۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 4803
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
  • ارسال توسط :
استرالیا طعم شکست را چشید
استرالیا طعم شکست را چشید

استرالیا طعم شکست را چشید

فردا تیم ایران با برزیل بازی می کند

،تیم ملی والیبال کشورمان امروز در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی والیبال از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح به مصاف تیم استرالیا رفت. دو تیم از ابتدای سال ۹۸ بازی‌های زیادی با هم انجام داده اند و احتمالا باید در رقابت‌های انتخابی المپیک هم با هم بازی کنند.  

تیم ملی کشورمان امسال تا به این جای کار ۵ مرتبه با استرالیا بازی کرده است که حاصل آن ۴ برد و یک شکست بوده است، آخرین دیدار دو تیم در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا انجام شد که تیم ملی کشورمان با نتیجه ۳ – ۰ در تهران برابر این تیم به پیروزی رسید.  

ست نخست/ ایران ۲۵ – استرالیا ۲۲

تیم ملی والیبال کشورمان در این بازی هم از ترکیب بازیکنان جوان استفاده کرد. امیر غفور، علی اصغر مجرد، جواد کریمی، امیر حسین اسفندیار، موذن، غلامی و میلاد عبادی پور ترکیب آغاز کننده ایران در این بازی بودند.

میلاد عبادی پور آغاز کننده بازی بود و توانست نخستین امتیاز این ست را برای ایران بگیرد، در ادامه ریچاردز توانست امتیاز مساوی را بگیرد. درا دامه کار استرالیایی‌ها از نقاط مختلف حملاتی را تریب دادند و سرانجام پس از ۲ دفاع از ایران امتیاز به استرالیا رسید. کانگورو‌ها در ادامه هم امتیاز دیگری گرفتند و فاصله را به ۲ امتیاز رساندند.

غلامی در ادامه سرویس ناموفقی داشت و توپ به تور برخورد کرد تا چهارمین امتیاز به استرالیا برسد. کانگوو‌ها با مدافعان بلند قدشان و دریافت‌های خوبشان کار را تا حدودی مشکل کرده بودنداما ضربات محکم و دقیق ایرانی‌ها منجر به امتیاز می‌شد. عبادی پور در ادامه خوش درخشید و توانست کار را به تساوی بکشاند. مجرد هم با دفاع خوبش ایران را پیش انداخت تا بازی به سود کشورمان دنبال شود.

سرویس امیر غفور در ادامه به تور برخورد کرد و امتیاز پنجم استرالیایی‌ها به دست آمد آن‌ها در ادامه سرویسی زدند که با دفاع خوب ایرانی‌ها همراه بود، اما در برگشت توپ دفاع خوب از استرالیا امتیاز برابر را برای آن‌ها در پی داشت. تیم کشورمان در ادامه از استرالیا پیشی گرفت و سرویس خوب امیرحسین اسفندیار در زمین استرالیا فرود آمد تا حساب کار ۸ – ۶ به سود کشورمان شود و دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.

تیم کشورمان در ادامه و پس از وقت استراحت فنی نخست اولین امتیاز را گرفت در ادامه، اما استرالیایی‌ها یک امتیاز دیگر گرفتند تا فاصله دو تیم بیشتر نشود. استرالیایی‌ها در ادامه با چند ضربه دقیق و دفاع خوب اختلاف را به حداقل رساندند.

دریافت بازیکنان ایران هم در این ست خوب بود و همین کافی بود تا امیر غفور به راحتی با ضربات قدرتمندش امتیاز بگیرد. اسفندیار هم برای ایران امتیاز گرفت تا دوباره فاصله دو تیم زیاد شود و بازی ۱۳ – ۱۱ به سود ایران در جریان باشد. تلاش استرالیایی‌ها در ادامه باعث شد تا فاصله کمتر شود، اما درخشش اسفندیار اجازه نمی‌داد آب خوشی از گلوی کانگورو‌ها پائین برود. غفور در ادامه امتیاز ارزشمندی به دست آورد تا نتیجه ۱۶ – ۱۳ شود و دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

پس از وقت استراحت سرویس بازیکنان ایران به تور برخورد کرد تا امتیاز چهاردهم برای استرالیا به دست بیاید. اما درخشش بازیکنان ایرانی اختلاف را بیش‌تر کرد و در نهایت زمانی که نتیجه ۱۸ – ۱۴ به سود ایران در جریان بود لبدوف سرمرمبی کانگورو‌ها درخواست وقت استراحت داشت.

دفاع عالی مجرد پس از این زمان امتیاز دیگری برای تیم ملی کشورمان در پی داشت تا فاصله بیشتر شود، سرویس اسفندیار، اما به بیرون رفت تا نتیجه ۱۹ – ۱۵ شود. بازی در ادامه در اختیار تیم ایران بود و جوانان ایرانی به خوبی بازی می‌کردند و امتیاز می‌گرفتند.

کانگورو‌ها هم در ادامه نمایش خوب و قابل قبولی داشتند و اختلاف را کمتر کردند همین باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد. تیم استرالیا پس از این زمان نخستین امتیاز را گرفت آن‌ها امتیاز دیگری هم گرفاتند تا کار ۲۳ – ۲۲ شود، اما غفور با تجربه یک امتیاز گرفت، این، اما پایان کار نبود و کانگورو‌ها امتیاز ۲۳ را گرفتند در نهایت، اما امتیاز دیگری برای ایران به دست آمد تا خیال همه راحت شود ایران ۲۵ – ۲۳ برنده ست نخست باشد.

ست دوم / ایران ۱۸ – استرالیا ۲۵ 

ست دوم با امتیاز برای ایران آغاز شد که همین باعث شد تا لبدوف درخواست بازبینی داشته باشد، این اعتراض در نهایت به سود آن‌ها تمام شد و نخستین امتیاز این ست به اسرتالیا رسید در ادامه، اما اسفندیار امتیاز مهمی گرفت و بازی مساوی شد. تیم استرالیا در ادامه کار بهتر عمل کرد. آن‌ها توسط سرویس‌های خوب ویلیامز امتیاز‌های پیاپی و خوبی گرفتند و فاصله را زیاد کردند، در ادامه دفاع ایران به خوبی کار کرد تا فاصله دو تیم کمتر شود.

بازی ۵ -۳ به نفع استرالیا بود، بازیکنان بلند قد و خوب آن‌ها با دریافت عالیی که در ادامه داشتند زمینه امتیاز دیگری را فراهم کردند و نتیجعه را به سود خود رقم زدند. ضربه عبادی پور در ادامه کار امتیاز چهارم را برای ایران رقم زد، رالی خوبی در ادامه اتفاق افتاد و امتیاز برای ایران بود، اما اعلام خطا به سود استرالیا باعث شد تا کولاکوویچ درخواست بازبینی داشته باشد، این اعتراض پذیرفته نشد تا نتیجه ۷ – ۴ به سود کانگورو‌ها شود. خود غوفر در ادامه امتیاز پنجم را گرفت، اما سرویس جواد کریمی به تور برخورد کرد تا حساب کار ۸ – ۵ به س. د استرالیا شود و دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.

بازیکنان کشورمان درا دامه امتیاز بعدی را گرفتند، اما کانگورو‌ها بازهم به راحتی امتیاز دیگری کسب گرفتند تا اختلاف ۳ امتیاز میان دو تیم باقی بماند.بی دقتی درضربه به توپ‌ها برگشتی باعث شد تا امتیاز زباز هم برای استرالیا باشد. کولاکوویچ بازی را با استرس مشاهد می‌کرد، اشتباهات پی در پی از بازیکنان ایرانی امتیاز‌های خوبی را برای استرالیایی‌ها داشت و همین باعث شد تا سرمربی یاران درخواست وقت استراحت داشته باشد. بازی با نتیجه ۱۲ – ۷ به سود استرالیا در جریان بود.

سرویس استرالیایی‌ها در ادامه توسط ایرانی‌ها به خوبی دریافت شد و ملی پوشان کشورمان توانستند امتیاز خوبی پس از این زمان استراحت بگیرند. شاگردان لبدوف در این ست بهتر از تیم کشورمان بودند و امتیاز‌های خوبی می‌گرفتند و اختلاف لحظه به لحظه بیشتر هم می‌شد. اشتباه در دفاع ایران دو امتیاز پیاپی را برای آن‌ها در پی داشت. دریافت تیم کشورمان هم با مشکل رو به رو شده بود و استرالیایی امتیاز دیگری کسب کردند. عبادی پور در ادامه فاصله را کمتر کرد، اما ضربه خوب ریچاردز حساب کار را ۱۶ – ۱۰ کرد تا دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

اولیم امتیاز پس از وقت استراحت برای استرالیا بود، غفور در ادامه خوب عمل کرد و امتیاز گرفت تیم ملی کشورمان در ادامه بهتر عمل کرد و شاگردان کولاکوویچ روی دریافتی عالی و ضربه‌ای خوب امتیاز دوازدهم را گرفتند. بازی ۱۸ – ۱۳ به سود استرالیا در جریان بود و بازیکنان ایرانی هم همانند دقایق ابتدایی این ست بازی نمی‌کردند. رالی خوبی درا دامه اتفاق افتاد و بازهم امتیاز برای ایران بود ف شاگزردان کولاکوویچ اختلاف را کمتر کردند، اما شاگردان لبدوف اقدام به ضربات خوب و سرعتی گرفتند و بار دیگر مانع ادامه روند خوب ایران شدند.

بازی در ادامه حساس‌تر دنبال می‌شد، اما کانگورو‌ها موفق‌تر بودند، هنگامی که نتیجه ۲۲ – ۱۷ به سود استرالیا بود کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشت. استرالیی‌ها در دقایق پایانی این ست امتیاز‌های خوبی روی سرویس می‌گرفتند و همانند بازیی که در تهران مقابل ما در دور گرهی رقابت‌های قهرمانی آسیا پیروز شدند عمل می‌کردند.

در نهایت سرویس بازیکنان ایران به تور خورد و استرالیا ۲۵ – ۱۸ برنده این ست شد تا نتیجه در مجموع ۱ -۱ برابر شود.

ست سوم /  ایران ۲۵ – استرالیا ۱۸ 

نخستین امتیار در این ست برای تیم استرالیا بود، تیم ملی کشورمان اگر چه امتیاز مساوی را به دست آورد، اما در ادامه بازی بازهم برای کانگورو‌ها بود و آن‌ها ۳ -۱ پیش افتادند، تلاش بازیکنان ایرانی جواب داد و بازی به تساوی کشیده شد. استرالیا در این ست بازهم روی دریافت و دفاع خوب بود و همین کار را برای تیم کشورمان سخت کرده بود استرالیا در ادامه ۶ – ۴ بازی را پیش افتاد مجرد در ادامه با سرویس‌های خوبش زمینه ساز دو امتیاز مهم شد، بازی به تساوی رسید و دو تیم در امتیاز ۷ برابر بودند در ادامه هم سرویس جواد کریمی در زمین استرالیا فرود آمد تا نتیجه ۸ -۷ به سود ایران شود و دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.

نخستین امتیاز پس از وقت استراحت فنی برای تیم استرالیا بود، آن‌ها در ادامه هم خوب کار کردند و امتیاز گرفتند، کانگورو‌ها در برگشت توپ از عقب زمین مشکل داشتند و همین به سود ایران بود بازی در امتیاز ۹ برابربود و تیم کشورمان در پایان یک رالی جذاب و دیدنی از حریفش پیش افتاد. بازی در ادامه برابر شد، جدال بسیار حساس بود و دو تیم با انگیزه فراوانی بازی می‌کردند، کریمی در ادامه خطا انجام داد تا استرالیا از ایران پیشی بگیرد. بازی در میانه‌های این ست کاملا پایاپای دنبال می‌شد و هر رفت و برگشت برای دو تیم امتیاز داشت. دفاع عالی از بازیکنان ایران صحنه جالبی را رقم زدو امتیاز دوازدهم برای کشورمان به دست آمد.

آبشار قدرتی امیر غفور بازهم به کمک کشورمان آمد و بازی به سود ایران شد. سرویس خود غفور در ادامه کار با دفاع خوب استرالیایی‌ها همراه شد تابازی بازهم برابر دنبال شود. سرویس بد از کانگورو‌ها امتیاز چهاردهم را برای ایران در پی داشت. دو تیم تلاش زیادی می‌کردند تا هر کدام برنده این ست باشند. روند امتیاز گیری دو تیم بازهم ادامه پیدا کرد و این بار دو تیم در امتیاز چهاردهم برابر شدند. سرویس استرالیا بازهم به بیرون رفت تا حساب کار ۱۵ – ۱۴ به سود ایران شود. کانگورو‌ها در این ست بر خلاف ست دوم سرویس‌های خوبی نمی‌زدند.

برابری دو تیم در امتیاز ۱۵ حساسیت کار را بالا برد و در نهایت این تیم ملی کشورمان بود که زودتر به امتیاز ۱۶ رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند. بازی در ادامه با سرویس جواد کریمی آغاز شد که در نهایت امتیاز آن به استرالیا رسید تا دو تیم در امتیاز ۱۶ هم برابر شوند. تیم کشورمان در ادامه روس سرویس بد استرالیا امیتاز ۱۷ را گرفت و سرانجام این بازهم ایران بود که موفق شد روی سرویس به امتیاز ۱۸ برسد تا جدال پایاپای دو تیم در نهایت با امتیاز برای کشورمان به پایان برسد.

لبدوف در ادامه درخواست وقت استراحت فنی داشت، استرالیا بعد از این وقت امتیاز ۱۷ را گرفت تا فاصله به حداقل برسد، ضربه خوب غفور فاصله را دوباره به ۲ امتیاز رساند. جدال جذاب و دیدنی دو تیم ادامه دار بود، استرالیا امتیاز ۱۸ را گرفت در ادامه رالی جذابی اتفاق افتاد و ایران روی خطای تور استرالیا امیتزا ۲۰ را گرفت.

تیم ملی کشورمان امتیاز بیست و یکم را به دست آورد و لبدوف که نمی‌خواست تیمش بازنده این ست باشد بازهم درخواست وقت استراحت داشت. دفاع فوق العده مجرد بیست و دومین امتیاز ایران را رقم زد. استرالیا در اداخر این ست حملات خوبی انجام نمی‌داد، دریافت بد آن‌ها و سرویس خوب ایرانی‌ها فاصله را به ۵ امتیاز رساند و بازی ۲۳ – ۱۸ به سود بلندقامتان کشورمان شد. دریافت خوب عبادی پور و ضربه عالی اسفندیار امتیاز ۲۴ را در پی داشت و استرالیایی‌ها بسیار عصبی شده بودند، ضربه عالی اسفندیار در پایان نتیجه را ۲۵ – ۱۸ به سود ایران کرد تا نتیجه ۲ -۱ به سود کشورمان شود.

ست چهارم / ایران ۲۷ – استرالیا ۲۵ 

استرالیا آغاز کننده ست چهارم بود و آن‌ها توانستند نخستین امتیاز این ست را به دست بیاورند. کانگورو‌ها در ادامه توسط ریچاردز هم امتیاز دوم را گرفت تا بازی ۲ – ۰ به سود این تیم شود. اسفندیار در ادامه ضربه خوبی زد و اولین امتیاز تیم ملی کشورمان را به دست آورد. بازی در ادامه به تساوی ۲ -۲ رسید، اما نمایش خوب و عالی بازیکنان ایران بازهم تیم کشورمان را پیش انداخت.

لبدوف که از عملکرد بازیکنانش عصبی بود درخواست بازیبینی بی موردی داد که امتیاز آن به ایران رسید. جواد کریمی و دیگر جوانان ایرانی عالی بودند و نتیجه را ۶ – ۲ کردند، لبدوف درخواست وقت استراحت داشت تا شاید بتواند شرایط تیمش را عوش کند. تیم استرالیا پس از این درخواست هم امتیاز از دست داد و بازی ۷ – ۲ به سود ایران شد.

اشتباه اسفندیار در سویس امتیاز سوم را برای استرالیا در پی داشت. ریچاردز که به خوبی در ست‌ها قبلی سرویس می‌زد به تور زد تا حساب کار ۸ – ۳ به سود ایران شود و دو تیم به وقت استراحت قانونی اول بروند.

پس از وقات استراحت قانونی اولین امتیاز برای استرالیا بود، ان‌ها در ادامه هم بهتر شدند و با دفاع خوبشان امتیاز پنجم را به دست آوردند. استرالیایی‌ها پس از مدت‌ها بدشانسی به شرایط خوبی رسیدند و توانستند چند امتیازی پیاپی بگیرند، البته بازیکنان کشورمان هم به خوبی بازی می‌کردند و اختلاف امتیاز میان دو تیم وجود داشت، ضربه خوب امیر غفور در ادامه نتیجه را ۱۲ – ۷ کرد تا کار برا کانگورو‌ها سخت‌تر شود.

آن ها، اما در ادامه نمایش بهتری داشتند و فاصله را به ۲ امتیازرساندند. کولاکوویچ در این زمان درخواست وقت استراحتی نداشت، اما ایرانی‌ها بهتر شدند و امتیاز سیزدهم را گرفتند. استرالیا در ادامه بازهم سرویس خراب کرد تا امتیاز چهاردهم هم برای ایران باشد.

بازی کنان ایران هم در ادامه به وضعیت مشابه استرالیا دچار شدند و امتیاز‌های زیادی را روی سرویس از دست دادند. آبشار‌های بازیکنان ایران، اما در ادامه کاری‌تر بود تا نتیجه ۱۶، ۱۳ به سود ایران شود و دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

پس از این زمان نخستین امتیاز برای تیم استرالیا بود، آن‌ها در ادامه هم خوب بودند و خودشان را به فصله ۲ امتیازی کشورمان رساندند. آن ها، اما بازهم در سرویس بد بودند و همین باعث شد نتیجه ۱۸ – ۱۵ به سود ایران شود.

جدال دو تیم در ادامه بسیار حساس شد و در حالی که بازی به سود ایران بود استرلیا به فقاصله یک امتیازی تیم کشورمان رسید. همین باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشته باشد، پس از این زمان سرویس بد دیگری از بنجامین بل امتیاز ۲۰ را برای کشورمان در پی داشت.

دریافت و ضربه خو از بازیکنان ایرانی اختتلافرا به ۳ امتیاز رساندو استرالیا در همین زمان درخواست وقت استراحت فنی داشت. پس از این زمان استرلیا امتیاز گرفت تا بازهم شرایط حساسی به وجود بیاید. فیاضی در این لحظات حساس به جای اسفندیار به زمین مسابقه آمد. استرالیا در این زمان دریافت و دفاع خوبی داشت، اما امتیاز یک رالی خوب برای ایران بود.

شفیعی هم در ادامه به جای مجرد وارد زمین شد او سرویس هدف دار و خوبی داشت، اما بازیکنان ایرانی نتوانستند از بازگشت توپ استفاده کنند و نتیجه ۲۲ – ۲۰ شد. تعویض‌های زیادی در این زمان صورت گرفت و بازهم مجرد به میدان آمد. آبشار محکم فیاضی هم راه به جای نبرد و امتیاز دیگری برای استرالیا به دست آمد. اسفندیار دوباره به زمین آمد. استرالیا در ادامه دریافت و ضربه خوبی داشت توپ آن‌ها به بیرون رفت تا نتیجه برای ایران باشد و ۲۳ – ۲۱ شود.

سرویس جواد کریمی نتیجه خوبی نداشت وامتیا به استرالیا رسید. بازی بسیار حساس بود و نتیجه ۲۳ – ۲۲ به سود کشورمان بود، استرالیا تمام مهره‌های خوبش را به زمین آورد. سرویس خوب استرالیا در ادامه کار تبدیل به رالی خوبی شد که امتبار ان به استرالیا رسید. کولاکوویچ بازهم درخواست وقت استراحت داشت. بازی در امتیاز ۲۳ برابر بود و نخستین سرویس پس از این زمان را استرالیا زد که امتیاز آن به ایران رسید.

بازی بسیار حساس بود، سرویس عبادی پور به خوبی زده شد و با دفاع استرالیایی‌ها بازی ۲۴ -۲، ۴ شد بازی سرعتی در ادامه از جو. اد کریمی امتیاز ۲۵ را برای ایران در پی داشت. غلامی سرویس زد، اما استرالیایی‌ها برگشت دادند و بازی در امتیاز ۲۵ برابر شد. غفور امتیاز ۲۵ را گرفت. دفاع عالی مجرد در پایان امتیاز ۲۷ را برای ایران داشت و بازی ۲۷ – ۲۵ در این ست به سود تیم کشورمان به پایان رسید و ایران در مجموع ۳ -۱ برنده شد.

شاگردان کولاکوویچ فردا باید در یکی از سخت‌ترین بازی هایشان با برزیل صدترنشین از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح بازی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.