۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 7913
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۴۷
  • ارسال توسط :
ابعاد مختلف شخصیت شهید سلیمانی قابلیت الگوسازی دارد
ابعاد مختلف شخصیت شهید سلیمانی قابلیت الگوسازی دارد

ابعاد مختلف شخصیت شهید سلیمانی قابلیت الگوسازی دارد

عمر با برکت و شهادت سردار سلیمانی هر دو نقطه عطفی در جهت تقویت بنیان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌آید

اولین جلسه ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونین این وزارتخانه و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.
به گزارش ” وقایع خبری ” و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در این برنامه با بیان اینکه عمر با برکت و شهادت سردار سلیمانی هر دو نقطه عطفی در جهت تقویت بنیان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که باید مورد استفاده حداکثری قرار گیرد، اظهار داشت: سردار سلیمانی را می‌توان منشوری دانست که خصلت‌ها و شخصیت فردی، اخلاقی و معنوی ایشان قابلیت الگوسازی دارد در اصل، وجود شخصیتی چون سردار سلیمانی همانند شخصیتی مثل شهید چمران می‌تواند تا مدت‌ها برای جامعه ظرفیت‌‌سازی کند.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های چندجانبه و وجوه متنوع شخصیت شهید سلیمانی گستره و دامنه مخاطبان را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. اگرچه سردار سلیمانی به معنای امروزی شخصی رسانه‌ای نبود ولی ابعاد مختلف وجودی ایشان باعث شده بود مخاطبان با ارتباط‌‌گیری با بخشی از شخصیت این شهید والامقام ارتباط درونی پیدا کنند.
صالحی بیان کرد: دینداری مقید، تعبد و تشرع سردار شهید سلیمانی چه در عمل فردی و چه در ابعاد اجتماعی قابلیت‌های فراوانی برای الگوسازی دارد. از دیگر ویژگی‌های ایشان می‌توان محبت به اهل‌بیت(ع)، ساده‌زیستی، فروتنی در ابعاد فردی، مردمی بودن، اعتدال و میانه‌روی و پرهیز از تعصبات و وابستگی‌های حزبی و جناحی در اخلاق اجتماعی اشاره کرد.
وی افزود: در حوزه مدیریت نظامی، بحران، دیپلماسی بین‌المللی و منابع انسانی فراملی، دفاع از عتبات حرم‌های شریف، مبارزه با تروریسم، از وجوه بین‌المللی شخصیت سردار شهید سلیمانی است. ابعاد چندگانه و بروز شخصیت او به عنوان مدیری مدبر، مردمی، مخلص و پا به ‌رکاب اسطوره‌ای از شهید سلیمانی ساخته است که می‌تواند برای آینده ایران و منطقه و جهان اسلام الگوسازی کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: به منظور نشان دادن شخصیت والای این شهید یک ستاد با محوریت اقدامات فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه‌ای و فضای مجازی برای نشان دادن هرچه بیشتر شخصیت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است. هدف از برپایی ستاد این است که با استفاده از وجوه مختلف شخصیت شهید سلیمانی بتوان با هم‌افزایی و انسجام در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، سینمایی و رسانه‌ای آثاری خلق کرد که به الگوسازی در مورد این شهید والامقام امیدوار بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در حوزه سینما می‌توان فیلم‌های کوتاه، بلند، مستند و انیمیشن را در قالب برنامه کوتاه‌مدت مدنظر قرار داد. صالحی یادآور شد: در حوزه ادبیات باید به سمت شعر، مستندنگاری، داستان کوتاه و بلند رفت، در این بخش می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد، در این حوزه علاوه بر نگاه کوتاه‌مدت باید در فاز میان‌مدت هم ابعاد شخصیتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را جست‌وجو کرد و به آن پرداخت.