۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 10043
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
  • ارسال توسط :
اخبار کرونا در چهارگوشه جهان
اخبار کرونا در چهارگوشه جهان
کرونا همچنان جان دارد -همچنان جان می گیرد

اخبار کرونا در چهارگوشه جهان

روند ابتلا در کره جنوبی کاهش پیدا کرده است که نشان گر مدیریت صحیح زنجیره انتقال است.

بررسی آمارها حاکی از افزایش تعداد مبتلایان در برخی از کشورهای آسیایی است به گونه ای که اولین مورد از ثبت مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در سنگاپور و امارات ثبت شده است.
با گذشت حدود ۳ماه از شیوع ویروس کورنا در جهان، برخی از کشورهای آسیایی و خاورمیانه که در اعلام آمار مبتلایان و فوت شده ها پنهان کاری می کردند حالا پرده از واقعیت برداشته و رفته رفته تعداد مبتلایان شان را اعلام می کنند. گزارش های نشان می دهد آمار مبتلایان در عربستان سعودی و سرزمین های اشغالی رو به افزایش است. از دیگر سو اولین موارد مرگ و میر در امارات و سنگاپور به ثبت رسیده است. اما در مقابل روند ابتلا در کره جنوبی کاهش پیدا کرده است که نشان گر مدیریت صحیح زنجیره انتقال است.

تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان به ۳۴۴ نفر افزایش یافت
وزارت بهداشت عربستان سعودی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۴۴ نفر خبر داد.
وزارت بهداشت عربستان سعودی در تازه‌ترین آمار مربوط به تلفات ویروس کرونا اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ مورد جدید از ابتلا به این ویروس را شناسایی کرده است.
در بیانیه وزارت بهداشت سعودی که بامداد شنبه منتشر شده است، آمده که با ثبت این ۷۰ نفر، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا به ۳۴۴ نفر افزایش یافته است.
عربستان سعودی در راستای مقابله با ویروس کرونا تدابیری از قبیل تعطیلی مراکز آموزشی و ممنوعیت اقامه نماز در مساجد را اتخاذ کرده است.
دولت سعودی در راستای اجرای طرح پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اقامه نماز و حضور نمازگزاران در حرمین شریفین را از روز جمعه به حالت تعلیق درآورده است.
عربستان سعودی چند روز پیش نیز با گسترش بیماری کرونا حج عمره و انجام زیارت در شهر‌های مکه مکرمه و مدینه منوره برای زائران خارجی را تعلیق کرده بود.

منع آمد و شد در اردن با شیوع کرونا
دولت اردن اعلام کرد که درچارچوب تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا از صبح امروز( شنبه) و تا اطلاع بعدی رفت و آمد در این کشور ممنوع است.
«امجد العضایله» وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی دولت اردن روز جمعه در کنفرانس خبری گفت: با توجه به برقراری شرایط اضطراری درمنطقه وجهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، رفت و آمد مردم و حضور آنها در همه مناطق اردن از ساعت هفت صبح شنبه ۲۱ مارس ۲۰۲۰ و تا اطلاع بعدی ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی به تعطیل شدن همه فروشگاه های تجاری در اردن اشاره کرد و افزود: روز سه‌شنبه آینده زمان مشخصی برای شهروندان به منظور رفع نیازهای خود و در یک ساز و کار مشخص، اعلام خواهد شد.
العضایله که سخنگوی دولت اردن است، برای توجیه این تصمیم تاکید کرد که شهروندان اردنی خواست دولت از آنها برای ماندن در خانه هایشان را اجرا نکردند.
وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی خاطرنشان کرد:متأسفانه در دو روز گذشته ، شاهد بی توجهی برخی از شهروندان اردنی به رعایت دستورالعمل ها و رفت و آمد در خیابان ها و خرید در بازارها بودیم در نتیجه به این باور رسیدیم که این شرایط خطری بزرگ برای سلامتی و ایمنی آنان خواهد بود.
وی هشدار داد که نقض دستورالعمل رفت وآمد به مجازات «بازداشت فوری برای مدتی کمتر از یک سال» منجر می شود.
دولت اردن روز سه شنبه گذشته ازعملیاتی شدن « قانون دفاع» که فقط در شرایط اضطراری اجرا می شود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
دولت اردن همچنین تصمیم گرفت که فعالیت بخش های خصوصی و دولتی بجز خدمات درمانی به مدت دو هفته متوقف شود و در همین حال نیروهای ارتش در ورودی و خروجی های شهرها به عنوان بخشی از اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا مستقر شوند.
تاکنو در اردن ۶۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.
دولت اردن پیشتر از شهروندان این کشور خواسته است به جز موارد بسیار ضروری از خانه ها بیرون نیایند ، در تجمعات بیش از ۱۰ نفر حضور نیابند و از رفت و آمد بین استان ها خودداری کنند.
ارتش اردن درهمین چارچوب ورودی ها و خروجی های امان پایتخت ودیگر استان ها را بسته و از صبح پنجشنبه تا اطلاع بعدی مانع از حرکت بین استان ها می شود.
مقامات اردن از دوشنبه گذشته حدود ۶ هزار نفری را که از خارج وارد این کشور شده اند در قرنطینه اجباری قرار داده است.
همه پروازهای ورودی و خروجی با اردن از سه شنبه تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آمده و فعالیت مدارس، رویدادهای ورزشی ، اقامه نماز در مساجد ، دعا در کلیساها ، شرکت در اجتماعات ومجالس عزا و حضور در سینماها و رستوران ها را برای مقابله با ویروس کرونا تعلیق شده است.

نخستین موارد تلفات انسانی در سنگاپور بر اثر ویروس کرونا
سنگاپور از مرگ دو نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.
به نقل از رویترز، سنگاپور روز شنبه اعلام کرد دو نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. این نخستین موارد مرگ و میر کرونایی در سنگاپور است.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت سنگاپور، یکی از آن‌ها یک زن ۷۵ ساله سنگاپوری و نفر دوم یک مرد ۶۴ ساله اندونزیایی بود.
تا کنون ۳۸۵ نفر در سنگاپور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

سیری نزولی ابتلا به کرونا در کره جنوبی
ابتلا به کووید-۱۹ در کره جنوبی سیری نزولی را طی می‌کند.
به گزارش العالم به نقل از رویترز، کره جنوبی روز شنبه از ابتلای ۱۴۷ به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. این دهمین روز است که تعداد مبتلایان به کرونا در کره جنوبی از عدد ۲۰۰ فراتر نمی‌رود.
تا کنون ۸۷۹۹ نفر در کره جنوبی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند. همچنین ۱۰۲ نفر بر اثر ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

ارتش سوریه اعزام به خدمت سربازی را به حالت تعلیق درآورد
فرماندهی ارتش سوریه از تعلیق اعزام به خدمت سربازی تا حدود یک ماه دیگر با هدف پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی ارتش سوریه و نیروهای مسلح سوریه روز جمعه اعلام کرد که تا ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) همه عملیات های اعزام سرباز به علت شیوع ویروس کرونا در جهان به تعلیق در می آید.
براساس این گزارش همه اقدامات قانونی درباره غائبان و مشمولان نیز تا این تاریخ به تعلیق در می آید. افراد مشمول سربازی تا سوم اردیبهشت می توانند بدون پیگرد قانونی به مراکز عمومی بیمارستان و دیگر مراکز درمانی مراجعه کنند.
تاکنون هیچ مورد مبتلا در سوریه گزارش نشده است اما دولت این کشور اقدامات پیشگیرانه ای را با وجود شرایط ویژه این کشور به دلیل جنگ، اجرایی کرده است.
دولت دمشق روز جمعه اعلام کرد که ورود افراد از ۲۶ کشور از جمله ۱۱ کشور عربی به طور موقت به این کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا ممنوع است.
همچنین در دمشق پایتخت این کشور پارک ها و برخی مراکز عمومی تعطیل شده اند.
سازمان جهانی بهداشت پیش از این درباره شیوع ویروس کرونا در کشورهای یمن، سوریه و لیبی هشدار داد و اعلام کرد که گسترش ویروس در آنها به دلیل شرایط جنگ در این کشور می تواند بسیار سریع و حاد باشد.

ثبت نخستین مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در امارات
وزارت بهداشت امارات متحده عربی از ثبت نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.
به گزارش اسکای نیوز، در بیانیه وزارت بهداشت امارات متحده عربی آمده است: دو نفر که بیماری زمینه ای داشتند به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.
وزارت بهداشت امارات افزوده است: یکی از جان باختگان ۷۸ ساله و از اتباع یکی از کشورهای عربی است که از اروپا به این کشور آمده و دارای مشکل قلبی بود.
بر اساس این گزارش، مورد دیگر نیز تبعه ۵۸ ساله آسیایی مقیم امارات بوده که به بیماری نارسایی کلیوی و قلبی ابتلا داشته و بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.
پیش تر وزارت بهداشت امارات متحده عربی اعلام کرده بود که ۱۴۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.
همچنین امارات متحده عربی محدودیت‌های گسترده‌ای را با هدف مهار شیوع کرونا وضع کرده از جمله بازگشت افراد مقیم امارات را که اکنون در خارج از این کشور بسر می‌برند، برای حداقل دو هفته ممنوع و صدور مجوزهای جدید کار و صدور روادید هنگام ورود را تعلیق کرده است.
امارات متحده عربی یکی از قطب های مهم حمل و نقل و تجارت در منطقه، سفر شهروندان خود به خارج از کشور را ممنوع کرده است و هر شخصی که به امارات می گردند باید به مدت دوهفته در قرنطینه قرار گیرد.

کره شمالی تردد بدون ماسک را ممنوع اعلام کرد
به رغم آنکه تاکنون هیچ گزارشی از میزان ابتلا، مرگ و میر و یا بهبودی شهروندان کره شمالی به ویروس کوید-۱۹ منتشر نشد، دولت این کشور امروز (شنبه) تردد در جامعه به ویژه با وسائل نقلیه عمومی بدون ماسک صورت را ممنوع کرد.
به گزارش خبرگزاری “یونهاپ” کره جنوبی، دولت کره شمالی از امروز قوانین سختگیرانه ای را برای شهروندان خود هنگام تردد در اماکن عمومی و به ویژه هنگام سوار شدن بر وسایل نقبه عمومی وضع کرد تا از این طریق از شیوع تازه و یا گسترش شیوع بیماری مهلک کرونا در کشور جلو گیری کند.
براساس این گزارش، دولت این کشور با تعیین هزاران مامور دولتی و استقرار آنها در اماکن عمومی برای انجام نظارت های پژشکی از آنها خواست تا از تردد مردم در وسایل نقلیه عمومی بدون ماسک صورت و نیز بدون ضد عفونی کردن دست ها قبل از سوار شدن بر این وسایل همچون، قطار بین شهری، قطار شهری و اتوبوس و تاکسی جلوگیری کنند
براساس دستور العمل دولت کره شمالی به مردم باید قبل از استفاده از این وسایل درجه تب خود را اندازه گیری کرده و چنانچه دمای بدن شخصی بالا ۳۷ درجه سانتی گراد باشد از سوار شدن او بر این وسایل جلوگیری کنند.
دولت در عین حال ضمن بستن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور و انجام قرنطینه در نقاط مرزی، در صورتی یکی از سرنشینان این وسایل را دارای علائم مشکو تشخیص دهند، باید بلافاصله او برای قرنطینه شدن تحویل ماموران بهداشت دهند.
تاکنون آمارهای مشخصی درباره میزان ابتلا به ویروس «کرونای جدید» در کره شمالی که با دو کشور چین و کره جنوبی مرز مشترک دارد وجود ندارد.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۸۸۳ نفر افزایش یافته است که حال ۱۵ نفر از آنها وخیم است.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) اعلام کرد که تعداد مبتلایان به «کووید-۱۹» در فلسطین اشغالی به ۸۸۳ نفر رسیده است.
بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، افزایش ۱۸۷ نفری مبتلایان به ویروس کرونا در مقایسه با یک روز قبل (جمعه) نمایانگر بیشترین تعداد ابتلا به این ویروس در اراضی اشغالی از زمان آغاز شیوع تا امروز است.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حال ۱۵ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ وخیم است و ۲۷۴ نفر از افرادی که بعنوان مبتلایان به کرونا شناسایی شده‌اند، در بیمارستان بستری هستند.
افزایش ناگهانی ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی در شرایطی است که مقام‌های صهیونیست، اولین قربانی مبتلا به کرونا را گزارش کردند. فرد قربانی یک مرد ۸۸ ساله بوده است که حدود یک هفته پیش در بخش قرنطینه بیماران کرونا در مرکز پزشکی «شئیر زداک» در قدس بستری شده بود و ظاهراً سابقه بیماری داشته است.
در پی شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی با صدور دستورالعمل‌هایی از صهیونیست‌ها خواست تا در خانه‌های خود بمانند و تنها در صورت لزوم از خانه‌هایشان خارج شوند.
رفت‌ و آمد در پارک‌ها، سواحل، استخرها، کتابخانه‌ها و موزه‌ها و تمامی تعاملات اجتماعی ممنوع اعلام شده است و برخی مشاغل نیز به صورت دورکار درآمده است. طبق این گزارش، در حال حاضر، خدمات ضروری از جمله سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و خدمات پزشکی همچنان ارائه می‌شود.

مرگ اولین اسرائیلی بر اثر ابتلا به کرونا
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از مرگ اولین نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی خبر داد.
یک مرد ۸۸ ساله اسرائیلی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک پیرمرد ۸۸ ساله که از بیماری مزمن رنج می‌برد، بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» مُرد.
در بیانیه وزارتخانه مزبور که جمعه شب منتشر شده است، آمده که این اولین فرد اسرائیلی است که به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد .
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی دیروز، پنجشنبه نیز اعلام کرد که ۵۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا در سرزمین‌های اشغالی شناسایی شدند.
رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه نیز گذرگاه‌های زمینی خود با مصر و اردن را در چارچوب اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با این ویروس خطرناک بست.
از سوی دیگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ممکن است در اسرائیل یک «دولت فوق العاده» تشکیل شود.

اشتباه فاحش موساد در وارد کردن ۱۰۰ هزار کیت معیوب تشخیص کرونا
سازمان جاسوسی موساد ۱۰۰ هزار کیت معیوب تشخیص ویروس کرونا را وارد اراضی اشغالی کرده و نخست‌وزیر این رژیم برای رفع این نقایص از کشورهای جهان کمک خواسته است.
سازمان جاسوسی «موساد» در اقدامی به منظور کمک به جلوگیری از شیوع ویروس «کرونا» در اراضی اشغالی، ۱۰۰ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا را اواخر هفته گذشته از کشورهای خارجی وارد کرد اما آنطور که معاون مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، کیت‌های وارد شده دقیقاً همان چیزی نبوده که واحد درمان و بهداشت اسرائیل با کمبود آن مواجه شده بود.
به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «ایتامار گروتو» معاون مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مؤلفه‌های گوناگونی درباره تست‌های کرونا وجود دارد و موساد بدون در نظر گرفتن این مؤلفه‌ها به وارد کردن کیت‌های تشخیص اقدام کرده است.
«باراک راوید» خبرنگار رژیم صهیونیستی در این خصوص در تاریخ ۱۹ مارس (۲۹ اسفندماه) در پیامی توییتری نوشت: «داستانی حیرت‌آور: سرویس اطلاعاتی موساد، ۱۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا را از دو کشوری خریداری کرده است که هیچ روابط دیپلماتیکی با اسرائیل نداشتند.وقتی کیت‌ها امشب به اسرائیل رسید، مقام‌های وزارت بهداشت فهمیدند که کیت‌های مناسب نبوده است. شوخی نمی‌کنم».
طبق این گزارش، کیت‌های معیوب تشخیص ویروس کرونا که موساد وارد فلسطین اشغالی کرده است فاقد مایع مورد نیازی است که میله‌های تست قبل از انجام غربالگری نهایی باید در آن فرو رود و بدون این مایع، آزمایش کرونا غیرممکن است.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی این نقص عملکرد موساد، در تلاش است با استفاده از ارتباطات خود در سراسر جهان، هرچه سریعتر به این مایع دسترسی پیدا کند.
این گزارش روز پنجشنبه هفته گذشته برای اولین بار در همان روزی منتشر شد که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارند تعداد آزمایشات ابتلا به کرونا را در روز به دستکم سه هزار مورد و در روزهای آینده به پنج هزار مورد افزایش دهند.