۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33747
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۸:۳۲
  • ارسال توسط :
احکام ۹۳ نفر از عوامل اغتشاشات اخیر در قزوین صادر شد
احکام ۹۳ نفر از عوامل اغتشاشات اخیر در قزوین صادر شد

احکام ۹۳ نفر از عوامل اغتشاشات اخیر در قزوین صادر شد

تاکنون کیفرخواست ۲۳۷ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر صادر و پرونده آنها به دادگاه ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر در استان قزوین صادر شد.

علی شعبانی با اعلام خبر صدور احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر در استان قزوین، اظهار کرد: با آغاز اغتشاشات در قزوین و دستگیری عوامل و عناصر آن؛ در روند رسیدگی به پرونده قضایی متهمان موصوف در مراجع مختلف قضایی به‌خصوص دادسراها تسریع و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه‌های انقلاب و کیفری ۲ ارسال شد.

وی افزود: پرونده‌های ارسالی متهمان در دادگاه‌های انقلاب اسلامی و کیفری ۲ نیز به دقت مورد رسیدگی قرار گرفت، تا حقوق متهمان تضییع نشود و در خصوص برخی از آنها احکام بدوی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، ادامه داد: عناوین اتهامی این افراد «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی، تجمع غیر قانونی، اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، نشر اکاذیب رایانه‌ای، اخلال در نظم و آسایش عمومی و…» است.

وی اعلام کرد: احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر صادر شد اما این احکام قطعی نبوده و قابل تجدیدنظر خواهی توسط متهمان در دادگاه‌های تجدیدنظر استان قزوین جهت صدور احکام قطعی و لازم الاجرا است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، شعبانی همچنین بیان کرد: تاکنون کیفرخواست ۲۳۷ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر صادر و پرونده آنها جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.