۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 9407
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
  • ارسال توسط :
ادعای آمریکا در خصوص باز بودن راه‌های تامین دارو فریب است
ادعای آمریکا در خصوص باز بودن راه‌های تامین دارو فریب است

ادعای آمریکا در خصوص باز بودن راه‌های تامین دارو فریب است

آمریکایی‌ها عملا راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.

ادعا‌های مقامات آمریکایی در خصوص باز بودن راه‌های تامین اقلام دارویی – درمانی برای ایران ، چیزی جز فریب نیست.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه با اعتراض به مسدود کردن راه‌های انتقال منابع مالی ایران در دیگر کشور‌ها برای تامین اقلام دارویی – درمانی از سوی آمریکا، تصریح کرد: با یکی از کشور‌هایی که منابع مالی ایران در آنجاست، سه هفته در حال صحبت و گفتگو هستیم، اما آمریکایی‌ها مانع این کار هستند و اجازه نمی‌دهند منابع مالی ایران وارد این کانال شود تا در این شرایط اقلام مورد نیاز کشور خریداری شود.
وی تاکید کرد: تا زمانی آمریکایی‌ها اقدام عملی نکنند و موانع برطرف نشود، ادعا‌های آن‌ها جز یک حرف گزاف و فریب، چیز دیگری نیست.
سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام عملی که آمریکا باید در این زمینه انجام دهد، تصریح کرد: آن‌ها اعلام کنند تمام راه‌ها برای ارسال اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد نیاز ایران باز است و بگویند کجا و چگونه این اقدام باید صورت گیرد؟.
وی موسوی افزود: متاسفانه آمریکایی‌ها فقط شعار دادند، علی‌رغم اینکه ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملا راه را بسته‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: کانال سوئیس هم که باز شده، منابع آن محدود است و درخواست کردیم که منابع دیگری در کشور‌های مختلف داریم وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند با آن منابع که متعلق به ملت ایران است، برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.
موسوی تاکید کرد: آمریکایی‌ها عملا راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.