۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 7406
  • ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
  • ارسال توسط :
ازدواج آگاهانه و به‌موقع می‌تواند تا حد  قابل‌توجهی آمار طلاق را کاهش دهد
ازدواج آگاهانه و به‌موقع می‌تواند تا حد  قابل‌توجهی آمار طلاق را کاهش دهد

ازدواج آگاهانه و به‌موقع می‌تواند تا حد قابل‌توجهی آمار طلاق را کاهش دهد

مهم‌ترین تعارضات و مشکلات زندگی زوج‌ها از اطلاع ناکافی در خصوص مهارت‌های زندگی نشست می‌گیرد

وقایع خبری : مریم بید خام در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده که استانداری قزوین برگزار شد، افزود: ازدواج‌های آگاهانه بر اساس دانش مهارت‌های زندگی می‌تواند فواید بسیاری را برای افراد و جامعه به دنبال داشته باشد و به کاهش طلاق بیانجامد.

وی از طلاق به‌عنوان یک آسیب اجتماعی جدی که موجب تزلزل بنیاد خانواده می شود نام برد و افزود: عواقب و جنبه‌های طلاق را باید از ۲ بعد شخصی و اجتماعی مورد پیگیری قرار داد.

بیدخام ادامه داد: نتایج و پیامدهای منفی طلاق تا مدت‌ها بر روی زندگی شخصی و حیات اجتماعی افراد تاثیرگذار خواهد بود بنابراین ضرورت بهره‌مندی از یک برنامه‌ی منسجم ویک عزم جدی و بسیج نیروهای همگانی  برای کاهش آمار طلاق مورد تأکید است .

بید خام با اشاره به اینکه ازدواج آگاهانه و به‌موقع می‌تواند تا حد قابل‌توجهی آمار طلاق را کاهش دهد، افزود: آموزش‌های به هنگام ازدواج به‌ منظور تقویت بنیان خانواده‌ها ضروری است چرا که این دست آموزش‌ها پایه‌های زندگی مشترک را می‌سازد و می‌تواند به کاهش جدایی و افزایش رضایت دوطرفه منجر شود.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین تعارضات و مشکلات زندگی زوج‌ها از اطلاع ناکافی در خصوص مهارت‌های زندگی نشست می‌گیرد که می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای رفع این مشکل اقدام کرد.

این مسوول تصریح کرد: برای این منظور آموزش‌های پیش از ازدواج  طی ۲ روز با محوریت دانشگاه علوم پزشکی ، دادگستری ، بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد و اجرای این فرایند را با نظارت و هماهنگی وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد.

بیدخام بابیان اینکه این آموزش‌ها طی ۶ ساعت با سرفصل‌های : بهداشت و سلامت ، احکام و اخلاق ، حقوق زوجین و روانشناسی مهارت و برقراری ارتباط عاطفی به زوجهای در شرف ازدواج ارایه داده می‌شود،خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفی آموزش‌ها پیشنهادها و نظرات زوجین لحاظ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ریشه‌کن کردن طلاق در جامعه با بسیج همگانی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها، تشکل‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها،اظهار داشت: طلاق یک آسیب چندوجهی است که رفع آن نیازمند برنامه‌های کوتاه‌مدت ، میان‌مدت و بلندمدت با در نظر گرفتن تنوع فرهنگی و بومی کردن طرح‌ها است.

این مسوول با اشاره به طرح جامع کنترل و کاهش طلاق  با مشارکت بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی استان، یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع در طی نشست های متعدد کارشناسی وظایف یکایک دستگاه‌ها با توجه به وظایف ذاتی آن‌ها تعیین و هر یک جداگانه متولی مشارکت جدی در این امر شده‌اند .

بید خام تاکید کرد که از مدیران  دستگاه‌های اجرائی انتظار می‌رود ضمن اهتمام در ارتباط با آسیب های اجتماعی مطابق با شرح وظایف ابلاغی،  اقدام و نتایج اقدامات به‌عمل‌آمده را در جلسات آتی کارگروه گزارش کنند .