۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » حوادث
  • شناسه : 36960
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۱
  • ارسال توسط :

آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی از غرق شدن ۲۸۰ نفر در بهار امسال خبر می‌دهد، این در حالی است که نسبت به سال قبل این آمار ۹,۸ درصد افزایش داشته است.
وقایع خبری: همه ساله با شروع فصل گرما، آمار تلفات غرق‌شدگی نیز در کشور افزایش می‌یابد و برخی به دلیل بی‌احتیاطی یا نداشتن مهارت در شنا، جان خود را از دست می‌دهند. آمار پزشکی قانونی که از افزایش غرق‌شدگی در بهار ۱۴۰۲ حکایت دارد، زنگ خطری است برای افزایش غرق‌شدگی در تابستان امسال؛ بویژه آنکه سازمان اورژانس کشور نیز پیش از این به مردم هشدار داده و خواهان توجه جدی به این موضوع شده بود.
بر اساس گزارش این سازمان در بهار امسال ۲۲۴ مرد و ۵۶ زن غرق شدند. در بهار امسال استان‌های خوزستان با ۴۱ مورد غرق‌شدگی، فارس با ۲۷ مورد و اصفهان با ۲۳ مورد فوتی، بیشترین آمار مرگ ناشی از غرق‌شدگی را داشته‌اند. این آمار نشان می‌دهد بر خلاف تصور رایج عمده غرق‌شدگی‌ها نه در سواحل دریا بلکه در مناطقی رخ داده که کمتر کسی تصور غرق‌شدگی را در آن داشته است. البته اجرای طرح‌هایی نظیر سالم‌سازی دریا و… نیز در کاهش آمار غرق‌شدگی در سواحل و بخصوص سواحل شمالی کشور بی‌تأثیر نبوده است.
همچنین در سه ماهه نخست امسال بیشترین تعداد تلفات غرق‌شدگی با ۷۳ فوتی، مربوط به رودخانه‌هاست اما در این مدت استخرهای کشاورزی بعد از رودخانه‌ها در رتبه دوم تعداد تلفات غرق‌شدگی قرار گرفتند. در این مدت ۷۱ نفر در استخرهای کشاورزی جان خود را از دست دادند درحالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۵ نفر بوده است. در فصل بهار به دلیل انجام حجم بیشتری از فعالیت‌های کشاورزی و در مقابل سفرهای کمتر به استان‌های ساحلی، در مقایسه با فصل تابستان، شاهد پیشی گرفتن آمار تلفات غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی نسبت به دریا هستیم.
سازمان پزشکی قانونی کشور به مردم هشدار داده که نکات ایمنی و هشدارهای ارائه شده برای پیشگیری از غرق‌شدگی را جدی بگیرند و در هنگام مراجعه به چنین مکان‌هایی مراقب کودکان و نوجوانان باشند.