۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استانداری ، فرمانداری
  • شناسه : 7140
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۸:۱۸
  • ارسال توسط :
استان قزوین با قرار گرفتن در کمربند زلزله  آسیب‌های زیادی دیده است
استان قزوین با قرار گرفتن در کمربند زلزله  آسیب‌های زیادی دیده است

استان قزوین با قرار گرفتن در کمربند زلزله آسیب‌های زیادی دیده است

با استفاده از ظرفیت دهیاری‌های و بخشداری‌ها می‌توان در اجرای طرح‌های پیشگیری از حوادث به نتایج خوبی رسید.

به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی علی فرخزاد در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت : استان قزوین با قرار گرفتن در کمربند زلزله در سال‌های گذشته حوادث متعددی از جمله زلزله‌هایی را تجربه کرده و آسیب‌های زیادی دیده است.

وی بیان کرد: در استان قزوین گسل‌های مختلفی در شمال شهر وجود دارد که یک گسل به طول ۶۰ کیلومتر از آبیک تا روستای بکندی در کوهین کشیده شده و یک گسل در شمال از فاصله ۷ تا ۱۱ کیلومتری وجود دارد که اگر فعال شود زلزله ۷ ریشتری در پی خواهد داشت.معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: گسل جنوب استان در منطقه تاکستان، بویین زهرا در فاصله ۸۵ کیلومتری هم داریم و در دهه ۴۰ زلزله ۷.۲ ریشتری در بویین زهرا را تجربه کرده ایم.

فرخزاد یادآور شد: یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های حوادث طبیعی رعایت مقررات در ساخت و سازهای شهری و روستایی و مقاوم سازی خ انه‌های روستایی است.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان قزوین مقاوم سازی و نوسازی شده و در منطقه آوج و آبگرم حدود ۶۵ درصد واحدها، در الموت ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.فرخزاد اظهار داشت: در رعایت مقررات ملی ساختمان در سال‌های گذشته با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان توانستیم رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنیم و خوشبختانه در حال حاضر در ساخت و سازهای جدید همه نکات ایمنی رعایت می‌شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: در استان قزوین سالانه به طور متوسط یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع ساخت و ساز انجام می‌شود که باید مقاوم سازی و ضد زلزله بودن آنها کاملاً رعایت شود.فرخزاد گفت: یکی از تهدیدات ما در استان ساخت و سازهای غیر مجاز است که در این راستا در حاشیه شهر تاکستان حدود ۴۵ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز داریم که باید کنترل شود.

وی افزود: استان قزوین در معرض تهدید سیل نیز قرار دارد که باید برای آن آماده باشیم و اقدامات پیشگیرانه را بخوبی انجام دهیم.فرخزاد از مشارکت بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مناطق سیل زده هم خبر داد و اظهار داشت: در سیل اخیر ۳۲۰ روستای شهر دلفان تخریب شد که ساخت ۲۵۰۰ واحد جدید و تعمیر ۳۵۰۰ واحد به بنیاد مسکن استان قزوین واگذار شد که این نهاد بخوبی تعهدات خود را اجرا کرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین به اقدامات پیشگیرانه در استان قبل از وقوع سیل اشاره کرد و گفت: اگر لایروبی رودخانه و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها در زمان مناسب صورت نمی‌گرفت و اگر کمی غفلت کرده بودیم امسال در استان قزوین نیز از سیل آسیب زیادی می‌دیدیم اما کارها مدیریت شد و مشکل خاصی ایجاد نشد.وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت دهیاری‌های و بخشداری‌ها می‌توان در اجرای طرح‌های پیشگیری از حوادث به نتایج خوبی رسید.