۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » قزوین
  • شناسه : 17968
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
  • ارسال توسط :
از نگاه رهبری کار خبر یک عمل کاملاً سیاسی هوشمندانه است
از نگاه رهبری کار خبر یک عمل کاملاً سیاسی هوشمندانه است

از نگاه رهبری کار خبر یک عمل کاملاً سیاسی هوشمندانه است

یکی از مهمترین ابزار سلطه قدرت ها ابزار رسانه است

وقایع خبری از نظر مقام معظم رهبری مطبوعات یک کار تشریفاتی نیست بلکه یک عنصر حقیقی و اجتناب ناپذیر است

مهدی فضایلی در نشست وبینار ی خود با اصحاب رسانه استان قزوین گفت : نظرات و دیدگاه های مقام معظم رهبری در حوزه رسانه مبسوط و دقیق بیان شده است.

در این برنامه که به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد ؛ وی تصریح کرد : از نظر مقام معظم رهبری پایه های اقتدار و نفوذ سیاسی کشورهای قدرتمند بر سه پایه اساسی ثروت، توانمندی های تکنولوژی و علمی و تسلط بر دستگاه های رسانه ای بنا نهاده شده است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تصریح کرد: یکی از مهمترین ابزار سلطه قدرتها ابزار رسانه است و جا دارد ما هم بر روی این مقوله کار کنیم و از این ابزار به میزان درست برخوردار شویم.

وی با طرح این سوال که اگر ما یک توانمندی و فعالیت رسانه ای داشتیم هدف ما چه باید باشد و در کدام چارچوب و جهت گیری باید پیش برویم، افزود: هدف در ساختار رسانه ای ساختن مردم مطابق الگوی اسلام و انقلاب است و اینگونه نیست که این هدف در یک قالب رسانه ای مورد توجه باشد و قالب های دیگر از پیگیری این هدف محروم باشند.

وی گفت: از نظر مقام معظم رهبری این هدف در همه قالب ها و جهت گیری های رسانه ای باید مد نظر قرار بگیرد.

وی بیان کرد: از نگاه رهبری کار خبر یک عمل کاملاً سیاسی هوشمندانه است و اصحاب رسانه باید اولویت ها و ارزش های خبری را درک کنند و تمام اجزایی که مخاطب باید مطالعه کند باید با هدف باشد.

کارشناس ارشد رسانه و مسائل سیاسی اضافه کرد: این همان مشکلی است که در رسانه های ما مورد توجه قرار نمیگیرد و متاسفانه می بینیم که در برخی مواقع شاهد ترجمه و بازنشر محتوای رسانه های غربی در رسانه های کشور بدون توجه به اهداف آن رسانه غربی هستیم.

وی گفت: این نشان می دهد که ما هوشمندانه با خبر و رسانه برخورد نمی‌کنیم و یک ضعف بزرگ برای جریان رسانه ای انقلاب محسوب می شود.

فضایلی اظهار کرد: تنظیم خبر و مخابره آن یک کار هنرمندانه است و نمی توان آن را کاری خشک، غیرجذاب و بدون جنبه های هنری دانست.

وی افزود: اگر بپذیریم خبر یک کار هنری است آنوقت در انتخاب تیتر و لید و بقیه عناصر خبری نیز هنر را دخیل می کنیم و سعی میکنیم هنرمندانه محتوا را در اختیار مخاطب قرار دهیم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تصریح کرد: از نظر مقام معظم رهبری ما در فعالیت های رسانه ای و به خصوص بخش های خبری و سیاسی باید به مردم قدرت تحلیل بدهیم و کاری کنیم مردم در موضوعات مختلف در اراُه تحلیل توانمند بشوند.

وی بیان کرد: این نگاه با یکسری نگاه‌های محدود و بسته ای که در برخی نظام‌های استبدادی و سوسیالیستی فاصله جدی دارد و بر خلاف اینکه این نظامها دنبال محدود کردن آگاهی مردم بودند اما در نظام اسلامی نباید اینگونه باشد.

فضایلی اضافه کرد: در جهان امروز غرب نیز این محدودیت از جنسی متفاوت وجود دارد و علی رغم همه شعارها خروجی آنگونه خواهد بود که تحلیل ها هم به نفع جریان غرب باشد.

وی عنوان کرد: از نظر مقام معظم رهبری مطبوعات یک کار تشریفاتی نیست بلکه یک عنصر حقیقی و اجتناب ناپذیر است ومردم اصلی‌ترین عنصرهای پشتیبانی نظام هستند و هرچقدر آگاه باشند می توانند پشتیبانی بهتری داشته باشند و آگاهی بخشی بر عهده رسانه است.