۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 21900
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
  • ارسال توسط :
اختلاف در صلاحیت رسیدگی، موجب اطاله دادرسی است
اختلاف در صلاحیت رسیدگی، موجب اطاله دادرسی است

اختلاف در صلاحیت رسیدگی، موجب اطاله دادرسی است

اختلاف در صلاحیت رسیدگی، موجب اطاله دادرسی است و باید آسیب شناسی و ساماندهی شود.

وقایع خبری– حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با بیان اینکه یکی از عوامل اطاله دادرسی، امر اختلاف در صلاحیت‌های قضات رسیدگی‌کننده است، گفت: باید تلاش شود با اقدامات آسیب‌شناسانه و تبیین و تشریح دقیق قوانین و رصد و پایش موضوعات اختلافی موارد ناظر بر اختلاف در صلاحیت قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌ها به حداقل برسد و از این طریق اطاله دادرسی پرونده‌ها کاهش یابد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به موضوع مقابله جدی با قاچاق کالا گفت: ضرورت دارد که مسئولان ذیربط چه در بخش‌های اجرایی و انتظامی و چه در بخش‌های قضایی نسبت به اتخاذ برخورد‌های بازدارنده با عوامل قاچاق سازمان‌یافته به ویژه قاچاق کالا‌های ممنوعه نظیر سلاح و مشروبات الکلی اقدامات لازم را عملیاتی سازند؛ به گونه‌ای که حتی فکر مبادرت به قاچاق سازمان یافته از جمله قاچاق کالا‌های ممنوعه، به ذهن قاچاقچیان نیز خطور نکند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده در سخنان قضات دیوان عالی کشور، گفت: تجهیز سالن دیوان عالی کشور، استفاده از فضای دیجیتال برای دسترسی سریع به قوانین و اخذ آرا به روش دیجیتال از جمله مسائل مهم و قابل دسترس است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: بالاخره همه اقدامات فرع بر صلاحیت قاضی است اگر قاضی صلاحیت نداشته باشد چه صلاحیت ذاتی و چه صلاحیت‌های دیگری که در قانون درج شده است نمی‌تواند وارد پرونده شود.
وی گفت: باید تلاش کنیم اختلاف را به حداقل ممکن برسانیم، چون یکی از مسائلی که موجب اطاله دادرسی می‌شود اختلاف در صلاحیت است و خیلی هم ثمربخش نیست.