعادل مناسب باکتریایی، برای متعادل ماندن در مسیر شما برای سلامت بهتر ضروری است. فیبر موجود در اسفناج مثل همه فیبرها، سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و به کنترل سطح قند خون و کنترل و کاهش وزن کمک می‌کند.
– پیشگیری از آکنه:
خاصیت قلیایی اسفناج، از جمله مقدار غنی کلروفیل آن در مبارزه با باکتری‌ها (موثر در ایجاد آکنه) موثر است.
اسفناج همچنین غنی از ویتامین A است که برای کمک به پوست به هر نوع روشی، از جمله جلوگیری از سلول‌های مرده پوست که باعث مسدود کردن منافذ می‌شود و کاهش میزان چربی پوست موثر است.
– رفع سوزش سر دل:
اسفناج برای کمک به پیش گیری از برگشت اسید معده معروف است. داشتن سوزش سر دل بیش از دو بار در هفته نشان دهنده بیماری رفلکس اسیدی معده است و البته اسفناج می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.
متخصصان در این بیماری توصیه می‌کنند که اسفناج را خام بخورید، یا به سبکی پخته شده بدون افزودنی‌های چربی بالا بخورید.به هضم غذا کمک می‌کند و ستون هر گونه تصفیه یا دفع مسمومیت است.
– درمان یبوست:
از آنجا که فیبر بالایی دارد، برای کمک به نظم روده مفید است.. اسفناج خام، بهترین مواد آلی را برای تمیز کردن، بازسازی و احیا بخش روده را دارد. آب اسفناج خام – ۱۰۰ میلی لیتر و مخلوط کردنش با مقدار مشابه آب و مصرف دو بار در روز، شایع‌ترین موارد یبوست را ظرف چند روز درمان خواهد کرد.
– رشد مو:
پروتئین بالا، ویتامین A و مقدار ویتامین C موجود در اسفناج به بدن اجازه می‌دهد تا به درستی، چربی پوست سر را تنظیم و کمک به جلوگیری از ریزش مو کند. این عوامل همچنین به مو کمک می‌کنند تا سریع‌تر رشد کنند.
برای جلوگیری از ریزش مو و رشد آن، یک فنجان اسفناج را را با یک قاشق سوپ خوری عسل، روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن کرچک مخلوط کنید سپس مخلوط را به پوست سر خود بمالید و آن را برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه نگه دارید.
– تنظیم خواب و کمک به درمان بی خوابی:
اسفناج دارای ویتامین B۶، و منیزیم است. B۶ به ما کمک می‌کند سروتونین را تولید کنیم، هورمونی که ما را آرام می‌کند و به تنظیم خواب کمک می‌کند.
-کاهش وزن:
هر فنجان از اسفناج، هفت کالری دارد، پس اسفناج یک روش عالی برای کاهش وزن است.
– خواص ضد سرطانی:
اسفناج خواص آنتی اکسیدانی ضد سرطان و ضد التهاب دارد. یک کوه تحقیق وجود دارد که نشان می‌دهد اسفناج چگونه به مقابله با سرطان کمک می‌کند.
فولات بالای موجود در اسفناج از طرح ژنتیکی ما در برابر تغییر در طول تقسیم سلول محافظت می‌کند، خطری که می‌تواند منجر به سرطان و ظهور زودرس پیری به شیوه‌های دیگر شود.
– مفید برای سلامت استخوان ها:
به استخوان‌ها کمک می‌کند مواد معدنی را جذب کنند؛ به این فرآیند کانی سازی استخوان گفته می‌شود. ین کار هم چنین به تأخیر یا جلوگیری از ظهور پوکی استخوان کمک می‌کند.
– مفید برای سلامتی چشم
– جلوگیری از کم خونی:
اسفناج غنی از آهن است. اسفناج یک روش گیاهی عالی برای جلوگیری از کمبود آهن است. اسفناج یک پشتیبان اصلی در هر رژیم غذایی است که شامل کاهش گوشت می‌شود.
برای کمک به سلامت سلول قرمز خون مفید است. یک فنجان اسفناج پخته، ۶ و چهار دهم میلی گرم آهن دارد. این کار به کم خونی کمک می‌کند. همچنین نشان داده شده است که اسفناج به بهبود گردش خون کمک می‌کند که جریان اکسیژن را به سلول‌ها در سراسر بدن افزایش می‌دهد.
– استحکام ماهیچه ای:
اسفناج یک روش کلاسیک برای افزایش قدرت بدون ریسک افزایش وزن است. طبق نظر متخصصان در سرتاسر دنیا، اسفناج واقعاً به ساختن ماهیچه قوی و لخم کمک می‌کند.
– کاهش فشار خون بالا:
اگر از فشار خون رنج می‌برید، در خوردن اسفناج دچار تردید نشوید، فشار خون بالا در واقع نشان داده شده است که با افزایش مصرف اسفناج پایین می‌آید.
به خاطر مقدار زیاد پتاسیم، اسید فولیک و منیزیم، اسفناج می‌تواند معجزه‌ای را برای فشار خون انجام دهد.
– جلوگیری از زخم معده
– مفید برای رشد عصب جنین:
فولات و میزان اسید فولیک بالای آن به کاهش خطرات مربوط به شکاف کامی جنین کمک می‌کند. ویتامین A که به وفور در اسفناج یافت می‌شود، برای رشد ریه‌های جنین نیز عالی است.
– مدیریت دیابت:
آلفا لیپوئیک موجود در اسفناج به کاهش سطح گلوکز خون کمک می‌کند. علاوه بر این، مقدار فیبر بالا در آن، بدن را منظم نگه می‌دارد و به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند.
– پیشگیری از آسم:
بتاکاروتن موجود در اسفناج نشان داده شده است که به کاهش خطرات حمله‌های آسم کمک می‌کند. مقادیر بالای ویتامین C و E، بتاکاروتن و منیزیم همگی در خواص ضد آسم آن سهیم هستند.
– کمک به داشتن پوست سالم:
میزان بالای ویتامین A به مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، مقدار بالای ویتامین C در اسفناج به حفظ مناسب محتوای چربی پوست ما کمک می‌کند. ویتامین A اسفناج به تولید چربی کمک می‌کندو و این باعث می‌شود که مو‌های براق و زیبا داشته باشیم.
به حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در اسفناج مثل لوتینو کورستین هر دو برای حفاظت از پوست از برابر آفتاب و نیز خارش پوست، اگزما، پوستی خشک و دیگر بیماری‌های پوستی کمک می‌کنند.
– جلوگیری از سرطان پروستات:
اسفناج به جلوگیری از سرطان پروستات کمک می‌کند و مانع گسترش سرطان می‌شود. حدود یک در ۳۹ مرد از سرطان پروستات جان خود را از دست خواهند داد و یک نفر در هفت نفر در طول زندگی خود تشخیص سرطان پروستات را دریافت خواهد کرد.
– سلامتی نوزاد:
اسفناج منبع خوبی از پروتئین‌های مفید برای نوزادان است. اسفناج به عنوان غذای کودک بسیار محبوب است، چون بسیار نرم و برای هضم خوب است. مقدار کلسیم بالای موجود در اسفناج همچنین به رشد استخوان و کانی سازی آن کمک می‌کند.
– تسکین آرتروز:
خاصیت قلیایی اسفناج به ورم مفاصل کمک می‌کند. این واقعیت که اسفناج سرشار از ویتامین K است، این تمایز را به آن می‌دهد، چون ویتامین K۲ اسفناج به درمان و جلوگیری از مشکلات سلامتی کمک می‌کند.
– سلامت لثه و مینای دندان:
مقدار بالای ویتامین C آن، به سلامتی دهان کمک می‌کند، مانند لثه‌هایی که مستعد خونریزی در هنگام مسواک زدن هستند. محتوای اسید فولیک بالای اسفناج برای سلامت لثه بسیار عالی است و گفته می‌شود که به پیش گیری از ورم لثه کمک می‌کند کلسیم موجود در اسفناج نیز برای مینای دندان بسیار مفید است.
طرز تهیه بهترین نوشیدنی با اسفناج
مواد لازم:

اسفناج، دنیایی از خواص و فواید بی نظیر

• اسفناج خرد شده:۲ فنجان
• سیب یا گلابی، خرد شده:۱ عدد
• ساقه کرفس:۱ عدد
• آب لیمو:نصف پیمانه
• آب:۳/۴ فنجان
طرز تهیه:
اسفناج‌های خرد شده را به همراه یک ساقه کرفس، سیب یا گلابی تمیز کنید و خوب بشویید.
سپس کرفس و سیب را به قطعات بزرگ خرد کنید و داخل دستگاه مخلوط کن به همراه آب بریزید و خوب مخلوط کنید. بعد به مخلوط سیب و کرفس آب لیمو و اسفناج را هم اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدست شود. نوشیدنی شما آماده است.