۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » بهداشت » خدمات اجتماعی » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 16600
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
  • ارسال توسط :
ابتلای ۴۰۰ پرستار به ویروس کرونا در قزوین
ابتلای ۴۰۰ پرستار به ویروس کرونا در قزوین

ابتلای ۴۰۰ پرستار به ویروس کرونا در قزوین

قرار است از همکاری دانشجویان سال آخر پرستاری در بیمارستان‌های بوعلی سینا و ولایت استفاده شود.

وقایع خبری- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر از پرستاران قزوینی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

فاطمه تیموری با اعلام این خبر گفت: هم اکنون تمام پرستارانی که حین خدمت در بیمارستان‌های این شهر به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته‌اند و یا در حال درمان هستند.

وی اظهار داشت: برخی از پرستاران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و شرایط سختی را سپری کرده‌اند، که متاسفانه ۲ نفر از این افراد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.تیموری با اشاره به اینکه ۲ هزار پرستار در سطح بیمارستان های استان مشغوع فعالیت هستند، افزود: ۹۰ درصد کادر پرستاری استان قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند که در ۱۵ مرکز درمانی مشغول فعالیت هستند.

وی عمده مشکلات گروه پرستاری در شرایط فعلی را خستگی و فشار روانی پرسنل ناشی از طولانی شدن دوره بیماری دانست و تصریح کرد: همچنین افزایش آمار استعلاجی پرسنل شاغل در بیمارستان‌های استان بدلیل ابتلا به بیماری کرونا و بدنبال آن افزایش بار کاری سایر همکاران، افزایش استرس کاری پرسنل به دلایلی ترس از انتقال بیماری به اعضا خانواده و مواجهه با صحنه های آزار دهنده و دلخراشی چون بد حالی و مرگ بیماران مبتلا، عدم امکان استفاده کادر درمان از مرخصی استحقاقی در ایام تعطیلات عید نوروز، تابستان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون است.

این مسئول اضافه کرد: در ابتدا شیوع بیماری کرونا نیروهای داوطلب از سازمان هلال احمر استان در مراکز درمانی فعالیت داشتند و قرار است مجدا از همکاری نیروهای پرستاری داوطلب سازمان هلال احمر و دانشجویان سال آخر پرستاری در بیمارستان‌های بوعلی سینا و ولایت استفاده شود.

به گفته وی در حال حاضر ۶ مرکز مراقبت پرستاری در منزل در سطح استان در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید۱۹ و پس از ترخیص از بیمارستان هستند که مردم استان می‌توانند اطلاعات این مراکز را از اداره پرستاری معاونت درمان دریافت کنند.