۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 27280
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
  • ارسال توسط :
اراضی موقوفه قزوین، ظرفیت مناسبی برای پیشبرد طرح‌های ساخت مسکن دارند
اراضی موقوفه قزوین، ظرفیت مناسبی برای پیشبرد طرح‌های ساخت مسکن دارند

اراضی موقوفه قزوین، ظرفیت مناسبی برای پیشبرد طرح‌های ساخت مسکن دارند

فرمانداران شهرستان های استان قزوین باید نسبت به شناسایی اراضی مازاد دولتی اقدام نمایند.

وقایع خبری / معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: حدود ۲۰ درصد از اراضی استان موقوفه است که ظرفیت مناسبی را برای پیشبرد اهداف پروژه‌هایی مانند اقدام ملی و جهش تولید مسکن فراهم کرده است.

علی فرخزاد در جلسه شورای تامین مسکن که با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با بیان مطلب فوق گفت: به عنوان مثال می توان از وجود ۵۰۰ هکتار اراضی موقوفه رزجرد در این زمینه بهره مند شد تا بخشی از نیاز استان در حوزه مسکن مرتفع شود.

وی با اشاره به اراضی ۲۵۰ هکتاری ناحیه شهری مهرگان و اینکه در این مجموعه، قابلیت توافق زمین برای الحاق به آن نیز وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آینده نزدیک ساکنان آن به ۱۰۰ هزار نفر هم می رسد، می توان بخشی از زمین ها را به عنوان آورده به پیمانکاران پروژه و همچنین ایجاد امور زیربنایی لازم از جمله تصفیه خانه و ایجاد پست های برق ثابت، واگذار کرد.

به گفته وی، فرمانداران شهرستان های استان قزوین باید نسبت به شناسایی اراضی مازاد دولتی با کمک ثبت اسناد و املاک و اقتصاد و دارایی در اسرع وقت اقدام به عمل آورند تا از این حوزه نیز در جهت پیشبرد اهداف طرح های اقدام ملی مسکن استفاده به عمل آید.

این مسوول خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن نیز می توان در شهرهای کوچک با الحاق اراضی حاشیه ای به محدوده شهر، نسبت به ساخت و سازهای لازم اقدام به عمل بیاوریم.

در ادامه این جلسه نیز نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان ۲ کارگزار اجرای طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن گزارشی از عملکرد خود در حوزه ساخت و سازها ارایه دادند.