۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 31986
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۴۹
  • ارسال توسط :
«استراتژی و دیگر هیچ»
«استراتژی و دیگر هیچ»

«استراتژی و دیگر هیچ»

کتاب دربردارنده مجموعه گفت‌و‌گوهایی با ناصر رضوی، کارشناس امنیتی درباره سازمان مجاهدین خلق است.

کتاب «استراتژی و دیگر هیچ» دربردارنده مجموعه گفت‌و‌گوهایی با ناصر رضوی، کارشناس امنیتی درباره سازمان مجاهدین خلق به قلم محمدحسن روزی‌طلب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
کتاب «استراتژی و دیگر هیچ» به روشنگری درباره زوایای پنهان اهداف و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق در دهه‌های گذشته می‌پردازد و در تحلیل شناخت این سازمان و اندیشه‌های سران آن در دوره‌های مختلف انقلاب، اطلاعات منحصربه‌فردی دراختیار خواننده قرار می‌دهد.
گفت‌وگوهای این کتاب در سال ۱۳۹۴ با رضوی انجام شده است. مصاحبه‌شونده طی سال‌های گذشته تجربه‌ای طولانی در حوزه مبارزه با سازمان مجاهدین خلق در وزارت اطلاعات و بخش اطلاعاتی – امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته است. از همین بابت به‌ دلیل احاطه‌ کامل به موضوع؛ اطلاعات و تحلیل‌های قابل تأملی در زمینه‌های مختلف فعالیت این سازمان بویژه در سال‌های اول انقلاب  در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
محمدحسن روزی‌طلب از پژوهشگران و نویسندگان تاریخ معاصر ایران است که تا امروز کتاب‌های متعددی از او در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ کتاب‌هایی چون «صخره سخت»، «عملیات مهندسی»، «رعد در آسمان بی‌ابر» و کتاب اخیر «استراتژی و دیگر هیچ» از جمله آثار او به شمار می‌آیند.
در بخشی از این کتاب آمده است: «سازمان همواره این نگاه را داشت که مردم به‌ دنبال عنصر پیروز هستند، به‌ دنبال کسی می‌روند که پیروز میدان است، یعنی برای فرد پیروز کف می‌زنند نه برای شکست‌خورده؛ لذا شما باید در صحنه عمل کاری کنید که پیروز جلوه نمایید. می‌گوید وقتی شما در هفتم تیر این کار را کردید، همه فکر خواهند کرد که این نظام فروخواهد ریخت و شما موج شکست را به داخل حکومت می‌برید و بعد مردم می‌آیند و برای طرف پیروز کف می‌زنند.»
کتاب «استراتژی و دیگر هیچ» در ۲۵۶ صفحه و با قیمت ۸۰ هزار تومان توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر و روانه بازار کتاب شده است.