۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » سیاست » شهرداری » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 35981
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۴
  • ارسال توسط :
از سیاست‌های شورا تمکین می‌کنم
از سیاست‌های شورا تمکین می‌کنم

از سیاست‌های شورا تمکین می‌کنم

شورا، جایگاه بالادستی نسبت به شهرداری دارد و سیاست‌گذار است و همه جانبه آن را قبول دارم.

صحن علنی شورای شهر قزوین شامگاه سه‌شنبه دوم خردادماه با دستور جلسه سوال از شهردار قزوین با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از صبح قزوین ،محسن حق‌شناس نایب رئیس شورای شهر قزوین به نمایندگی از اعضا تعداد ۴۰ سوال طرح شده از سوی اعضای شورای شهر را پرسید و مهدی صباغی شهردار قزوین در یک جلسه نفس‌گیر سه ساعته به تمامی سوالات پاسخ داد. سوالات طرح شده همه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، امور داخلی و انتصابات را در برمی‌گرفت.

مهدی صباغی در پاسخ به ضعف او در تعاملات برای حل مشکلات شهر اظهار کرد: بسیاری از مسائل و گره‌های بزرگ در شهر را با توانمندی تعاملات توانستیم حل کنیم به طوری که با ارتباطی که در سطح کشور داشتیم موفق شدیم برج پونک را با ۶۲۰ میلیارد تومان به طور نقد بفروشیم در حالی که در داخل قزوین بیشتر از ۴۰۰ میلیارد تومان مشتری نداشت.

وی افزود: همچنین در تسویه بدهی هزار میلیاردی بانک شهر هم با تعاملاتی که داشتیم، توانستیم به این بدهی پایان دهیم در حالی که گره‌هایی بود که بدون وجود تعاملات به راحتی حل نمی‌شد.

شهردار قزوین درباره جذب سرمایه گفت: من چند پروژه را در شورا مطرح کردم و پروژه‌های ما دو دسته است؛ تعدادی نیمه کاره بوده و قابلیت سرمایه‌گذاری داشته که تعیین تکلیف شده و تعدادی هم باقیمانده است و بیش‌از ۱۲ سرمایه‌گذار را از سایر استان‌ها جذب کردیم که مذاکراتی با آنها صورت گرفت.

این مسئول ابراز کرد: اولین سرمایه گذاری ما در میدان تره‌بار انجام کارهای زیرساختی است که ۱۰۹ هکتار افزایش مساحت داشتیم که حاصل ارتباطات درون استانی و ملی بوده است.

صباغی در پاسخ به اینکه شهروندان از برخی خدمات شهری از جمله خدمات اتوبوسرانی ناراضی هستند، گفت: ضعف در خدمات اتوبوسرانی را قبول داریم و برای حل آن درخواست خرید دستگاه‌های جدید را دادیم که شامل ۲۵ دستگاه ون و ۱۸ اتوبوس جدید است که پول آن هم واریز شده است؛ همچنین ۱۲ دستگاه اتوبوس بازسازی و چند خط جدید در شهر اضافه شده است.

وی یادآور شد: برای جایگزین درختانی که در تقاطع غیرهمسطح ابوترابی قطع شد، یکهزار و ۵۰۰ اصله درخت را کاشتیم و ۴۵ هزار درخت مثمر در پارک بانوان جنوب شهر قزوین کاشت شده که به زودی افتتاح خواهد شد و با افتتاح این پارک نیز۴ونیم هکتار به فضای سبز شهر اضافه می‌شود.

یکی از سوالات این بود که دلیل تخریب اعضای شورا از سوی شهر دارد چیست؟ و چرا شهردار برای گفتگو و پاسخ به سوالات حاضر نشده که صباغ در پاسخ به آن گفت: علی رغم این ادعای طرح شده اما من همواره مشتاق حضور در جلسه شورا و صحبت با اعضا بودم اما همیشه من را همراه با معاونان دعوت کردند که آنها هم پاسخگوی سوالات مربوط به حیطه خود بودند.

وی افزود: اگر هم ادعا می‌کنید که این عدم پاسخگویی یک طرفه بوده چرا در این یک سال و نیم، خود اعضای شورا از من نخواستند که به صحن بیایم و خودم مستقیم با آنها صحبت کنم؟

شهردار قزوین ادامه داد: شورا، جایگاه بالادستی نسبت به شهرداری دارد و سیاست‌گذار است و همه جانبه آن را قبول دارم.

وی در پاسخ به عملکرد روابط عمومی شهرداری گفت: من از روابط عمومی رضایت دارم چون یک چهره رسانه‌ای و باسابقه را در این جایگاه منصوب کردم که تا به امروز هم عملکرد خوبی داشته است.

سوال بعدی اعضای شورا این بود که چرا بودجه‌های فرهنگی محقق نشده است و برنامه مشخص فرهنگی در شهر وجود ندارد که صباغی در پاسخ گفت: بی‌نظیرترین تزیینات و فضاسازی شهری را در مناسبات ملی و مذهبی داریم و بیش‌از یکهزار و ۸۰۰ برنامه در نوروز برگزار شد و برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح مساجد و فرهنگسراها برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال طرح شده درباره نابسامانی در نیروی انسانی و بی‌ثباتی مدیران بیان کرد: باتوجه به اینکه مصوبه شورا مبنی‌بر عدم جذب نیروهای جدید بود، در این مدت تصدی در شهرداری قزوین ۱۸۵ نفر تسویه شده‌اند که شامل افراد بازنشسته، اخراج و لغو قرارداد یا سایر موارد بودند؛ و تا به امروز هم حقوق پرسنل عقب نیفتاده و در وقت مقرر واریز شده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه : شهرداری قزوین در تبدیل وضعیت ایثارگری بالاترین امتیاز را داشته، گفت: تاکنون فقط دو نفر را در حوزه اقتصادی و فرهنگی وارد شهرداری قزوین کردم.

صباغی درباره تعیین تکلیف نشدن وضعیت سرپرستی برخی مدیران شهرداری گفت: مدیر سازمان فرهنگی و ورزشی با ابلاغ سرپرستی مشغول به خدمت است تا نظر شورای شهر در رابطه با کارآمدی این مدیر اثبات شود و در خصوص تعیین تکلیف مدیریت سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین نیز به سه نفر پیشنهاد داده شده که تاکنون مسئولیت آن را نپذیرفته‌اند و یک گزینه پیشنهادی از سوی دستگاه‌های نظارتی تاییدیه نگرفته است.

وی بیان کرد: بالغ بر ۹۰ درصد مدیران فعلی شهرداری قزوین از فرزندان معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران بوده و تعدادی از مدیران از جانبازان و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس هستند.

از شهردار قزوین درباره عدم تعامل شهرداری با افراد حقیقی و حقوقی و دستگاه‌ها سوال شد و اینکه چرا شهرداری به عنوان محور اختلاف در بین دستگاه‌ها معرفی می‌شود که صباغی در پاسخ گفت: من از روز اول قول دادم در جهت احقاق حق مردم گام بردارم و بدون شک فسادستیزی هزینه دارد؛ به من گفتند ممکن است برخی دوستانم را از دست بدهم اما اینها هزینه‌هایی است که باید در مسیر فسادستیزی متحمل شد.

وی تاکید کرد: امروز شهرداری به اوج قدرت خود رسیده و قدرت «نه» گفتن دارد نه اینکه مثل گذشته زمین‌هایش را از دست بدهد و سکوت کند؛ من براساس احقاق حق و تحقق عدالت حرکت می‌کنم و در مقابل ویژه‌خواری و فساد ایستادم. شهردار قزوین تاکید کرد: خدمات مردم را به اشخاص ندادم و تبعیض قائل نشدم و هر چه در سایه قانون بوده را انجام دادم.

گفتنی است بعد از پاسخ شهردار به ۴۰ سوال طرح شده از سوی اعضای شورای شهر، جلسه غیرعلنی برای تصمیم‌گیری درباره پاسخ‌های صباغی در بین اعضا تشکیل شد و باید دید نتیجه نهایی در این پرسش و پاسخ چه خواهد بود.