۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 20181
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
  • ارسال توسط :
آژیر خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمد
آژیر خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمد

آژیر خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمد

خوشبختانه در ایران ما همچنان روند نزولی فوتی‌ها را داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از به صدا درآمدن آژیر خطر موج چهارم کرونا در کشور با قرمز شدن ۹ شهر استان خوزستان خبر داد.

دکتر علیرضا رئیسی پس از پنجاه و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور و ریاست روحانی رئیس جمهور و همه اعضا برگزار شد، افزود: وضعیت کرونا در جهان با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی و آفریقایی و ژاپنی، موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری و کشندگی آن افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: انگلیس با ۴ میلیون نفر مبتلا و ۱۳۵ هزار فوتی و عبور فروتی‌های آمریکا از مرز ۵ هزار نفر و شرایط مشابه در سایر کشور‌ها از جمله اروپا  نشان می‌دهد وضعیت شیوع بیماری خوب نیست.

رئیسی افزود: خوشبختانه در ایران ما همچنان روند نزولی فوتی‌ها را داریم و دورقمی بین ۵۰ تا ۶۰ است، اما نکته مهم آن است که برغم پایین بودن وضعیت فوتی‌ها، زمانیکه بیماری شیوع می‌یابد دو هفته بعد میزان بستری و چهار هفته در میزان فوت تاثیرگذار است و بالعکس.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: اقداماتی که از اول آذر انجام و ورودی بیمارستان‌ها کم شد، اثرش را نشان داده است و میزان فوتی‌ها بخاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در چند هفته گذشته است.

دکتر رئیسی افزود:، اما در برخی استان‌ها خیز بیماری شروع شده است و هشدار بسیار جدی است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در استان خوزستان الآن بالاترین میزان شیوع را داریم و حتما نیاز است که همه مردم عزیز و مسئولان بیشتر مراقبت کنند و جلوی خیز بیماری را بگیرند.

رئیسی گفت: در خوزستان متاسفانه ۹ شهر قرمز شد و این رنگ قرمز و آژیر به صدا درآمد و حتما نیاز است که مراقبت شود.  

 وی خاطرنشان کرد: آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادگان و شوشتر در استان خوزستان روند افزایش دارند و و باید شیوه نامه دقیق و سخت گیرانه انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شد و با ورود محموله های دیگر در هفته های آینده و روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

دکتر رئیسی افزود: واکسیناسیون برای گروه هدف با دقت و عدالت کامل انجام شد، دیشب هم محموله جدید که ۱۰۰ هزار دوز واکسن است وارد کشور شد و در هفته های دیگر هم محموله های دیگر وارد می شود و روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور ادامه پیدا خواهد کرد تا این لحظه افرادی که واکسن زده اند هیچ عارضه جدی نداشته اند، درد محل واکسن و تب و.. طبیعی است.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی هم روند رو به افزایش است و نیاز است شیوه نامه ها به شدت پیگیری شود.خیز هرمزگان کنترل شده است، روند مازندران که صعودی بود در حال کنترل شدن است، از ۱۵ شهر نارنجی مازندران ۸ شهر به زرد تغییر رنگ داده است.
دکتر رئیسی گفت : استان گلستان و گیلان نیاز به مراقبت شدید دارد. بوشهر هم شیب ملایم رو به بالا دارد و باید بیشتر دقت شود.
وی افزود: در مجموع ۹ شهر قرمز ، ۳۹ شهر نارنجی ،۲۲۸ شهر زرد و ۱۷۲ شهر ابی داریم.از تعداد شهر های ابی کم و شهر های زرد و نارنجی افزایش پیدا کرده است.
دکتر رئیسی درباره شهرهای نارنجی گفت: در استان های آذربایجان شرقی ۴ شهر، آذربایجان غربی ۵ شهر، اصفهان ۲ شهر، خوزستان ۵ شهر، خراسان جنوبی یک شهر، کرمان یک شهر، کهکیلویه و بویر احمد و گلستان هر کدام ۳ شهر، گیلان ۷ شهر و مازندران ۸ شهر نارنجی دارد و نیاز به مراقبت ویژه دارند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گفت: در استان قزوین هم یک مورد ویروس انگلیسی منجر به فوت دیده شد که زنگ خطر است اطرافیان بیمار همه آزمایش شدند و نتیجه آزمایش ها تا فردا می آید. باید از مرزها مراقبت کنیم و اگر مسافری از خارج از کشور وارد می شود همه اطرافیان هم رعایت کنند و آن فرد تا ۱۴ روز قرنطینه شود، حتی اگر علائم ندارد.