۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 21127
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۳
  • ارسال توسط :
اروپا از سیاست قلدر مآبانه آمریکا پیروی نکند
اروپا از سیاست قلدر مآبانه آمریکا پیروی نکند

اروپا از سیاست قلدر مآبانه آمریکا پیروی نکند

سیاه نمایی رسانه‌های غربی علیه ایران با واقعیت فاصله بسیاری دارد.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از خانه ملت؛ آقای مجتبی ذوالنوری در دیدار لادیسلاو بالاک سفیر اسلواکی در تهران؛ اسلواکی را کشوری متفاوت از اتحادیه اروپا بر شمرد و گفت: هرچند که اسلواکی کشوری اورپایی است، اما نگاه راهبردی این کشور با اروپا متفاوت است و همانند بعضی از کشور‌های این منطقه موانع و مشکل تراشی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین روابط ایران و اسلواکی را دوستانه و دیدگاه مردم ایران نسبت به این کشور را مثبت دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل همکاری و توسعه روابط با اسلواکی را دارد و بر این باور است که تقویت روابط و مناسبات می‌تواند به تحکیم مراودات کمک کند.لاو بالاک
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در همه زمینه‌ها از ارتقاء تعاملات و همکاری با پارلمان اسلواکی استقبال می‌کند و تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی از اهداف راهبردی مجلس شورای اسلامی برای فعال کردن مناسبات دو کشور است.
ذوالنوری در ادامه حجم مبادلات دو کشور را کمتر از حد انتظار دانست و تصریح کرد: دو عامل تحریم‌های خصمانه آمریکا و بیماری فراگیر کرونا ویروس موانع اصلی در کم رونقی روابط دو کشور است که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود توسعه تعاملات فیمابین وجود دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین سیاست تحریمی آمریکا علیه مردم ایران را خصمانه و ظالمانه خواند و اظهار امیدواری کرد: انتظار می‌رود کشور‌های اروپایی از سیاست زورگویانه و قلدر مآبانه آمریکا پیروی نکنند چراکه تحریم‌ها علیه ایران از سوی سازمان ملل وضع نشده است و منشاء این موانع از سوی آمریکا با فشار حداکثری است.
وی همچنین اظهار کرد: اسلواکی از طریق ایران می‌تواند به شرق دسترسی داشته باشد و ارتباط اسلواکی با چین از طریق بندر «چابهار» میسر خواهد بود.
ذوالنوری در پایان به موقعیت ایران در منطقه خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: تروریست‌های تکفیری از سوی آمریکا و عربستان سعودی و بعضی از کشور‌های اروپایی بوجود آمده اند و این گروه‌ها نه تنها برای منطقه خاورمیانه بلکه تهدیدی برای اروپا نیز محسوب می‌گردند و ضرورت دارد که همه کشور‌ها برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه کوشا باشند.

لادیسلاو بالاک سفیر اسلواکی در ایران؛ کشورش را پل تبادل ایران با اروپا دانست و گفت: ظرفیت بسیاری برای ارتقاء سطح روابط دو کشور وجود دارد و اسلواکی آمادگی کامل دارد که به جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف کمک کند.
وی همچنین تصریح کرد: سیاه نمایی و تصویری که رسانه‌های غربی از ایران به نمایش می‌گذارند با واقعیت بسیار فاصله دارد و باور دارم که اگر دنیا مسیر گفتگوی سازنده را بیاموزد، دنیای بهتری خواهیم داشت.
سفیر اسلواکی همچنین ایران را به عنوان گذرگاهی برای دسترسی به آسیای مرکزی خواند و خاطر نشان کرد: علاقمندیم که ایران نیز اسلواکی را به عنوان گذرگاهی برای ورود به اروپای مرکزی ببیند و با ایجاد تعاملات فیمابین، بین مردم دو کشور مناسبات و مراودات شدت گیرد.
وی در پایان تصریح کرد: تحریم‌ها باعث تقویت و رشد ایران در ابعاد مختلف شده و موانع و تحریم‌های آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های گوناگون قدرتمند کرده است.