۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 17935
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
  • ارسال توسط :
ادامه کاهش نسبی آمار با فوت ۲۲۱ بیمار
ادامه کاهش نسبی آمار با فوت ۲۲۱ بیمار

ادامه کاهش نسبی آمار با فوت ۲۲۱ بیمار

درصورت عادی انگاری با وضعیتی به مراتب سخت تر از پاییز در زمستان مواجه می شویم.

وقایع خبری– متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۲۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ ادامه کاهش نسبی آمار با فوت ۲۲۱ بیمار

  سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۱۸ نفر رسید ، افزود: خوشبختانه تاکنون ۸۰۰ هزار و ۸۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.   خانم لاری افزود:  ۵۷۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.  

آخرین آمار کرونا؛ ادامه کاهش نسبی آمار با فوت ۲۲۱ بیمار

  سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۹۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، افزود:  بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهرستان نارنجی و ۲۰۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.  

  لاری افزود: شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.  

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین بروز هفتگی موارد ابتلا و بستری مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در هفته سوم آذر در کشور ۱۳.۵ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت گزارش شده است و بیشترین موارد بستری در استانهای ایلام، اردبیل، تهران و گلستان بوده است.

  وی افزود: میانگین هفتگی موارد مرگ و میر کووید۱۹ در هفته سوم آذر در کشور ۳۰.۵ نفر در یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است و بیشترین موارد فوتی در استانهای اردبیل، یزد، زنجان، آذربایجان غربی و ایلام گزارش شده است.

لاری ادامه داد: با وجود کاهش شهرهای قرمز و کاهش موارد بستری و مرگ و میر کرونا که مرهون همکاری مسئولانی مردم، تعامل بین بخشی و تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان است اما نمودار موارد بروز بیماری کووید۱۹ در استانهای شمالی صعودی است و به رغم کاهش نسبی موارد این بیماری در کشور با وضعیت ناپایدار، حساس و شکننده مواجه هستیم.  

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: در این شرایط به هیچوجه نباید وضعیت را عادی تصور کنیم و درصورت عادی انگاری با وضعیتی به مراتب سخت تر از پاییز در زمستان مواجه می شویم.