۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » سیاست » قزوین
  • شناسه : 31520
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
  • ارسال توسط :
استان قزوین یکی از استان های برتر در تبدیل وضعیت ایثارگران است
استان قزوین یکی از استان های برتر در تبدیل وضعیت ایثارگران است

استان قزوین یکی از استان های برتر در تبدیل وضعیت ایثارگران است

گزارش تبدیل وضعیت را به صورت روزانه از دستگاه های مختلف و شهرداری ها دریافت می کنیم.

وقایع خبری/ محسن آخوندی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین در خصوص روند تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان گفت: ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی بر اساس بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ باید تبدیل وضعیت شوند و پیگیری های لازم برای تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های مشمول در حال انجام است. 

وی افزود: در مکاتباتی که در سال ۱۴۰۰ و همچنین ۱۴۰۱ داشته ایم، حدود ۴ هزار نفر شناسایی و پیگیری ها برای تبدیل وضعیت نتیجه بخش بوده و خوشبختانه بیش از ۹۷ درصد ایثارگران شاغل در دستگاه ها تبدیل وضعیت شده یا مراحل اداری را طی می کنند. 

آخوندی ادامه داد: گزارش تبدیل وضعیت را به صورت روزانه از دستگاه های مختلف و شهرداری ها دریافت می کنیم و وضعیت شغلی ایثارگران با همکاری بنیاد شهید در سامانه مرتبط ثبت می شود. 

مشاور استاندار قزوین با بیان اینکه همکاران دفاتر امور شهری و روستایی استانداری به صورت ویژه پیگیر تبدیل وضعیت شاغلین ایثارگر در شهرداری ها و دهیاری های استان هستند، گفت: شهرداری ها همکاری خوبی دارند و گزارش های دریافتی از اجرای کامل قانون در شهرداری ها می باشد. 

آخوندی در خصوص اجرای بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه اضافه کرد: بر اساس این قانون باید همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد  استخدام شوند که بدین منظور مرحله اول آزمون اختصاصی برگزار شده و برنامه ریزی ها برای برگزاری مرحله دوم آغاز شده است.
 
وی اظهار داشت: تعدادی از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استان قزوین در مرحله اول پذیرفته شده اند، اما دستگاه ها به دلیل عدم پیش بینی اعتبار،  از پذیرش پذیرفته شدگان خودداری می کنند. 

مشاور استاندار ادامه داد: پیگیری هایی برای تامین اعتبار داشته ایم و خوشبختانه خبرهای خوبی از توافق برای تامین اعتبار پذیرفته شدگان شنیده می شود که امیدواریم این موضوع ظرف روزهای آینده انجام شود. 

آخوندی گفت: در مرحله اول آزمون استخدامی در کشور ۵ هزار و ۵۱۵ نفر جذب صورت گرفت که در مرحله تکمیل ظرفیت به عدد ۶ هزار ۹۶۰ نفر رسید و  آزمون مرحله دوم نیز به زودی آغاز می شود.
 
مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین با اشاره به در پیش بودن ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری و همچنین آغاز نگارش برنامه هفتم در سطح کشور ،دگفت: در این زمینه نیز رایزنی هایی با متولیان نگارش برنامه و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان داشته ایم و در حال تدوین پیشنهادات برای گنجاندن تقاضاهای ایثارگران در برنامه هفتم توسعه هستیم.