۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 18609
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
  • ارسال توسط :
استان قزوین سالمندترین استان در بستری بیماران مبتلا به کرونا بود
استان قزوین سالمندترین استان در بستری بیماران مبتلا به کرونا بود

استان قزوین سالمندترین استان در بستری بیماران مبتلا به کرونا بود

در حال حاضر ۲۲۶ تخت در بیمارستان‌های استان قزوین به بیماران حاد تنفسی اختصاص یافته است.

وقایع خبری- دکتر پیمان نامدار در پنجاه و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین به ریاست جمالی پور استاندار قزوین و با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد، گفت: در طی چند ماه گذشته فرایند مدیریتی بیماری کرونا با فراز و فرودهایی همراه بود که در نوع خودش مخصوصاً در مدیریت بحران یک تجربه بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: افزایش تاب آوری در کنار حفظ وضعیت اقتصادی و اجتماعی و بهداشتی در راستای صیانت از جان مردم هدف ما بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی و محدودیت‌های اجرایی از ۴۰ روز پیش باعث شد در قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش ترددهای غیر ضروری به یک شرایط مناسب در کشور و استان قزوین برسیم.

وی با بیان اینکه میانگین فوتی استان قزوین در طی یک ماه اخیر بالاتر از میانگین کشوری بود، ادامه داد: یکی از علل این بود که میانگین سن بستری کشور ۵۳ سال بود اما در استان ۵۸ سال بود و استان قزوین سالمندترین استان در بستری بیماران مبتلا به کرونا بود.

نامدار با بیان اینکه ار نطر تراکم جمعیت در رده دهم کشور هستیم، تصریح کرد: از نظر شاخص‌های زیرساخت تخت به جمعیت و تخت آی سی یو متأسفانه از میانگین کشور کمتر هستیم.

وی عنوان کرد: استان قزوین بعد از استان تهران دومین رتبه بخش خصوصی در کشور را دارد و شرایط ایده‌الی برای استان ایجاد کرده اما باعث شده در برابر بیماری کووید، میزان فشاری که به بخش دولتی وارد می‌شود بیشتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: با تمهیداتی که صورت گرفت در طی چندماه گذشته ۸۰ تخت آی سی یو اضافه کردیم و بیمارستان رحیمیان نیز با ۶۴ تخت کار خود را آغاز کرده و کمک مناسبی برای ما بود.

وی عنوان کرد: روند استان قزوین از اول پیک بیماری در هفته اول اسفند خوشبختانه شاهد کاهش بسیار خوبی بود و به یک تا ۲ فوتی رسیده است.

نامدار عنوان کرد: همجواری ما با استان‌های گیلان و زنجان که دارای آمارهای بالای فوتی هستند شرایط را سخت‌تر می‌کرد.

وی تأکید کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز ۱۶ هزار و ۲۲۴ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۳ هزار ۵۸۹ نفر از آنها مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۲۲۶ تخت در بیمارستان‌های استان قزوین به بیماران حاد تنفسی اختصاص یافته است.