۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 5104
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
  • ارسال توسط :
ارائه خدمات پزشکی به زائرین اربعین حسینی در موکب سیدالشهداء اوقاف استان قزوین
ارائه خدمات پزشکی به زائرین اربعین حسینی در موکب سیدالشهداء اوقاف استان قزوین

ارائه خدمات پزشکی به زائرین اربعین حسینی در موکب سیدالشهداء اوقاف استان قزوین

خدمات کفاشی ،خیاطی ، تعمیر چرخ کالسکه و ولیچر از دیگر خدمات این موکب می باشد.

به گزارش پایگاه خبری ” وقایع خبری ” و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و رئیس موکب حضرت سیدالشهداء این اداره کل گفت: درآمد موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در استان در اربعین امسال همچون سنوات گذشته برای خدمات‌دهی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در شهر نجف هزینه می‌شود.
حجت‌الاسلام نوروزی بابیان اینکه اربعین امسال از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین دارای خدمات فرهنگی و تغذیه و اسکان در شهر نجف راه‌اندازی شده است، افزود: هزینه این مواکب از محل موقوفات مرتبط با عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تأمین می‌شود.
وی بابیان اینکه روزانه ۱۲ هزار وعده‌غذا در آشپزخانه این اداره کل برای پخت و توزیع بین زائران اربعین حسینی تپیش بینی شده است ، تصریح کرد: کار پخت غذا در این آشپزخانه از ۱۵ مهرماه مصادف با ۹ صفر با پخت و توزیع  ۳ هزار پرس غدا آغازشده و با توجه با نزدیک تر شدن به اربعین به ۱۲ هزار هم خواهد رسید.
رئیس موکب سیدالشهداء ادامه داد : اجرای زنده سرود توسط گروه انتظار شهز الوند استان قزوین و جوانان انتظار استان گرگان ْحضور روحانیون و مبلغین بومی ْ برپایی نماز جماعت ْ بیان اجکام  شرعی و آداب زیارت سخنرانی و مداحی و روایت گری واقعه عاشورا و اربعین حسینی ْو توزیع ۱۵ هزار اقلام فرهنگی مورد نیاز و کاربردی زائرین شامل سربند ْ پرچم ْو … از عمده فعالیت های جوزه فرهنگی موکب حضرت سیدالشهداء می باشد.
حجت الاسلام نوروزی در خصوص سایر خدمات به زائرین اظهار داشت : خدمات کفاشی خیاطی تعمیر چرخ کالسکه و ولیچر آرایشگاه از دیگر خدمات این موکب به زائرین اربعین حسینی می باشد.
وی در خصوص خدمات پزشکی هم گفت:با هماهنگی انجام شده پزشکان استان کرمانشاه با حضور در موکب حضزت سیدالشهداء خدمات پزشکی به زائرین محترم ارائه می دهند
حجت الاسلام نوروزی افزود : همچنین میان وعده های غذایی شامل هندوانه ۱۰ تن  و سیب ۷ تن هم بین زائران توزیع می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: خدمات‌دهی این موکب تا روز اربیعن ادامه خواهد داشت.