۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پژوهش » دانش و فناوری » روابط عمومی
  • شناسه : 18603
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
  • ارسال توسط :
آژانس های برتر روابط‌عمومی در سال ۲۰۲۰
آژانس های برتر روابط‌عمومی در سال ۲۰۲۰

آژانس های برتر روابط‌عمومی در سال ۲۰۲۰

آژانس روابط‌عمومی در واقع یک شرکت روابط‌عمومی است.

آژانس‌های روابط‌عمومی سعی می‌کنند تا با شیوه های مختلف تبلیغاتی تاثیر گذار بر روی مردم و مخاطبان، آنها را برای تبلیغ و معرفی خود یا محصولات شان در روزنامه ها، مجلات، وب سایت ها و برنامه های تلویزیونی تشویق نمایند.

 در واقع آژانس‌های روابط‌عمومی با عقد قرارداد با مشتریان خود، برای آنها کارهایی نظیر: نوشتن و توزیع اطلاعیه های مطبوعاتی، نوشتن متن سخنرانی، اجرای مراسم رویدادهای خاص و مناسبتی، انجام تحقیقات بازاریابی، شبکه سازی، وبلاگ نویسی، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و پرداختن به موضوع مدیریت بحران را انجام داده و به اعتبار بخشی به مشتریان خود کمک می کنند. آنها می توانند همچنین، فعالیت های سازمان ها را تجزیه و تحلیل کرده و برای سازمان ها ارزش افزوده ایجاد نموده و حتی برای اخبار ناخوشایند، بهترین شیوه های اطلاع رسانی و پاسخگویی را ارایه دهند.


*آژانس‌های برتر روابط‌عمومی چه می‌کنند؟


هنگامی که روابط‌عمومی شرکت‌ها در شرایط بحرانی و ناپایدار، بدنبال نگهداشت مشتریان خود هستند، آژانس‌های روابط‌عمومی موفق سعی می‌کنند تا از انجام کلاسیک، سطح فعالیت های خود پا را فراتر گذارده و با نظرسنجی ها، مشاوره ها و یکپارچه سازی اطلاعات مورد نیاز سازمان ها پنجره جدیدی را پیش روی آنها باز کرده و روابط درون سازمانی و برون سازمانی آنان را تقویت نمایند.


*آژانس روابط‌عمومی چیست؟

آژانس روابط‌عمومی در واقع یک شرکت روابط‌عمومی است که اساساً سعی دارد تصویر مناسب و برند موفقی از شما ارایه و به کسب‌وکار شما رونق بخشد.

آژانس‌های موفق روابط‌عمومی ۵ کار مهم برای شما انجام می‌دهند:
۱ – روابط شما را با رسانه‌های گروهی تقویت می نمایند.
۲ – رویدادهای خبری و مناسبتی شما را به نحو احسن پوشش می دهند.
۳ – برندسازی کرده تا شما در دل و جان مخاطبان و مشتریان جای بگیرید.
۴ – بحران‌های کاری شما را مدیریت کرده و شما را از رسوایی و سقوط و … نجات می دهند.
۵ – رفتار بازار، مصرف کنندگان و رقبا را رصد کرده و گزارش های دوره ای همراه با راهکارهای عملیاتی برای شما تهیه می‌نمایند.
برخی از مسئولیت های اولیه آژانس‌ها و شرکت‌های روابط‌عمومی عبارتند از:
۱٫ بهبود روابط رسانه ای
۲٫ ساده سازی ارتباطات
۳٫ افزایش دسترسی به رسانه های اجتماعی
۴٫ افزایش آگاهی از نام تجاری و وفاداری
۵٫ رقابت با شرکت‌های دیگر

هدف نهایی هر برند این است که مشتریان خود را بازگرداند و سه احساس برتری که می تواند آنها را در ایجاد روابط معنی دار کمک کند عبارتند از:
* لذت
* اعتماد
* متعلق بودن

متخصصان روابط‌عمومی تجربه و دانش مربوطه را برای کمک به شما در اتصال تجربه و تعهد مشتریان به طورمداوم به شما را دارند.


*انواع مختلف شرکت‌های روابط‌عمومی کدامند؟

هر شرکت روابط‌عمومی متناسب با همه نوع کسب و کار می‌تواند متفاوت عمل کند و چندین نوع آژانس وجود دارند که با شرکت ها و صنایع مختلف همکاری می کنند.

این شرکت‌های روابط‌عمومی به اشکال ذیل ظاهر می شوند:

بوتیک: شرکت‌های روابط‌عمومی بوتیک گروه های کوچکتر و صمیمی تری دارند که کار بیشتری را اداره می کنند و بسیار شبیه به یک استارت آپ هستند. اگرچه برخی از بنگاه های بوتیک همیشه منابع گسترده ای را که آژانس های بزرگ دارند را ندارند، اما اغلب توجه شخصی بیشتری را ارائه می دهند.

بزرگ: یک شرکت بزرگ روابط‌عمومی دقیقا همان چیزی که شما فکر می کنید خواهد بود. یک شرکت بزرگ و جهانی با مخاطبین دور از دسترس و ابزارهای بزرگ به مشتریان کمک می کند. شرکت‌های بزرگ به طور معمول نتایج بزرگی را با شرکت‌های بزرگ روابط‌عمومی می بینند، اما کسب و کارهای کوچکتر اغلب با آژانس های کوچکتر به دلیل بودجه های کمتر و نیاز به شخصی سازی بیشتر، هزینه کمتری دارند.
تخصصی: این آژانس ها، یا به یک صنعت خاص مانند زیبایی، ورزش یا جنبه خاصی از روابط‌عمومی مانند روابط رسانه ای، مدیریت بحران یا رسانه های اجتماعی اختصاص دارند.

سنتی: روابط‌عمومی سنتی به طور معمول به تمرکز عمومی بر مخاطبین رسانه ای در روزنامه ها، تلویزیون و رادیو اشاره دارد. آژانس ها اغلب بر تامین امنیت این زمینه ها تمرکز می کنند و به ندرت خدمات دیجیتال اضافی ارائه می دهند.


*چگونه بهترین شرکت روابط‌عمومی رابرای نام تجاری خود انتخاب می کنید؟

در اینجا به عواملی می پردازیم که به شما کمک می کند بهترین همکار خود را از لیست شرکت‌های روابط‌عمومی انتخاب کنید:

تماس


یکی از مهم ترین وظایف آژانس روابط‌عمومی بزرگ،تامین امنیت رسانه ها و مشارکت دیجیتالی است. بنابراین بدون وجود شبکه ای جامع، آنها احتمالا برای شما ارزشی نخواهند داشت. شما با تحقیقات و پرسش مستقیم می توانید یک شرکت روابط‌عمومی را تعیین و انتخاب کنید.

تجربه صنعت

بر خلاف صنایع دیگر مانند بازاریابی، که متکی بر اعداد و داده ها برای رسیدن به رشد کسب و کار است، بخش عمده ای از روابط‌عمومی موفق بر اساس تجربه صنعت است.

بهترین شرکت‌های روابط‌عمومی آنلاین باید یک تیم از کارشناسان داشته باشند که می دانند بازیکنان کلیدی صنعت، رقبای برتر و نشریات است که دسترسی خود را گسترش داده باشد.

نقش شما

اگر چه شرکت‌های بزرگ روابط‌عمومی در ایالات متحده آمریکا می توانند به بسیاری از وظایف پیچیده و شبکه های ضروری رسیدگی کنند، اما قبل ازعقد قرارداد دقیقا از نقش شما در این رابطه آگاه می شوند.

برخی از مشتریان می خواهند به شدت در هر تصمیمی شرکت کنند, در حالی که دیگران به‌راحتی به شرکت‌های روابط‌عمومی منتخب خود اجازه می دهند که به تصاویر و موارد مربوط به رسانه ها دسترسی داشته باشند.

انتخاب شما هرچه باشد، برای تضمین موفقیت، شما نیاز به ارائه برخی از راهنمایی ها و اطلاعات به کارشناسان روابط‌عمومی خود هستید.

منابع مشتری

یک شرکت بزرگ و معتبر روابط‌عمومی برای اثبات تخصص و موفقیت خود سخت تلاش خواهد کرد.

شما درست مثل کارفرمایان ماهر که از افراد درباره منابع می پرسند، می توانید از افرادی که به نمایندگی از این شرکت ها صحبت می کنند، درباره این شرکت ها سوالاتی بپرسید.

این منابع مهم و ضروری هستند و از این طریق شما متوجه می شوید که واقعا کار با یک شرکت خاص روابط‌عمومی به طور روزمره چگونه خواهد بود و این شرکت چقدرکسب و کار شما را توسعه خواهد داد.

* ترجمه: فاطمه ریحانی – حسن خسروی