۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 27339
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
  • ارسال توسط :
از کتابفروشی های منتخب شهرستان های تابعه استان قزوین تقدیر شد
از کتابفروشی های منتخب شهرستان های تابعه استان قزوین تقدیر شد

از کتابفروشی های منتخب شهرستان های تابعه استان قزوین تقدیر شد

از مدیر کتابفروشی اوستا در شهرستان تاکستان و کتابفروشی اهورا در شهرستان البرز با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

محمد رستمی معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از کتابفروشی های منتخب شهرستان های تابعه استان بازدید و از آنها تقدیر کرد.

به گزارش ” وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین محمد رستمی معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این خصوص گفت: به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و تقارن آن با آغاز طرح سراسری پاییزه کتاب امسال تصمیم گرفتیم تا با بازدید حضوری و تقدیم لوح تقدیر از مدیران کتابفروشی‌های منتخب شهرستان های تابعه استان که به صورت مستمر در طرح های فصلی مشارکت دارند تقدیر و تجلیل نمایم و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شویم.

تقدیر از کتابفروشی های منتخب  شهرستان های تابعه استان

گفتنی است در این بازدید، از مدیر کتابفروشی اوستا در شهرستان تاکستان و کتابفروشی اهورا در شهرستان البرز با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد. وی ضمن بررسی مشکلات این حوزه افزود: مشکلاتی که در سطح کلان در این حوزه وجود دارد مانند افزایش چند برابری هزینه های تولید و کاهش سهم سبد خانوار از کتاب می باشد

وی ادامه داد: آنچه در سطح استان مطرح شد یکی فعالیت غیرمجاز برخی مدارس و آموزشگاه ها در زمینه فروش کتاب بود که پیگیری خواهیم کرد و دیگری همکاری در خصوص برگزاری نمایشگاه های حضوری کتاب در سطح استان که زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی این اداره کل در صورت صدور مجوز توسط ستاد کرونا به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و به علاوه در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات مساعد خواهد شد.  

  رستمی در خصوص حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ناشرین و نویسندگان و کتابفروشان استان گفت: علاوه بر پرداخت یارانه به مبلغ ۶۰ هزار تومان در قالب تخفیف های هر یک از خریداران کتاب در استان که از کتابفروشی های عضو طرح های فصلی خرید می کنند، هر ساله تعدادی کتاب به منظور حمایت از نویسندگان و ناشرین استان توسط این اداره کل خریداری می‌شود که البته اعتبار در نظر گرفته برای استان قزوین در این زمینه متناسب با تقاضای موجود نیست.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان ساخت: در استان قزوین سال گذشته  ۵۷۸ عنوان کتاب چاپ شد که ۳۵۳ عنوان آن تالیف و ۲۲۵ عنوان ترجمه بود و درسال جاری تاکنون ۳۵۹ عنوان کتاب از نویسندگان و ناشران قزوینی به ثبت رسیده است.

در پایان این مقام مسئول افزود: تفاوت پاییزه کتاب امسال با دوره قبل این است که به منظور حمایت بیشتر از خالقین آثار داخلی یارانه کتاب برای تولیدات داخلی ۲۰ درصد و برای عناوین ترجمه ۱۵درصد در نظر گرفته شده است.