۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 20152
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
  • ارسال توسط :
استفاده از سلاح در سوگواری و شادی خلاف قانون است
استفاده از سلاح در سوگواری و شادی خلاف قانون است

استفاده از سلاح در سوگواری و شادی خلاف قانون است

امروز شاهد آرامش در مرز‌های کشور هستیم.

سردار سرتیپ رضایی گفت: متاسفانه عادت غیرقانونی در برخی از استان‌ها رواج پیدا کرده است که از سلاح‌های غیرمجاز در مراسم‌های سوگواری و شادی استفاده می‌کنند که این خلاف قانون است.

به گزارش “وقایع خبری” ؛ جانشین ناجا در حاشیه جلسه هوشمندسازی مرزبانی گفت: این موضوع نباید بدعت شود، زیرا در برخی از مواقع شاهد تلفات در این مراسم‌ها می‌شویم و همچنین ناامنی بوجود می‌آورد که بایستی جلوی آن گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه در مرز‌های غربی شاهد ورود سلاح‌های شکاری به ویژه از سمت ترکیه هستیم گفت: رایزنی‌ها در این زمینه صورت گرفته، اما هنوز اقدام موثری در این رابطه نشده است که انتظار می‌رود هر چه سریعتر مرزبانی کشور همسایه دست به کار شود.
سردار رضایی با بیان اینکه در حوزه دریا و خشکی طی ده ماه گذشته فرماندهی مرزبابی اقدامات قابل توجهی را در کنترل مرز‌ها بوجود آورده افزود: مرزبانی اشرافیت کامل بر مرز‌ها دارد و مرز‌هایی که تحت نظر آن است حدود ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر است که جلوی تردد‌های غیرمجاز و تجاوز مرزی گرفته شده است.
وی گفت: نقش صدا و سیما در این قضیه مهم بوده است و توانسته ایم تردد‌های غیرمجاز را که در برخی از مواقع ناآگاهانه بوده است بگیریم.
وی افزود: مرزبانی یک دیپلماسی فعالی نیز دارد و با اغلب کشور‌های همسایه دیپلماسی مرزی را اجرا می‌کند و امروز شاهد آرامش در مرز‌های کشور هستیم.
وی گفت: در مرز افغانستان که حدود دو هزار کیلومتر مرز داریم مقابله با ورود مواد مخدر از جمله اولویت‌های کار مرزبانی است که در سال جاری بیش از ۱۲۷ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد شاهد افزایش آن هستیم.