۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 2840
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
  • ارسال توسط :
ائمهٔ اطهار نور هدایت و راهنمایان بشر از ظلمات جهل، ظلم و تاریکی هستند
ائمهٔ اطهار نور هدایت و راهنمایان بشر از ظلمات جهل، ظلم و تاریکی هستند

ائمهٔ اطهار نور هدایت و راهنمایان بشر از ظلمات جهل، ظلم و تاریکی هستند

نماز عید قربان هم مانند نماز عید فطر که با اتحاد و انسجام و همت همهٔ نمازگزاران برگزار می‌شود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعهٔ قزوین در خطبه‌های این هفتهٔ نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد گفت: ائمهٔ اطهار نور هدایت و راهنمایان بشر از ظلمات جهل، ظلم و تاریکی هستند.

وی افزود: پیامبران الهی، خاتم انبیاء و اهل بیت(ع) حقیقت تقوا هستند و هرگز نباید از این شجرۀ طیبه جدا شد.

نمایندهٔ ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر کسی پای حق بایستد و صبر کند، خداوند متعال مانع ضرر او خواهد شد و چیزی‌که صد برابر برای او بهتر باشد را به وی عنایت می‌کند.

امام جمعهٔ قزوین ضمن اشاره به شهادت امام محمدباقر(ع) خاطرنشان کرد: امام محمدباقر(ع) امامی است که حقایق قرآنی توسط او و فرزند گرانقدرش، امام جعفرصادق(ع)، تفسیر شد و حقایق کلام خداوند و رسولش برای پیروان آن حضرت تا قیامت ماندگار خواهد شد.

خطیب نماز جمعهٔ قزوین ادامه داد: هر کس صداقت را در زندگی خویش رعایت کند، عملش صحیح و راست می‌گردد و نجات پیدا می‌کند، این به معنای این است که نباید مسیر صداقت را ترک کنیم.

وی اشاره‌ای نیز به فرازهایی از دعای حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عرفه داشت و با بیان فرازهای ملکوتی این دعا و حالات عرفانی امام حسین(ع) اشاره کرد: باید روز عرفه را قدر بدانیم و از فرصت این روز استفاده کنیم.

امام جمعهٔ قزوین عنوان کرد: نماز عید قربان هم مانند نماز عید فطر که با اتحاد و انسجام و همت همهٔ نمازگزاران برگزار می‌شود، باید با شکوه تمام برگزار شود، ضمن این‌که هر کدام از ما باید خویش را دست‌اندرکار این نماز باشکوه بدانیم.

وی در ادامه، اشاره‌ای نیز به ایام شهادت شهید سرلشکر خلبان لشکری و سرلشکر خلبان عباس بابایی داشت و بیان کرد: سرلشکر لشکری در اوایل جنگ اسیر شد و به‌عنوان آخرین نفر نیز آزاد شد، وی ۱۸ سال با سختی فراوان در رنج و اسارت بود.

برچسب ها