۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت » نظام سلامت
  • شناسه : 15152
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
  • ارسال توسط :
اخطار جدی به ۲ شرکت هواپیمایی درباره مقررات بهداشتی
اخطار جدی به ۲ شرکت هواپیمایی درباره مقررات بهداشتی

اخطار جدی به ۲ شرکت هواپیمایی درباره مقررات بهداشتی

باید دو ردیف آخر صندلی‌های هواپیما‌ها خالی و هنگام پرواز به مسافران ماسک داده شود.

وقایع خبری: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار جدی این سازمان به ۲ شرکت هواپیمایی در مورد الزامات بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید سرزده از فرودگاه بین المللی مهرآباد و چند شرکت هواپیمایی و هواپیما‌های مستقر در این فرودگاه از اخطار جدی این سازمان به دو شرکت هواپیمایی در مورد الزامات بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: مجوز برخی پرواز‌های جدید به این شرکت‌ها داده نمی‌شود و در صورت تکرار تخلف، نام این شرکت‌ها رسانه‌ای خواهد شد.  

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با بروزرسانی مقررات بهداشتی الزامی در هواپیماها، تاکید دارد باید دو ردیف آخر صندلی‌های هواپیما‌ها خالی باشد و باید هنگام پرواز به مسافران ماسک داده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فرودگاه‌ها هم باید بطور مرتب روزانه دو بار ضدعفونی شده و فضا‌های عمومی فرودگاه‌ها که جزو مناطق پرتردد محسوب می‌شوند به دقت عفونت زدایی شوند.
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری از طریق بازرسان خود و همچنین گزارش‌های مسافران که به پایگاه اینترنتی و تلفن گویای این سازمان جمع آوری می‌شود بر اقدامات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های مبارزه با کرونا نظارت جدی خواهد کرد و در صورت برخورد با تخلف، بدون اغماض با شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های هندلینگ بار و مسافر متخلف برخورد خواهند کرد.
وی افزود: در دو روز گذشته دو شرکت هواپیمایی بخاطر رعایت نکردن این الزامات اخطار جدی گرفته و مجوز پرواز‌های جدید آن‌ها صادر نمی‌شود و در صورت مشاهده تکرار تخلف، نام این شرکت‌ها از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: بار‌ها به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده است که بازرسان این ستاد می‌توانند از محیط فرودگاه‌ها و داخل کابین هواپیما‌ها بازدید به عمل آورند و این موضوع که به بازرسان این ستاد اجازه ورود به هواپیما‌ها داده نمی‌شود صحت ندارد.