۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » انرژی » پاسخ مسئولین » قزوین » گزارش
  • شناسه : 12921
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
  • ارسال توسط :
استفاده از سیستم‌های هوشمند از اولویت‌های مدیران صنعت برق است
استفاده از سیستم‌های هوشمند از اولویت‌های مدیران صنعت برق است
درسال جاری ؛

استفاده از سیستم‌های هوشمند از اولویت‌های مدیران صنعت برق است

میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق در استان قزوین بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است .

به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و برق نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با خبرنگاران رسانه‌های محلی ، نمایندگان روزنامه های سراسری ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان قزوین برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: سهمیه برق استان در سال جاری ۷۹۷ مگاوات است و پیک ۸۲۰ مگاوات را رد کرده‌ایم. در صورت صرفه جویی ۱۰ درصدی مشترکین صنعتی ، خانگی و اداری در اوج تابستان، از بروز خاموشی در فصل گرما در استان قزوین جلوگیری خواهد شد.

سعید بهادیوند چگینی یادآور شد: در فصل تابستان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به عنوان پیک مصرف است و اگر در بخش‌های صنعتی و خانگی حدود ۱۰ درصد صرفه جویی شود می‌توانیم امسال را هم بدون خاموشی سپری کنیم.

وی بیان کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از کولر گازی با درجه ۲۵ و قرار دادن کولر آبی روی دور کند، استفاده نکردن از لوازم خانگی پر مصرف مانند لباسشویی، اتو برقی، سشوار و جارو برقی در ساعات پیک می‌تواند از بروز خاموشی جلوگیری کند.

بهادیوند چگینی گفت: از مدیران صنایع هم خواسته‌ایم روز تعطیل شرکت خود را به روز دیگری موکول کنند و تعطیلات تابستان در شهریور و خرداد باشد تا از بسته تشویقی هم برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزان می‌توانند در پیک بار از ساعت ۱۳ تا ۱۸ عصر، الکتروموتور مزارع را خاموش کنند تا مشمول استفاده از برق رایگان شوند.

بهادیوند چگینی تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های هوشمند برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده به مشترکین، از اولویت‌های مدیران صنعت برق در سال جاری است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر در استان هم گفت: با وجود تونل بزرگ بادی در تاکستان ظرفیت ۲۵۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر در استان قزوین وجود دارد که می‌تواند به بهره برداری برسد.

چگینی از ظرفیت خوب احداث نیروگاههای تجدید پذیر هم خبر داد و گفت: قزوین از استان‌های برخوردار در این زمینه است و بیش از ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید انرژی در نیروگاه کهک ایجاد شده و در نیروگاه خورشیدی هم قابلیت‌های بالایی داریم که باید مورد استفاده قرار گیرد.

بهادیوند چگینی افزود: در زمینه تعداد پست‌های برق، فروش انرژی، تأمین زیر ساخت‌ها، احداث و تولید نیروگاههای پراکنده هم وضعیت خوبی در کشور داریم ولی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر طرح‌های زیادی عملیاتی نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیش از ۸۷ میلیارد تومان بدهی شرکت را با تلاش مجموعه مدیران و کارکنان توانستیم پرداخت کنیم و امروز در صورت بازگشت بدهی‌های دولتی و شرکت‌ها و صنایع به برق استان می‌توانیم با جدیت خدمت رسانی را تداوم بخشیم.

بهادیوند چگینی گفت: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی با بخش صنعت و سایر دستگاه‌های اجرایی داریم و با درک شرایط ایجاد شده نسبت به تقسیط بدهی شرکت‌ها، دستگاه‌های اجرایی اقدام کرده‌ایم اما متأسفانه برخی صنایع از این همکاری استفاده کرده و از پرداخت مطالبات خودداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق در استان قزوین بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است که بیشتر بدهکاران را دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهند و در صورت دریافت نشدن آنها در اجرای طرح‌های جدید با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

بهادیوند چگینی در ادامه به افزایش سرقت سیم و کابل و تأسیسات شبکه اشاره کرد و گفت: سرقت سیم و کابل برق ضمن ضرر و زیان‌های مالی به شرکت موجب قطع برق و آسیب رسیدن به لوازم برقی مشترکین هم می‌شود که فقط در سال ۹۷ مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان و سال گذشته ۴۲۰ میلیون تومان خسارت به مشترکین پرداخت شد.