۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استانداری ، فرمانداری
  • شناسه : 4518
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
  • ارسال توسط :
اربعین به یک حرکت بین المللی تبدیل شده است
اربعین به یک حرکت بین المللی تبدیل شده است

اربعین به یک حرکت بین المللی تبدیل شده است

برگزاری دوره های آموزشی برای دست اندرکاران موکب ها بویژه در حوزه بهداشت و درمان و امور فرهنگی ضروری است

جلسه ستاد اربعین استان قزوین امروز ظهر پنجشنبه به ریاست جمالی پور در استانداری قزوین تشکیل شد.

در این جلسه مسئولان کمیته ها گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات و نیازهای خود ارائه دادند و برای برگزاری هرچه بهتر مراسم پیاده روی اربعین تصتیم لازم گرفته شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: امروز اربعین به یک حرکت بین المللی تبدیل شده است و اگر در گذشته از آسیا آغاز شد و زائرانی از این قاره داشت امروز با حضور میلیونی مردم و عاشقان حق و حقیقت از اروپا، آفریقا اقیانوسیه و کشورهای عربی هم در آن مشارکت بالایی دارند.

وی اضافه کرد: حرکت اربعین موجب شده جمع زیادی از ادیان دیگر به افتخار شیعه بودن مفتخر شوند و این رویکرد بسیار ارزشمند و بیانگر تاثیرگذاری این حرکت دینی در فرهنگ و تاریخ و ارزشهای اجتماعی است.  

جمالی پور گفت: در کنار عزاداری برای سالار شهیدان باید بدانیم که شناخت سیره ابا عبدالله مهم تر است و فقط سینه زدن نباید محور باشد.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) شهید شد تا شیوه درست زندگی کردن را به دیگران بیاموزد، اخلاق جایگزین بدی شود و حق بر باطل غلبه کند لذا ما هم وظیفه داریم در این ایام فلسفه قیام و شهادت را ارزیابی کنیم و ببینیم آیا می توانیم رهرو واقعی آن حضرت باشیم.

جمالی پور افزود: خوشبختانه چند سالی است که مراسم اربعین با هماهنگی خوبی که صورت گرفته بسیار باشکوه و عظیم برگزار می شود و ما نیز باید تلاش کنیم هر سال با مشکلات و نواقص کمتری آن را برگزار کنیم.

وی گفت: اربعین یک حرکت مردمی است و بخش دولتی فقط لازم است تا بستر امور را مهیا کند و پشتیبانی لازم صورت گیرد تا کارها به سامان شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: مدیران اگر بر اساس دستورالعملها اقدام کنند مشکلی نخواهیم داشت و هرجا اختیاران و امکانات جوابگو نبود می توانیم با مرکز هماهنگ کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان در پیاده روی اربعین شرکت کنند و تامین خدمات امنیتی، غذایی، جابجایی، بهداشت و درمان، اسکان و سایر موارد کار عظیمی است که به بسیج مردمی نیاز دارد.

وی گفت: از مدیران توقع زیادی نداریم فقط اگر شما چارچوب وظایف خود را انجام دهید و هماهنگی بشیتری داشته باشید می توانیم بسیاری از نیازها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای دست اندرکاران موکب ها بویژه در حوزه بهداشت و درمان و امور فرهنگی ضروری است تا خدمات بهتری به مردم داده شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی مراقب باشند هرجا که مردم قادر به انجام کاری نبودند با هدف پشتیبانی و نظارت و بسترسازی وارد کار شوند و بقیه امور را به خود زائران بسپارند تا کارها بدرستی انجام شود.