۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » پاسخ مسئولین » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 4706
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
  • ارسال توسط :
آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مورد تأیید مجلس نیست
آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مورد تأیید مجلس نیست

آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مورد تأیید مجلس نیست

مقرر شد تا 15 مهرماه آیین‌نامه استخدامی نیروهای حق‌التدریسی به تأیید نمایندگان ناظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برسد

محمد بیرانوندی با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، توضیح داد: دو نماینده از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کمیته تدوین این آیین نامه در دولت حضور داشتند که بر نحوه تنظیم آیین نامه مذکور نظارت داشته باشند، اما به هیچ عنوان نظر دو نماینده مجلس عضو کمیته تدوین تأمین نشده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی درباره علت مخالف خود و داود محمدی (نماینده تهران) نمایندگان کمیسیون آموزش در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، گفت: در مصوبه‌ای که صحن مجلس تصویب شد، ارکانی مد نظر نمایندگان بود که در این آیین نامه هیچ اشاره ای به آن‌ها نشده است. یکی از مهم‌‎ترین این ارکان نیروهای خرید خدمت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی موضوعات دیگر نیز محل منازعه نمایندگان مجلس با آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی بود که از جمله آن‌ها تعیین شروطی برای پذیرش پیش دبستانی بود.

بیرانوندی اضافه کرد: شرط پرداخت حقوق، حساب‌های دولتی و گزینش نیز از دیگر مواردی بود که نمایندگان ناظر کمیسیون آموزش و تحقیقات با این موضوع موافق نیستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بر همین اساس ما دو نماینده ناظر در کمیته تدوین آیین نامه‌ای، در قالب نامه‌ای به رئیس کمیسیون آموزش این اعلام مغایرت بیان شد که این موضوع به یکی از اعضای هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارجاع داد که نهایتا مقرر شد با دستور رئیس مجلس فعلا ابلاغ این آیین نامه تا اصلاح مفاد مد نظر نمایندگان مسکوت بماند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در نشست روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز مقرر شد تا ۱۵ مهرماه نظر مجلس در خصوص این آیین نامه تعیین شود در غیر این صورت در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین این مسئله اصلاح یا رد خواهد شد.

لازم به ذکر سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در تشریح دستور کار روز گذشته کمیسیون آموزش، عنوان کرد: مقرر شد تا ۱۵ مهرماه آیین‌نامه استخدامی نیروهای حق‌التدریسی که در حضور دو نماینده ناظر کمیسیون آموزش و تحقیقات تدوین شده به تأیید این نمایندگان برسد چرا که هر دو نماینده نسبت به تدوین آین آیین‌نامه معترض بودند و معتقدند که مصوبات و مسائل مد نظر مجلس در آیین‌نامه اجرایی لحاظ نشده است.