۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » کرمان
  • شناسه : 8071
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
  • ارسال توسط :
استقلال ایران برای دشمن بسیار گران است
استقلال ایران برای دشمن بسیار گران است

استقلال ایران برای دشمن بسیار گران است

آثار اقدامات بزرگ شهدای مقاومت بعدها مشخص می‌شود

امیر سرتیپ حاتمی صبح سه‌شنبه در شورای اداری استان کرمان گفت : در ایام دهه فجر اتفاق بسیار مهمی افتاد که تاریخ قبل و بعد را از هم جدا می‌کند و همه مردم کشور از جمله کرمان در این ایام با جانفشانی کار بسیار بزرگی را انجام دادند و بر شعارهایی مانند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پافشاری کردند که همچنان پای آنها ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: مردم با این شعارها گفتند که ما خواستمان این است از زیر سلطه کشورهای سلطه‌گر بیرون بیاییم و از دیکتاتوری و رژیم منحوس سلطنتی خارج شویم و به جای آن رأی و نظر مردم در جمهوری اسلامی حاکم شود و این خواسته به کرسی نشست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: استقلال نعمتی نبود که ارزان به دست مردم برسد، دشمنان این ملت در دنیا حاضر نبودند به راحتی بپذیرند که مردم ایران به راحتی بتوانند صاحب یک دولت مردم سالار دینی شوند لذا ما بعد از انقلاب با مشکلات زیادی روبرو شدیم.

حاتمی تصریح کرد: بلافاصله وارد جنگ تحمیلی شدیم و این نشان دهنده این است که استقلال ما برای دشمنان بسیار گران است و شاید این سوال مطرح شود که چرا این همه مخالفت و کینه علیه ما انجام می‌شود.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی یک کار وقیحانه و جنایت مسلم و تروریستی است که به دست یک دولت مدعی مبارزه با تروریست انجام شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ذکر این سوال که چرا این همه دشمنی؟ مگر استقلال ما چه مشکلی برای آنها ایجاد می‌کند که این‌همه با آن مخالفت می‌کنند؟ گفت: واقعیت این است که آنها حیاتشان در استثمار کشورهای دیگر است و استقلال نقطه مخالف اینها است. برای همین نمی‌خواهند اصولاً چیزی به اسم استقلال شکل بگیرد ضمن اینکه استقلال در جمهوری اسلامی بر مبنای مردم سالاری دینی است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی یا مستقل‌ترین کشور دنیاست یا جزو کشورهای مستقل دنیا به شمار می‌رود که این مساله هم به آن مخالفت ذاتی افزوده می‌شود و اگر این استقلال در جایی مثل ایران عزیز ما باشد این عداوت بیشتر می‌شود.

حاتمی افزود: ایران اسلامی یک نقطه راهبردی و گذرگاهی بسیار مهم است و شاید به همین دلیل است در جنگ جهانی اول و دوم اینها کشور ما را مورد تهاجم قرار دادند در حالی که ایران ابراز بی‌طرفی کرده بود.

وی ادامه داد: به دلیل جایگاه مهم کشور ما، استقلال آن برای دشمنان گران‌تر است و حالا اگر این کشور در جایی باشد که دارای ثروت‌های خدادادی بی شماری هم باشد این استقلال برای آنها بیشتر عداوت ایجاد می‌کند.

حاتمی ابراز داشت: کار که سردار سلیمانی طی پنج شش سال گذشته انجام داد کار بسیار بزرگ و عجیبی بود، عجیب از این نظر که دشمنان از هر سو اشرار زیادی ایجاد کردند. اگر داعش موفق می‌شد و می‌ماند امروز ما با شرورترین سرزمین همسایه می‌شدیم کار بزرگی که مقاومت رزمندگان شهدا و سیدالشهدای مقاومت انجام داد آثارش بعدها مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه ما چیست؟ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب گفتند که ما باید قدرتمند شویم در همه ابعاد و باید بدانیم آن دشمن خبیث هم تلاش خواهد کرد؛ با سهولت به این قدرت نرسیم و اگر با فشار نشد با تحریم می‌خواهد به خواسته خود برسد.

وی یادآور شد: مهمترین نکته بخش دفاع از کشور است و حوزه دفاعی ما از همان روز اول تحریم شد. جنگ باعث شد بهترین‌های این ملت در حوزه نظامی جذب شوند و در راه این نظام و کشور تلاش کنند امثال شهید سلیمانی پای این کار ۴۰ سال مجاهدت کرد.

وی ادامه داد: تا چند سال دشمن می‌گفت گزینه‌ها روی میز است و گزینه جنگ پررنگ‌تر بود اما بعد از شهادت سلیمانی دیگر این گزینه را مطرح نکرد زیرا مردم یک جواب نرم و تاریخی با حضور خود در مراسم تشییع دادند و جواب سخت هم توسط سپاه و نیروهای مسلح داده شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان داشت: دشمنی که می‌خواست با شهادت سلیمانی قدرت خود را احیا کند و آبروی از دست رفته را باز یابد اما نه تنها اینچنین نشد بلکه برعکس عمل کرد.

حاتمی گفت: اراده و قاطعیت جمهوری اسلامی در قبال هر گونه تعرضی تثبیت شد امروز ما لازم نیست راجع به نقطه زن بودن تسلیحاتمان حرف بزنیم چون این مساله در پایگاه عین‌الاسد ثابت شد و دوربین‌ها نشان دادند.

وی افزود: قدرتمند شدن ما میسر است ما در حوزه دفاع این کار را کردیم در حوزه هسته‌ای، نفت، انرژی، خودروسازی و… خود را ثابت کردیم؛ اشکال هم زیاد داریم اما می‌توانیم آن را درست کنیم و امیدوارم این عزم جدی روز به روز بیشتر شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: بسیار مهم است نسبت به اشتغال، توسعه و پیشرفت کشور حساس باشیم و این یک تکلیف ملی است. دشمن نمی‌خواهد ما کاری برای مردم انجام دهیم جنایت‌هایی انجام می‌دهد که اگر مردم دنیا بفهمند حیثیتی برایش نمی‌ماند و هر کس برای این مردم کاری انجام دهد تا مردم یک قدم به آسایش نزدیک شوند مورد تقدیر است.

امیر حاتمی گفت: کسانی که پول و سرمایه دارند باید بدانند ایجاد یک اشتغال امری مقدس است و آنهایی که کاری دستشان است می‌توانند تسهیل کنند حتماً یک کار مهمی در این عرصه انجام دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما باید قدرتمند شویم دشمنان ما امروز کینه‌ای که از کشور ما دارند فقط هدف قرار دادن استقلال نیست و می‌خواهد این کشور تجزیه شود بنابراین باید قدرتمند شویم.

وی ادامه داد: مردم قدرت ما هستند برای دفاع و هر حرکتی مردم میدان دار اصلی هستند، انسجام، وحدت و یک دلی حتماً یک تکلیف ملی است که یکی از مصادیق آن شرکت در انتخابات است و مردم با شکوه ان شاالله در انتخابات شرکت خواهند کرد و انتخاب درست انجام می‌دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جایی دیگر از سخنان به سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: چطور این‌همه عزت را خدا به شهید سلیمانی داد؟ سردار سلیمانی همه وجودش وقف خدمت بود؛ مردم ما نسبت به فداکاری یک حس شیرینی دارند فداکاری را دوست دارند و می‌پسندند که هر چه قدر ارزشش بیشتر شود در نزد مردم ارزشمندتر است شهید سلیمانی مصداق این فداکاری بود.