۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20402
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
  • ارسال توسط :
استان‌های دارای بیشترین حادثه در سال ۹۹ مشخص شدند
استان‌های دارای بیشترین حادثه در سال ۹۹ مشخص شدند

استان‌های دارای بیشترین حادثه در سال ۹۹ مشخص شدند

بالاترین آمار خودکشی در تهران، فارس و خراسان رضوی ثبت شده است.

براساس آمار، ایران جزء کشورهای بلاخیز و جزء ۱۰ کشور اول از نظر جمعیت تحت تأثیر مخاطرات است.

وقایع خبری- سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایا در وزارت بهداشت با اشاره به مهم‌ترین حوادث ترافیکی و غیرترافیکی سال ۹۹ و آمار مرتبط با آن، گفت: براساس آمار، ایران جزء کشورهای بلاخیز و جزء ۱۰ کشور اول از نظر جمعیت تحت تأثیر مخاطرات است، بر این اساس مدیریت خطر بلایا به جای مدیریت بلایا با رویکرد پیش‌فعال و تأکید بر آمادگی و پیشگیری باید در دستور کار قرار بگیرد.

دکتر محمد اسماعیل‌مطلق با بیان اینکه بیشترین حوادث ثبت‌شده در دی‌ماه و سپس خرداد و آذر بوده است، گفت: از پنج‌هزارو ۹۰ حادثه ترافیکی به‌ثبت‌رسیده، بیشترین تعداد حوادث و بیشترین مصدوم در خردادماه و بیشترین مرگ در مهرماه به ثبت رسیده است. همچنین بیشترین حوادث ترافیکی در تهران، شیراز و سیستان‌و‌بلوچستان بوده است.

دکتر مطلق همچنین با اشاره به آمار حوادث غیرترافیکی عنوان کرد: از ۱۴هزارو ۱۴۵ حادثه غیرترافیک ثبت‌شده، نزاع با ۳۲ درصد، مسمومیت با ۲۰ درصد و خودکشی با ۱۴ درصد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند. حوادث جوی ۱۰ ماه گذشته در کشور نیز ۱۲۱ مصدوم و ۹۷ کشته به ‌دنبال داشته است.

سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت با اشاره به آمار ناشی از نزاع در کشور نیز تصریح کرد: بیشترین نزاع در مازندران، خراسان رضوی و تهران و بالاترین آمار خودکشی نیز در تهران، فارس و خراسان رضوی ثبت شده است.

به گفته او همچنین چهارهزارو ۴۷۶ مسمومیت مونوکسید کربن در چهار ماه مهر تا دی ثبت شده که ۲۰۷ کشته در پی داشته و تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ترتیب بالاترین مسمومیت با مونوکسید کربن را گزارش کرده‌اند.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره حوادث ناشی از غرق‌شدگی نیز توضیح داد: در شش ماه نخست سال ۹۹ تعداد ۹۴۴ مورد غرق‌شدگی به علت شنا در مناطق ممنوع ‌اعلام‌ شده که ۶۴۹ مورد آن به فوت منجر شده که از این تعداد ۸۲ درصد مرد بوده‌اند. همچنین بالاترین آمار به استان‌های مازندران، فارس و گیلان اختصاص دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.