۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تغذیه » قزوین
  • شناسه : 10872
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۰۴
  • ارسال توسط :
استفاده ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد در مزارع پرورش بوقلمون قزوین
استفاده ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد در مزارع پرورش بوقلمون قزوین

استفاده ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد در مزارع پرورش بوقلمون قزوین

واکسیناسیون در این مزارع جهت حفظ جمعیت و تداوم تولید صنعت طیور اهمیت بالایی دارد

در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد در مزارع پرورش بوقلمون استان استفاده شد

با توجه به نقش واکسیناسیون در افزایش سطح ایمنی طیور در مقابل عوامل بیماریزا و پوشش کامل مزارع صنعتی بوقلمون استان با واکسن مذکور در کنار رعایت اصول امنیت زیستی موردی از بیماری در مزارع تحت پوشش مشاهده نشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور استان قزوین گفت: در راستای سیاست های سازمان دامپزشکی کشور و با هدف افزایش سطح ایمنی طیور صنعتی در زمان مواجه با ویروس، پیشگیری و کنترل بیماری و کاهش تلفات و انتشار ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور صنعتی استان، پس از انجام عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گروه های مشخصی از جمعیت طیور هدف شامل مزارع مرغ مادر – تخمگذار صنعتی و پولت تخمگذار استان، عملیات واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع صنعتی پرورش بوقلمون استان نیز از اواسط تیرماه سال ۹۸ آغاز گردید.

دکتر وحید ابراهیم نژاد حمیدی تصریح کرد: واکسیناسیون مذکور بر اساس دستورالعمل های مربوط به واکسن در ۲ نوبت در طول دوره پرورش در تمامی مزارع صنعتی پرورش بوقلمون استان انجام می گیرد . با توجه به حساسیت بالای گونه بوقلمون به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اهمیت انجام واکسیناسیون در این مزارع جهت حفظ جمعیت و تداوم تولید صنعت طیور استان، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم نمودن امنیت و ایمنی مواد غذایی استان دوچندان می باشد. 

این مقام مسئول تشریح کرد: در مجموع طی سال ۹۸  میزان ۲۴۳ هزار و۳۰۰ دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کلیه مزارع پرورش بوقلمون استان مصرف شده که با توجه به نقش واکسیناسیون در ارتقاء سطح ایمنی طیور در مقابل عوامل بیماریزا و پوشش کامل مزارع صنعتی بوقلمون استان با واکسن مذکور در کنار رعایت اصول امنیت زیستی، موردی از بیماری در مزارع تحت پوشش مشاهده نشد.