۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 12034
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
  • ارسال توسط :
استقلال کانون وکلا بر مبنای قانون به دست  آمده و مبتنی بر قانون است
استقلال کانون وکلا بر مبنای قانون به دست  آمده و مبتنی بر قانون است

استقلال کانون وکلا بر مبنای قانون به دست آمده و مبتنی بر قانون است

کانون وکلای دادگستری دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و قوه قضائیه نمی‌تواند برای این کانون آیین‌نامه وضع کند

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: هر گونه اقدام انجام شده در راستای استقلال قانون وکلا باید توسط مجلس شورای اسلامی و در قالب مصوبه محقق شود.

یحیی‌ کمالی‌پور با تاکید بر اینکه کانون وکلای دادگستری دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و قوه قضائیه نمی‌تواند برای این کانون آیین‌نامه وضع کند، گفت: کانون وکلای دادگستری سال‌ها است به عنوان نهادی مستقل شناخته شده بنابراین هر گونه اقدام برای از بین بردن استقلال آن مستلزم تصویب قانون است و این امر با آیین‌نامه، بخشنامه و دستورالعمل امکان پذیر نیست.

کانون وکلا

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر گونه اقدام انجام شده در راستای استقلال قانون وکلا باید توسط مجلس شورای اسلامی و در قالب مصوبه محقق شود.

وی محتوای پیش‌نویس اصلاح آیین نامه اجرای لایحه استقلال کانون وکلا را مغایر با قانون اساسی و قوانین بالادستی دانست و گفت: این موضوع از اختیارات قوه مقننه است بنابراین می‌طلبد قوه قضائیه از قوانین تمکین و تبعیت کند و به طور قطع چنین دستورالعمل‌هایی بیشتر تنش زا است تا مشکلی را حل کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استقلال کانون وکلا بر مبنای قانون به دست آمده و مبتنی بر قانون است بنابراین خدشه دار کردن آن مستلزم قانون جدید است و مجلس باید در این رابطه تصمیم‌گیری کند