۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه
  • شناسه : 19365
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
  • ارسال توسط :
اجرای سند تحول قضایی نیازمند حرکت جهادی است
اجرای سند تحول قضایی نیازمند حرکت جهادی است

اجرای سند تحول قضایی نیازمند حرکت جهادی است

هیچ کجا ، فساد و توسعه آن حتی کم هم پذیرفته نیست.

وقایع خبری- حجت الاسلام والمسلمین رییسی رئیس قوه قضاییه در نشست با قضات استان سمنان گفت: نگه داشتن پرونده شکایت چه در مرحله تشکیل، گزارش و اعلام و چه در واحد قضایی و چه در واحد نظارتی حتی برای یک روز مجاز نیست و رسیدگی باید بلافاصله بعد از وصول در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد : کمبود نیروی انسانی و قضات دلیلی بر تاخیر رسیدگی به کار مردم نیست، چون مردم در همین وضعیت فعلی به دلیل مشکلات معیشتی و کرونا در رفت و آمد‌های مکرر به دستگاه قضایی و زیر مجموعه مشکلات زیادی دارند و باید در این زمینه گره گشایی شود.
وی گفت: نظارت در دستگاه‌های نظیر سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نهادینه شده است، اما نظارت گریزی ، نیمی از مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود و نظارت دائمی، یکی از پنج وظایف اصلی مدیران زیرمجموعه دستگاه قضایی است. حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به اینکه مسیر استکبار برای کاهش اعتماد مردم است گفت: هر جا که استکبار حس کند حساسیت مردم و مسئولان نسبت به یک موضوع کم شده از آن طریق ضربه می‌زند.
وی گفت: در طول تاریخ نیز هر جا حساسیت مسلمانان نسبت به مساله‌ای کم شد استکبار نیز از همان جا وارد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ظلم بزرگ و کوچک نداریم، کوچکترین رشوه در یک اداره یا مجموعه اگر حساسیت نداشته باشیم رواج می‌یابد و به رشوه بزرگ تبدیل می‌شود وی تاکید کرد: هیچ کجا ، فساد و توسعه آن حتی کم هم پذیرفته نیست و  کم کاری، کم آن هم زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه مجموعه اداری سالم با کارکنانی که احساس مسئولیت داشته باشند باعث کارآمدی و رفع مشکلات مردم می‌شود گفت: همه نسبت به مسائل و مشکلات مردم مسئولیم و نگاه ” به من چه ” در بین همه کارکنان و زیر مجموعه‌های دستگاه‌های اجرایی و قضایی باید حذف شود، چون نگاه دینی، اعتقادی و رویکرد کلی نظام و امام (ره) و رهبری بر این موضوع استوار است.